Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

enda et skivebremsproblem

enda et skivebremsproblem #1011670 23/08/2010 09:56
M
mao Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Har luftet bakbremsa. Pumpet skikkelig trykk i slangen. Når jeg da skal justere bremsa (ved å løsne kaliperne for så å klemme inn bremsa å skru igjen.) for å få den til å ta bedre. Mister jeg trykket i slangen. ( håper det ble forståelig forklart...) Er det normalt og jeg som ikke gjør det riktig? Eller er det noe galt med bremsene?

Re: enda et skivebremsproblem [Re: mao] #1011679 23/08/2010 10:05
Fluefisker Offline
Entusiast
Entusiast
Sliter med det samme med mine Avid Juicy 5 bremser, så det blir interessant å følge tråden. Jeg har luftet og luftet, men det virker som om at det er en luftboble et eller annet sted som jeg ikke får ut. Mistenker at denne sitter i kaliperen etter at jeg var nødt til å dele denne for en tid tilbake.

Jeg opplever kun problemet i lange nedoverbakker med konstant trykk på bremsen. Hadde en kilen nedstigning fra en fjelltur i sommer hvor det av og til måtte panikkpumpes på bremsen for å få tilbake trykk.

Har forøvrig luftet med eget Avid luftesett og fulgt bruksanvisning til punkt og prikke. Har også sett (og fulgt rådet fra) diverse videoer på youtube om lufting av disse bremsene.

Hilsen Roar
Re: enda et skivebremsproblem [Re: Fluefisker] #1011686 23/08/2010 10:11
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Hadde store problem med en Avid Juicy 7 etter slangebytte. Fikk den aldri fin og "crisp".

15 minutter og noen kroner senere funka den knall, etter litt kos og hjelp og lufting av Bikeshop'en på Hafjell.

Lærte noen triks der, blant annet at å skape vakum ble gjort med skikkelig raske pumpe-bevegelser, ikke sakte trekking.

Jeg har hat Juicy 7 i en del år, og alltid fått til dette fint ved hjelp av manuelen... men måtte ha proff-hjelp til slutt, med et meget godt resultat

Redigert av RazeFaze; 23/08/2010 10:12. Rediger grunn: Fjerne beskrivelse av raske håndbevegelser som kan være støtende...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen

Moderator  support