Pedalmessig har jeg stort sett gode erfaringer med XT/540. (De har det med å klogge seg i gjørme og snø/slaps.) Når de en dag tar kvelden, for de lever lenge, så tenker jeg å gå over til Speedlay The Frog: http://www.speedplay.com/index.cfm?fuseaction=home.frog
Stemmer for Shimano AM51 eller Shimano MP66W og CrankBrother Acid eller nye XTR Trail pedaler. Hvertfall om du er stisyklist og trenger en sko man også kan gå litt med.
Knut
Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy Jobber med Trek sykler
Jeg kjøpte meg et par Shimano MT60 Gore-Tex-sko i vår. Jeg er strålende fornøyd (de er dog ikke noe høyere enn vanlig, så regner det mye eller det er dypt så blir du våt). De er forøvrig litt små i størrelsen, så regn med å gå opp et nummer (jeg har forøvrig et ubrukt par i størrelse 44 liggende hvis noen trenger
Pedalene funker til nød uten klikksko og skoene sitter som støpt på foten, er gode å gå i og ser tilogmed bra ut de dagene du sykler til byen og ender opp med en øl eller ti
Filter har dog lett for å bli fort våte om vannet kommer ovenifra... ~1000spenn + toll sammenlagt
Edit: Jeg sykler sti fordi det er gøy, i annen omgang mosjon. Har ingen planer om rittsykling pr dags dato...
Redigert av Santorum; 28/08/201004:21.
Fact of life...After Monday & Tuesday, even the calendar says W T F !!
Har ikke all verdens erfaring og lurte på om noen hadde noen gode råd. Gjerne med pris.
Mitt ene sidi-par er på sitt ellevte år, og fortsatt duger tross flere tusen kilometer bak seg med gjørme, vann, svette og sol. Koster litt, det er vel eneste minus.