Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trening etter kraftig forstuelse av ankel

Trening etter kraftig forstuelse av ankel #1014837 26/08/2010 10:52
Garpen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
For ti dager siden falt jeg ned en skrent i forbindelse med et forsøk på å forsere PTK, og forstuet ankelen kraftig.

Jeg begynner å bli ivrig på å komme i gang med stisykling igjen og lurer på hva som er beste vei å gå for en rask vei tilbake til normalen. Jeg kjenner også at mange sener i foten (spesielt under) føles "en størrelse for små"; hva kan jeg gjøre med det?

Jeg har begynt med enkle øvelser som å stå på det dårlige benet med øynene lukket når jeg pusser tenner etc. Jeg er påpasselig med å rulle på foten og ikke halte - heller gå lite og riktig, enn mye og galt.

Hvilke øvelser anbefaler dere videre?

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Trening etter kraftig forstuelse av ankel [Re: Garpen] #1014861 26/08/2010 11:13
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Balansematte (ev. skumgummimadrass) er en veldig god måte å trene opp igjen forstuet ankel på.

Du må bygge opp styrken i musklene som stabiliserer ankelen, så du ikke risikerer nytt overtråkk igjen.

Stå barbeint på den, stå på en fot, bøy deg ned på én fot og reis opp igjen. Beveg motsatt fot så langt ut til siden/fram/bak mens du jobber med å holde balansen på den dårlige foten.

Re: Trening etter kraftig forstuelse av ankel [Re: simson] #1014880 26/08/2010 11:35
M
MiaAdele Offline
Fersking
Fersking
M
Jeg vil og anbefale balansematte, samt å sørge for at alt er heeelt bra før du trener vanlig igjen, sånn at ikke noen av senene dine eller lignende ryker ICON_SMILE
Jeg røk nemlig leddbåndet mitt til slutt..

Med fart går det meste bra ICON_SMILE

Moderator  support