Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kast i dekket.

Kast i dekket. #1015160 26/08/2010 18:59
RuneJ Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Har kjøpt meg to nye Rubber Queen 2.4 dekk. Men det er kast i det ene dekket. Har prøvd med såpevann, silikonstift kombinert med høyt lufttrykk 4 bar.Jeg har montert dekket på framfelg og bakfelg, har byttet ut felgbånd med gaffateip og el-teip. Jeg har dratt og vrengt, men dekket kaster fortsatt ca. 5 mm. på på samme sted. Det ser ut til at dekket ligger riktig mot felgen. Er det dekket det er noe feil med? Eller er det noen som har noen tips?

Sykkel og ski........ G-Sport Svinesundparken
--------------------------------------------------------
Commencal Meta AM VIP
Diamant Apex 29.2
Re: Kast i dekket. [Re: RuneJ] #1015178 26/08/2010 19:18
O
ozzy Offline
Entusiast
Entusiast
O
Hadde dette sjøl. Først, på dekket inne ved felgen går det en liten linje eller kant. Sjekk at avstanden mellom denne og felgen er lik rundt hele. Er den det sliter du litt. Hadde dette problemet med en Mountain King. Rev av dekket og skulle sette det på en gang til og da var det umulig å få på. Dekket så ut som et åtte-tall og det virket som om det var sprengt. Fikk nytt på Hasle Superstore som ikke klarte å sette på det nye enda jeg ba på mine knær. Ved hjelp av såpe og kompressor fikk jeg på det nye men det også hadde kast. Nå ville ikke Superstore erstatte det så der gikk noen hundrelapper. Race King bak uten problemer og mange slangeløse før og etter men disse var vanskelige. Ikke mye hjelp altså men jeg ga opp

Nordmarksrittet
Nedenom og hjem
www.oslosykkelcup.no
Re: Kast i dekket. [Re: ozzy] #1015260 26/08/2010 20:48
RuneJ Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Når det er høyt lufttrykk (4 bar)i dekket ligger kantlinjen bra mot felgen og kastet er noe mindre. Men ved normalt lufttrykk er det ett område på ca 30 cm som er alt for langt inn. Hvis jeg ser på andre siden av hjulet så er det detsamme der men i motsatt ende av hjulet. Det er vel mye som tyder på fabrikasjonsfeil.

Commencal Meta AM VIP
Diamant Apex 29.2
Re: Kast i dekket. [Re: RuneJ] #1015719 27/08/2010 14:43
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Jeg hadde et hjulsett med noen felger som jeg hadde dette problemet med på flere dekk. I mitt tilfelle var det nok felgene som var i den største enden av toleransen og dekkene som var i den mindre enden av toleransen. Mange dekk passa uten problem.

Jeg måtte pumpe et hybriddekk opp til 90 psi med såpe på kanten for at det skulle komme på plass.

Re: Kast i dekket. [Re: Tor Arne] #1015762 27/08/2010 16:40
RuneJ Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: Tor Arne
Jeg hadde et hjulsett med noen felger som jeg hadde dette problemet med på flere dekk. I mitt tilfelle var det nok felgene som var i den største enden av toleransen og dekkene som var i den mindre enden av toleransen. Mange dekk passa uten problem.

Jeg måtte pumpe et hybriddekk opp til 90 psi med såpe på kanten for at det skulle komme på plass.

Ja det er ikke utenkelig at det kan være det. Siden det passer ganske bra ved høyt trykk. Men jeg har samme type dekk framme uten problem, og det dekket passer fint bak også. Så da er jo dekket produsert for trangt. Kjøpte dekket på Ebay fra England. Selgeren refunderte pengene umiddelbart. Blir vel til at jeg bruker dekket fram til jeg har en bestilling til CRC.

Redigert av SUGARDADDY183; 27/08/2010 16:42.

Commencal Meta AM VIP
Diamant Apex 29.2
Re: Kast i dekket. [Re: RuneJ] #1015886 27/08/2010 21:12
rob1 Offline
Avhengig
Avhengig
Er nok bare dekket som ikke hasr poppet ut skikkelig på felgen.Er litt pes noen ganger det.du satser på å komme deg fram i høst nå?

fart før ferdighet
Re: Kast i dekket. [Re: rob1] #1015942 28/08/2010 06:39
RuneJ Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: rob1
Er nok bare dekket som ikke hasr poppet ut skikkelig på felgen.Er litt pes noen ganger det.du satser på å komme deg fram i høst nå?

Kan hende du har rett Robert. Kjørte 5 bar i dekket igår. Noe kast fortsatt. Vet ikke hvordan det blir når jeg slipper ut trykket igjen. Vet ikke om jeg tør prøve med høyere trykk, er redd det skal smelle. Du kan jo se på det når vi treffes. Tror disse dekkene sitter ganske bra på bløta. Kanskje en tur i morgen??

Commencal Meta AM VIP
Diamant Apex 29.2

Moderator  support