Tror du syklet den "gamle" traseen, Høisveen har endret den da han mente bakken på baksiden ble for klinete og vanskelig å komme opp. Vi skal sykle ut der vi kom inn på vårens gjennomkjøring, altså opp langs med gjerdet og videre nordover til vi tar skarpt venstre mot Gubbestua. Like før veien tar vi til høyre ned på veien mot skytebanen og så til venstre og ut på den nordligste runden (mot Jessnes..) Denne følges helt rundt, så til hø. og en runde rundt myra der det holdes til venstre to ganger slik at vi havner nesten på samme sted. Så oppom masta, til høyre her og andre til venstre nedover. Her passerer vi stien vi tok opp til høyre i vår, nå går det rett frem til stor sti i bånn. Til venstre her - så til høyre og opp til mål via "Berg-og-dal-banen" som svinger seg herlig opppover mellom furuleggene.
Forvirret? - Kommer kanskje et kart snart på OSK sin hjemmeisde.
Har ikke vært i Furuberget siden torsdag, men med litt bløtere forhold nå bør Crossmark være et brukbart valg. Tror jeg går for det jeg også, Race King var supert i furuskauen i JH Cup i dag, men sideveggene er nesten Ultragjennomsiktige så... ;-)
Re: September Singletrack Tour på Hedemarken
[Re: stosu]
#102897714/09/201020:48
Speed King kan jo fungere greit som et fremdekk, men håpløst bak i 2.1. Dette er et dekk med veldig lite volum. Jeg har kjørt endel med crossmark på trening. Fungerer greit, men pakker seg fort. Et åpent knastdekk med litt volum funker nok best. Jeg har hatt veldig god erfaring med Mountain King i år. Et dekk som tåler bløte forhold i tillegg til å rule på tørt underlag. Neste år kommer et nytt dekk fra continental - X King. Ser veldig bra ut. http://www.jeffkerkove.net/2010/07/continental-x-king-has-landed.html
Hmm har et par MK 2.2 jeg ikke har brukt mye i år, og som jeg ikke er helt venn med. Merkelig hvor mye mindre volumet er en på RK i samme dimensjon. Hadde tenkt å selge de, siden jeg nesten ikke har brukt de, men kanskje gi de en sjans til på torsdag, hvis ikke tror jeg også jeg setter på Crossmark som jeg liker godt på bløtt, selv om som du sier JVika så pakker de seg fort.
[Re: Oddefa]
#102905714/09/201022:53
I konkurranser med unntak av terrengsykkelrittet har jeg kun brukt de som framdekk. Helt enig at volumet ikke kan sammenlignes med RK 2.2. Hadde vært artig og prøvd de i 2.4. Uansett kan man ikke velge dekk på bakgrunn av de værste partiene i en løype.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
[Re: Elgvenn2]
#102958015/09/201015:50
Denne traseen er morsom! Syklet deler av den i dag og det var veldig glatt (med RK 2.2) i berg og dalbanen. Får dessverre ikke vært med i morgen (heller). Du får ta noen tak opp hoppbakken etter rittet, oddefa
The quick brown fox jumps over the lazy dog.
[Re: kao]
#102991815/09/201022:17
Skjønner det hehe. Da skal jeg finne greit fram. Mulig neguah blir med, men resten av Elverumsfolket blir nok at ved Glomma, ikke mye lyst å sykle utenfor hjemmet sitt nei hehe. Litt enklere for meg da jeg er i nærheten pga jobb også, men flere fra Elverum burde helt klart kjenne sin besøkelsestid, er jo ikke langt unna. Men har prøvd kao.
[Re: JVika]
#103054716/09/201018:18
Fy flate det var bløtt, møkkete, sleipt, ganske tungt, og veldig morro!
Ble en annen trase enn forespeilet over, men funka bra denne også. Trur det kanskj var greit at det ble denne tross alt, var rimelig sleipt i bakkene som det var, og det ble glattere og glattere etter hvert. Utfordrende og morro!
I følge GPS-en, brukte jeg nesten nøyaktig 20 minutter på hver av rundene. En runde ble målt til 4.3km.
Redigert av Elgvenn2; 16/09/201018:23.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
#103055016/09/201018:24
bæsj... Synes ikke det var så utrolig moro, jeg... Utrolig imponerende av JVika, kval og co. å sykle så fort på det føret. For min del psyker jeg heeelt ut så fort det blir litt ujevnheter i terrenget og vått på bakken. Ender med å røkke og dra i styret, og det blir'e hvert fall bambi på isen.. Får nok holde seg til ski og sykkel med hund, gitt!
Får håpe på noenlunde tørt vær neste gang. Beina føltes forsåvidt bra, så ett lyspunkt var det da.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
#103055916/09/201018:31
(...)Utrolig imponerende av JVika, kval og co. å sykle så fort på det føret. (...)
Jeg lurer på hvor de har tegna abonnement på power i beina, trenger litt mer av det selv.
#103058616/09/201019:05
Vet ikke om jeg er glad eller lei meg for at jeg ikke fikk blitt med i dag! Var dere mange ? Hadde skiftet og var på vei, så dukket det opp noe på jobben. Tror været gjorde det enklere å ta det valget også hehe, men hadde blitt stress for meg dette.
Men jeg slapp å skitne til den fine nye bilen min, slapp å bli mer forskjølet en det jeg allerede er, ikke hadde jeg skiftet dekk (RK sto på). Tross alt dette, merker jeg at jeg angrer litt at jeg ikke dro likevel, hadde fikset dette på jobb to timer senere likevel.
Stosu; sånn jeg kjenner de stiene, når det er vått så var dette super sleipt og vanskelig, så ikke vær for hard med deg selv. Som Kenneth sier så har du gjort stort fremskritt i terrenget i år, og neste år blir du enda bedre.
Redigert av oddefa; 16/09/201019:06.
[Re: Oddefa]
#103058916/09/201019:12
La oss si det sånn, satte nok møkketerekord i år. Selv ikke etter birken var jeg så møkkete.
Flere som kjørte RK i dag. Crossmark funka fjell, hadde jeg bare hatt litt mer power hadde jeg kommet frem over alt. Siste bakken var rene sklia på sisterunden, der tror jeg du skulle hatt knaster av en annen dimensjon for å ha noe som helst grep. Bare å sveipe rundt svingene så godt man kan.
Og stosu, man blir ikke ekspert over natta! Man tar noen små steg, noen store steg, det bedrer seg hele tiden. Kluet er å utfordre seg selv på ting som kanskje er litt vanskeligere enn du tror du klarer.
Redigert av Elgvenn2; 16/09/201019:51.
#103061816/09/201019:36
Tja, ca 10 tipper jeg, omtrent det samme antallet som har vært på alle rittene egentlig.
#103063916/09/201019:55
Og her er resultatlista. Imponerende kjøring av de første her!
#103067416/09/201020:23
Og her er resultatlista. Imponerende kjøring av de første her!
Slutter meg til denne, imponerende kjørt! Jeg begynte å gjøre rare ting tidlig, og ble reservert, må øve mer på sånt føre, ikke bra nok! Moro var det uansett :-)
Og herfra også¨, Stian, ikke ta dette tungt, det var ekstreme forhold, og du har uansett hatt stor framgang i år. Øve litt mer du også, så blir det bra!
#103070016/09/201020:47
Pleier å behøve å irritere meg litt over sånne småting i "den andre sesongen" for å heve meg noen hakk. Satt på Speed King 2.1 for å prøve de en siste gang, og fant vel egentlig ut at de skal over på bikkje-sykkelen. Kan ikke forvente å ha flyt når man ikke har sykla teknisk siden før GR heller. Uansett: nå skal rulleskia fram i morra, så får jeg øve på flytsti (den typen som flyter bortover til alle kanter når man sykler over den) og enda mer terreng til neste år.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
#103466122/09/201016:12
Kommer snart en jaktstartliste til siste ritt neste torsdag. Må se an gjørmeforholdene før endelig sted og trase blir valgt. En annen ting er mørket, vi må kanskje starte 18 med fremmøte 17.15. En ting er sikkert; Vika'n går ut først...
Kommer snart en jaktstartliste til siste ritt neste torsdag. Må se an gjørmeforholdene før endelig sted og trase blir valgt. En annen ting er mørket, vi må kanskje starte 18 med fremmøte 17.15. En ting er sikkert; Vika'n går ut først...
Jeg har enda mer lys i bestilling jeg, så bare kjør på med vanlig starttid ;-)
#103634124/09/201011:00
Etter vår vurdering er alle aktuelle områder unntatt Furuberget for gjørmete til at vi kan holde ritt - blir ikke seende noe særlig ut etterpå. Bjørn, Øystein og jeg ser derfor på en trase imorra som ikke er i for mye konflikt med turgjengere. Har sett ut en som byr på mye opp og ned og herlige singeltracks - kort runde flere ganger. Blir trolig kombinert med MTB- KM for OSK - ser for meg fellesstart hvis ingen har for sterke innvendinger, evt. OSK 1 minutt bak øvrige. Er lørdag ettermiddag et alternativ?
Er klar for furuberget, her er jeg lommekjent! Men hva er galt med Torsdag? Kjedelig å "ødelegge" en Lørdag nå som kveldene begynner å bli korte og man trenger helgene til de lange turene. Best å holde seg til oppsatt tidplan så mye som mulig mener jeg.
Fellesstart funker vel hvis det er bred sti i starten, masse høydemeter og ikke så alt for mange med.
#103779426/09/201021:23
Enig med Hans Olav, best om det blir torsdag som planlagt. Jeg regner med at det ikke er umulig å finne en egnet start på løypa, så fellesstart er sikkert greit.