Det er vel slik vi får se Hushovd til året på Garmin-laget - hjelperytter for Tyler Farrar på rene spurtetapper (slik han var i går, om ikke for Farrar) og i front på hardere etapper med sprint til slutt. Hushovd ligner mer og mer på Erik Zabel i så måte, han var også en spurter som kunne henge med selv om det var litt kupert.
Det er vel slik vi får se Hushovd til året på Garmin-laget - hjelperytter for Tyler Farrar på rene spurtetapper (slik han var i går, om ikke for Farrar) og i front på hardere etapper med sprint til slutt. Hushovd ligner mer og mer på Erik Zabel i så måte, han var også en spurter som kunne henge med selv om det var litt kupert.
Og Zabel vant 7 grønne trøyer! Det blir mye morro både i klassikerne og i TdF i mange år framover!
Thor har jo i realiteten aldri vært spurteren med størst toppfart. Han har vunnet etapper og grønn trøye på grunn av beinhard jobbing, taktisk kloke valg og svært gode allround-egenskaper. Neste år kommer han antagelig til å rendyrke sin spisskompetanse ytterligere og satser på klassikerne, kuperte TdF-etapper og VM. Jeg tror og håper det blir en kjempesesong, selv om han ikke er med grønn trøye-kampen eller i massespurtene. Tendensen i TdF er uansett at antallet flate etapper er fallende.
Ser jo for øvrig ut til at det har vært en del dramatikk i kulissene hos Cervélo:
Sitat: Thor Hushovd
At the start of the Vuelta, the news about Cervélo closing the team was disturbing. Knowing now that my future is with Garmin-Cervélo has helped me to be mentally focused on todays stage win.
Trodde jeg hadde sånn nogenlunde oversikt over landeveiseliten, så kommer Mosquera fra Galicia og kjører fletta av I. Anton (han kom tilbake), F. Schleck, Rodriquez og Nibali opp siste stigning på dagens etappe..klasseryttere som alle lå på hjulet til Mosquera. Hvem er denne karen?
13 etappe i dag og Cavendish tok sin andre etappeseier på rad og har poengtrøya i sin hule hånd. Thor på andreplass, ikke så fryktelig langt etter, men hadde vel egentlig ikke sjans og lettet ikke på rompa engang i spurten.
Cavendish begynner etterhvert å oppføre seg ordentlig, han skryter uhemmet av laget sitt (med god grunn) når han får sjansen og gir et sympatisk inntrykk under seiersintervjuene. Jeg synes Thor godt kunne ha gratulert ham med seieren, men neida, her skal det være isfront, nå som ellers - etter målgang kan du tydelig se at Thor måtte stoppe rett bak Cavendish uten så mye som å se i hans retning. Med forebehold om at kameraene ikke får med seg alt - hvorfor ikke gi litt anerkjennelse til en god prestasjon?
Enig med deg der. Synes Cav fremstår som en likandes kar som helhjertet skryter av laget. Og ut fra bildene var det påfallende at Thor ikke gratulerte når han måtte skvise seg forbi. Cav var overlegen og hoppet på mål-linjen i 60+ er stjerne i boka. At Thor ikke gratulerte han der virket ganske smålig, men de har vel heller aldri vært perlevenner.
Synes ellers at årets Vuelta har vært veldig spennende å følge med på og det er gøy å se at Thor begynner å finne spurt-formen, selv om han i dag ikke klarte å lette på fua.
Synes ellers at årets Vuelta har vært veldig spennende å følge med på og det er gøy å se at Thor begynner å finne spurt-formen, selv om han i dag ikke klarte å lette på fua.
Helt enig - Thor er god, Vueltaen er bra og kombinert med en opptaker går det an å følge med uten å bruke timesvis hver dag. Så nå har jeg den årlige TV-titting planlagt slik: tre uker Giro i mai, tre uker Tour i juli, tre uker Vuelta i september - lekkert!
Trodde jeg hadde sånn nogenlunde oversikt over landeveiseliten, så kommer Mosquera fra Galicia og kjører fletta av I. Anton (han kom tilbake), F. Schleck, Rodriquez og Nibali opp siste stigning på dagens etappe..klasseryttere som alle lå på hjulet til Mosquera. Hvem er denne karen?
Ufattelig synd at Antón måtte bryte. Han falt i ca. 80 km/t.
Hvis han hadde fortsatt slik han har kjørt tidligere i Vueltaen ville han vunnet rittet. Nibali og Purito ville vært for slitne etter en lang sesong til å holde følge i fjellene i siste uken.
Så nå heier jeg på Mosquera - det hadde vært artig om han endelig kunne vunnet noe, feks en etappeseier eller hele greia til slutt. Han ligger jo bra an nå, på tredjeplass totalt, 50 sek bak Nibali.
Mosquera holder koken; tapte litt i går, men er fremdeles på 2.pass og er innenfor rekkevidde, 50sek bak Nibali. I dag er det sannhetens øyeblikk med målgang på toppen av Bola del Mundo - mer enn 20km stigning opp til Galdhøpigghøyde - dette blir artig!