Nå som det nærmer seg høst så skulle jeg gjerne hatt ei lang bukse som jeg skal bruke før snøen kommer.Altså ikke om vinteren.Men hva skal jeg velge? Er rimelig grønn på dette og vil ikke kjøpe noe som er mer regnet for vinteren og kikker på sider som bikebuster.no men blir ikke klokere.
Jeg sykler vanligvis med lang sykkelshorts (Sombrio Highline) og POC knebeskyttere over vanlig sykkelbukse. Har såvidt prøvd vanlig "joggebukse/treningsbukse" over en dag det var kjølig, men det fungerte svært dårlig for min del. Ble trangt og lite bevegelig, jeg ga opp og byttet til shorts igjen. Så jeg er også svært interessert i tips som lar seg kombinere med knebeskyttere.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
Kort sykkelbukse med padding, løse bein, lang sykkelshorts, knebeskyttere (evt kne/legg når det blir kaldt, vått og gjørmete). De løse beina ser litt teite ut, men det holder deg varm og du får god bevegelighet.
Jeg bruker en lang Assos bukse med padding. Den har ekstra varme over knærne, og er beregnet for 6-12 grader. Ikke usannsynlig at den blir tatt frem til Birken.
Jeg har den og synes den er fungerer bra til høst/vinter-bruk. Bra midjejustering og tight nok rundt ankelen. Den har noen små reflekser, men de skulle gjerne vært litt større. + for glidelåslomme i ene lomma
Knut Magne -These pretzels are making me thirsty!-
Jeg tror jeg kommer til å bestille buksa senere idag, med mindre noen andre har noen knalle alternativer! Syntes egentlig det er litt rart at det ikke finnes noen flere bukser i denne kategorien, det burde jo være et marked for det... Eller er det bare jeg (og eventuelt knirkelkne og knusole) som ikke digger komboen tights, sti og knebeskytter?
Jeg bruker Endura Singletrack 3/4 shorts og legg-/knebeskytter. I kombinasjon er det varmt nok for ganske lave temperaturer. Når det blir enda kaldere skal jeg teste en lang DH bukse som har plass til leggskinn inne i buksa.