Med den værvarselet blir alt bløtt og grisete uansett bruk av skjerm eller annet mer eller mindre smarte patenter. Tror jeg satser på å konservere kroppen på best mulig måte for ikke bli for kald. Det beste hadde vært en våtdrakt, men det har jeg ikke. Når det meldes jevnt med regn er det bra for vasken av brillene.
Re: Skjerm eller ikkje skjerm?
[Re: maih]
#101533527/08/201006:00
[quote= Skal ut å se om den tåler min snitthastighet på 70 km/t etterpå i kveld.
Hvordan gikk det?
Ved høy hastighet ble gummien bendet bakover og presset ned i dekket. Rar lyd og steinsprut. Patentet med en slags børste liggende nedpå dekket er forlatt. Da jeg ikke fikk det til å funke i går tør jeg ikke å eksperimentere på lørdag. I stedet går det med skjermlue under hjelmen og skibriller kjøpt på choppers.no. 169,- http://www.choppers.no/shop/index.php?searchStr=mc-briller&_a=viewCat&page=4 Birdz the Wing. De har plastikk på som jeg skal rive av halvveis var tanken. Trodde de ville dugge men test har gått bra.
endelig en positiv sjel som ikke er opphengt i skjermer. Det blir bløtt uansett. Det viktigste blir å ikke bli for varm i oppoverbakkene og evt. kle på seg noe vindtett før vi stuper nedover igjen.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
Det altså en RRP skjerm og ikke skjerm på underrøret jeg må satse på for å unngå dritt i kontaktlinsene mine?! Møkk på kroppen er ikke noe problem, men i linsene går det ikke så veldig bra med. Laseroperasjon er heller ikke tema.
Det altså en RRP skjerm og ikke skjerm på underrøret jeg må satse på for å unngå dritt i kontaktlinsene mine?! Møkk på kroppen er ikke noe problem, men i linsene går det ikke så veldig bra med. Laseroperasjon er heller ikke tema.
Det jeg syntes var verst var å ligge bak noen som hadde bakskjerm for den fungerte som en utskytningsrampe for en sprut som traff meg midt i tryne. Løste det ved å ikke ligge bak noen ....
Jeg hadde forskjerm ca. halve rittet men måtte ta den av da den subba borti dekket, jeg syklet uten briller og jeg fikk ikke plagsomt mye møkk i øya.
Syklet med skjerm, og er glad for det Minimalt med sprut i ansiktet, eneste ordentlige spruten kom når jeg prøvde å ligge på hjul. Det kostet meg et par minutters stopp for å skylle kontaktlinse. Etter det kjørte jeg alene resten.
Den selvlagde skjermen min tålte over 80 km/t på biltaket hjem og ellers funka alt av skjermer helt nydelig, kona lurte på hvorfor jeg var så ren i mål. Jeg gadd ikke ligge på hjul og det syntes på tiden, men jeg kom i mål, kald som alle andre. Hadde nytt drivverk og girvaiere. Måtte smøre kjedet en gang, men det gira helt nydelig så lenge fingrene var spilte på lag.
Hvis gud hadde ment at vi skulle vært vegeterianere, hadde grønnsakene vært lagd av kjøtt.
Kan ikke skjønne at en bakskjerm som sitter vannrett like over bakhjulet skal kunne kaste noe i øynene på de bak.
Er ikke veldig mange som står vannrett like over bakdekket. De som i kortere tid lå foran meg var i ca 30 gradersvinkel, innstilt med utkast av møkk rett i mitt ansikt...
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Takk til deg Thomasengen. Jeg kopierte mudguarden din og den funka vanvittig bra på Birken.
Bare hyggelig Ideen med selvlaget var ikke meg, men tok i hvertfall bilde av den løsningen jeg brukte Kunne man bare satt tilsvarende på bakdekket til sykkelen som lå foran. Det var der det kom masse sprut. Men ingenting fra egen sykkel i hvertfall
Dette kan også lages enda lettere og like effektivt med en bit nettingfor av nylon fra en gammel allværsjakke. Tre en strips gjennom på tvers øverst og nederst så holder den seg bedre på plass. På en 100mm gaffel kan du prøve med et 8cm bred og 13 cm høyt rektangel av stoff. Fest rundt krone og bro på gaffelen med strips i valgfri farge.