Kan lett verte vått til Birken i år. Eg vurderar framskjerm. Trur eg skal tåle den ekstra vekta og luftmotstanden berre eg slepp å få brillene og augene fulle i gjørme.
Kva er oppfatninga her på forumet? Kan det ha noko for seg med framskjerm i ritt?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds the most discoveries, is not "Eureka!" (I found it!) but "That's funny..." ~Isaac Asimov
Re: Skjerm eller ikkje skjerm?
[Re: Oter]
#101319824/08/201020:30
Min erfaring er at den søla du får i trynet, særlig når farten er høy stort sett løsner fra et punkt så langt fram på forhjulet at du enten må ha en forskjerm som strekker seg veldig langt framover eller regne med å få mesteparten av driten i øyet uansett...
Eventuelt kommer fra bakhjulet til mannen foran og da hjelper skjermen enda mindre
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
En RRP kopi fikses lett med en slangebit og noen strips. Jeg kommer til å bruke det og en Crud catcher. Denne komboen veier minimalt og stopper det meste av sølesprut.
Husker jeg ikke helt feil betalte jeg kr 159 for denne. I følge min kone påstår jeg at alt til under 200 er gratis, så noe særlig billigere enn det kan det jo ikke bli
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Du får vel omtrent like masse søle i feset med den der arntegil? Jeg kjører uten og kommer sikkert til og plages med briller og munn full gjødsel og dyreavføring..
Jeg skal være motivasjons- og følge-syklist for kona mi på FredagsBirken. Målet er å beskytte og hjelpe henne så mye som mulig. Bør hun eller jeg ha på den ene bakskjermen jeg har? Når jeg ligger foran (planlagt 99% av tida) unngår kanskje hun noe sprut fra bakhjulet mitt hvis jeg har den på min sykkel? Eller er den mest verdt bak på hennes, slik at det ikke spruter opp på hennes rygg? (alt blir store problemer i disse før-Birken-dager...)
Jeg skal være motivasjons- og følge-syklist for kona mi på FredagsBirken. Målet er å beskytte og hjelpe henne så mye som mulig. Bør hun eller jeg ha på den ene bakskjermen jeg har? Når jeg ligger foran (planlagt 99% av tida) unngår kanskje hun noe sprut fra bakhjulet mitt hvis jeg har den på min sykkel? Eller er den mest verdt bak på hennes, slik at det ikke spruter opp på hennes rygg? (alt blir store problemer i disse før-Birken-dager...)
Kona di får ikke særlig glede av at du har skjerm på sykkelen din. Med mindre vi snakker denne denne type skjerm da
Vanlige click-on bakskjermer i plast er som regel konstruert for å skjerme deg fra å få bremsespor
Hehe! Jeg trudde kanskje at hun ville få mindre sprut fra mitt bakhjul hvis jeg brukte bakskjerm... Vel, da blir det skjermer på henne og ikke på meg. Og så skal jeg lage meg 2 stk av den enkle saken til å ha gaffelen (RRP?)
I fjor fikk jeg tips fra forumet om å dele en bruskflaske på langs og feste den under underrøret med strips og tape. Hadde også på tape på undersiden av brillene for å unngå at det kom noe opp der og inn i øyet. Dette fungerte bra, og vil gjøre det samme i år.
Slik neoprenskjerm (jeg lagde min av gaffa dagen før rittet) og underrørskjerm veier lite og besørger (stort sett) sølefri flaske på ramma samt rent fjes. For de som ikke liker å ha kald sølesprut i sprekken bak, hjelper det MYE med en bakskjerm også. Sprut fra andre syklister er det lite å gjøre med.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Finfint! Vanlig framskjerm går ikkje då eg ikkje har hol i under gaffelkrona. Eg trur eg då går for ein neoprenskjerm. Den patenten var ny for meg. Enten heimemekka eller kjøpt. Muligens også underrørs-skjerm.
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds the most discoveries, is not "Eureka!" (I found it!) but "That's funny..." ~Isaac Asimov
Re: Skjerm eller ikkje skjerm?
[Re: Oter]
#101340425/08/201006:49