Som et lite avbrekk i alle birkendiskusjonene, så har jeg ett spørsmål om Hortenmarka rundt. Hvor vanskelig/teknisk er denne løypa? Jeg er forholdsvis uerfaren når det kommer til stisykling, og har en liten tendens til å gi opp når jeg ser ett crux. Jeg har en samboer som entusiastisk fortalte meg om dette rittet, og at han ville være med der... Og da kan jo ikke jeg være noe dårligere Det blir i så fall mitt aller første ritt.
Et kjempefint ritt, enkelt og greit Rask grus, krydret med fine stipartier som ikke er "cruxete", så her er det bare å melde seg på sammen med samboeren med en gang!
HMR er et av mine favoritt-ritt sammen med NC løypa i Svarstad og kjoserittet! Løypa er fantastisk morsom og har mye rask grus og herlige, raske terrengpartier! Og selv om det blir vått, er ikke løypa av den som blir "birken-ille"
Regner med at jeg stiller til start i år og. Ritt som HMR og Mjølkerampa Open gir meg mer og mer lyst til å sykle 'små lokale ritt' fremfor de store pengemaskiner kjente ritt. Har til og med vurdert å bli et miljøsvin og fly for en billigpenge til Tyskland, Belgia osv. for å kjøre et lokalt ritt og så fly tilbake igjen. Blir billigere og.
Enig med andre at HMR er et fint 'første ritt', det er bare å melde seg på. Småkupert grus og fin flyttsti.
Har syklet den en gang og husker at det var et gå parti, en del grus, en bratt lita kneik cirka halveis der du må ha fart for å komme opp, en sti med en del tverrgående røtter, litt knot i terrenget ved start/mål på slutten av runde. Er forøvrig enige i at dette er et kult ritt med full fart og mye morro.
Flott ritt. Mye flyt og fart. Et par crux, men de fleste sykler det aller meste. Kan ikke huske at jeg var av sykkelen i fjor. Siste biten inn til runding er helt rå. Masse rask flytsti, så et steinete oppovercrux, og så inn på raske småtekniske stier inne ved start/mål. Anbefales!
Ja, det er vel et sted mange må gå, men er man foran i rekkene oller kommer alene inn i det partiet(relativt bratt med store steiner) så går det greit om man har teknikken i orden!
Endring fra ifjor er at vi prøver med enkelte snillere tekniske partier slik at vi skiller fra NC løypa som går dels i samme område. Men for all del, utfordringene er der hvis du klarer å holde farten oppe, det er opp til deg og egen kondis Organisert gjennomkjøring 1/9 kl 19, se diskusjonsforum på www.hoc.no. Velkommen til høstens artigste terrengritt.
Kan dere ikke legge ut en gpx fil, skal vedde på at det er minst en i klubben som har gps og kan lage en gpx fil. Følge ett kart er så å si umulig Håper noen som er med på gjennomkjøringen idag kan legge ut en gpx fil her.
Hei. Med "snillere" tekniske partier mens at et par av knote-partiene, dropp&gjørme mm, fra NC løypa i fjor er utelatt. Dels for å spare terrenget, dels fordi HMR er ritt for alle. Her er utfordringer om du sykler Birken under 3 timer eller 4 timer pluss. Sykler du moderat vil du "mestre" HMR løypa, er du NC rytter vil du måtte ta fram dine tekniske ferdigheter ift sporvalg, svingteknikk og guts for virkelig fly i HMR.
Hei. Med "snillere" tekniske partier mens at et par av knote-partiene, dropp&gjørme mm, fra NC løypa i fjor er utelatt. Dels for å spare terrenget, dels fordi HMR er ritt for alle. Her er utfordringer om du sykler Birken under 3 timer eller 4 timer pluss. Sykler du moderat vil du "mestre" HMR løypa, er du NC rytter vil du måtte ta fram dine tekniske ferdigheter ift sporvalg, svingteknikk og guts for virkelig fly i HMR.
Vedlagt zip'et gpx fil av Hortensmarka rundt lang løype. En endring fra ifjor (for lokalkjente). Ut fra Tømmersletta halvvegs kjører vi over bekkerøret og sti sørover istede for oppom stadion i NC løypa som ifjor. Passe kryptisk for tilreisende er jeg redd, men endringen er en forbedring!
Hei. Jeg var litt kjapp i forrige svar. Lang løype er i praksis uendret. Partiet som er forenklet gjelder det mellomste løypealternativet, gjelder yngre aldersbestemte klasser.
Er bare å glede seg da. Og sånn som det ser ut pr akkurat nå, så skal det godt gjøres å ikke få ett pent tall på resultatlista for min egen del (i min klasse)... At det ikke er så mange med, er detaljer en ikke trenger å fortelle noen...
Husk å melde dere på årets ritt. Siste frist for forhåndspåmelding er 23 september. Værutsiktene er gode så dette lover godt for denne høstklassikeren.