Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

I startgropa...

I startgropa... #1017129 30/08/2010 08:15
Z
Zachariassen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Z
Hei folkens!

Har følgt med på forumet her en god stund, og nå er det på tide med mitt første innlegg. Jeg har lenge vært sykkelinteressert, men har aldri fått gitt særlig uttrykk for det i form av trening da jeg har befunnet meg i en turnhall til alle døgnets tider. Nå er jeg ferdig med turn som toppidrett, men vil fortsatt trene.

Var lenge i tvil om jeg skulle velge landevei eller terreng, men når jeg bor et sted med mange gode skogsstier, småfjell og traktorveier kan det ikke være mye tvil. Er et skikkelig konkurransemenneske, så drømmer allerede om å stille i Birken til neste år.

Trenger litt hjelp av dere eksperter til å finne riktig sykkel. Budsjettet er i underkant av 10 000, er student så penger er mangelvare. Jeg er ikke store karen, 172 cm høy, 75 kg. Hva bør jeg legge vekt på når jeg velger sykkel?

Har sett litt på denne: http://www.oslosportslager.no/produkt/merida-birkebeiner-racing-disc-terrengsykkel-2010-23309.aspx

Og hvordan bør jeg begynne mitt nye sykkelliv når det kommer til trening/turer?

Håper på noen tilbakemeldinger ICON_WINK

Re: I startgropa... [Re: Zachariassen] #1017238 30/08/2010 10:24
T
tygster Offline
Veteran
Veteran
T
Hei og velkommen til forumet.

Når det gjelder riktig sykkel så er det viktigste å finne noe som passer til deg. Det betyr at du bør dra til litt forskjellige butikker og prøvesykle det de måtte ha inne i din størrelse. På denne tiden av året så er det også gode muligheter til å komme over gode tilbud så ta deg litt tid til å finne ut hva som er tilgjengelig.

Mer konkrete tips om spesifikke sykler er det kanskje lettere å få svar på i underforumene Ymser eller Deler.

Når det gjelder trening ville jeg fokusert på å vende seg til syklingen i starten. Ta utgangspunkt i hva som frister når du skal ut på tur og prøv å unngå å tenke for mye på puls, fart, intensitet og alt dette. Det er også viktig å ikke starte ut med for lange turer. Hvis du ikke har syklet mye før vil kroppen din ha godt av en litt rolig start og så kan du gradvis øke lengden på turene hvis du ønsker det.

Moderator  support