Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hard Rocx Stone Machine Disc???

Hard Rocx Stone Machine Disc??? #1011073 22/08/2010 17:00
K
KRIGRU Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
K
Noen som kjenner godt til hvordan mang strammer bremsene på denne?
sliter med løse bremser, som jeg ikke får strammet. er skivebremser med Natural oil står det..

kjenner dere til noen sider med video eller råd om stramming av bremser osv..?

har veldig lite peiling på skivebremser, siden dette er min første sykkel med det. skal på villmarksleir 1uke i morgen, og trenger sykkelen med bremser som virker.

Takker så meget for all hjelp! ICON_LAUGH

Re: Hard Rocx Stone Machine Disc??? [Re: KRIGRU] #1011099 22/08/2010 17:29
O
olaer Offline
Fersking
Fersking
O
Denne passer kanskje bedre under en annen kategori ICON_WINK

Lettere å hjelpe dersom du beskriver problemet litt nærmere. Har du en svampete følelse i hendelen? Hvis dette er tilfelle hjelper det ofte og lufte bremsene, dette får du hjelp til der du kjøpte sykkelen.

Siden det er hydrauliske bremser du har, er det ikke snakk om å stramme bremsene i den forstand, der er ingen wire som blir slakk/utlslitt, i motsetning til på vanlig felgbrems ICON_SMILE

Re: Hard Rocx Stone Machine Disc??? [Re: olaer] #1011401 23/08/2010 05:33
K
KRIGRU Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
K
Det stemmer. har en veldig svampete følelse.

beklager om jeg postet feil!:/

men har ikke tid til og fikse hos sykkelreperatør i og med at jeg reiser idag, så er dette mulig og fikse selv? ICON_SMILE

Re: Hard Rocx Stone Machine Disc??? [Re: KRIGRU] #1012009 23/08/2010 16:03
O
olaer Offline
Fersking
Fersking
O
Da bør du få lufta de.

Går selvsagt an å gjøre selv, utrolig hva det går an å plukke opp fra internett...;) Men dette krever uansett at du har noe ekstrautstyr (luftingssett) som du må kjøpe i en sykkelbutikk.

Spørs nok om du bare må sykle med den bremsa som den er gitt!

Kan jo være andre ting som forårsaker problemet også selvsagt, har selv et problem med en veldig treg hendel, men der er det rett og slett hendelen som er ugrei. Løsningen min blir å bytte hele greia. Men prøv lufting først! ICON_SMILE

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå