Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ultra + Birken = Sant...

Ultra + Birken = Sant... #1010186 21/08/2010 07:53
[
[gbz]doc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
[
Vi er jo en del som er i samme båt og skal sykle både Ultra og Birken. Foreløpig er det uvisst hvordan været blir, og worst case er sånn det var i fjor.

Så hva gjør folket:

1. For at rytter skal tåle og holde ut begge distanser?
2. For at sykkel skal holde ut begge distanser?

Tenker da på alt fra planlagt matinntak både før, under og etter, samt utstyr som medbringes.

For egen del er planen å spise på alle matstasjoner, tar med matpakke med brødskiver, og drikker mye sportsdrikke hele veien.

Teknisk så er ekstra kjede, kassett, klosser og skiver kjøpt inn. I tillegg vurderer jeg å kjøpe et ekstra hjulsett siden jeg lenge har vurdert en slik oppgradering. Lurer på ta med den gamle hardtailem som backup også... (Dekk er uansett en selvfølge)

Hvordan planlegger dere for dette eventyret?

Chris.

Re: Ultra + Birken = Sant... [Re: [gbz]doc] #1010437 21/08/2010 16:50
H
Hauløs Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Etter en liten gjennomgang av egen helsetilstand blir det å selge startnummeret på lørdag. Dvs en mindre på den eksklusive listen over tullingene som tar begge.

Ola

Re: Ultra + Birken = Sant... [Re: Hauløs] #1010480 21/08/2010 17:54
olechr Offline
More than words
More than words
He he er redd det er flere som ramler ifra. Når man kommer inn fra ultraen tipper jeg en kald øl frister mere enn: Vaske, spise, smøre sykkel, pakke, komme seg tilbake til Rena.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Ultra + Birken = Sant... [Re: olechr] #1010505 21/08/2010 18:43
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Ja tror nok jeg og.. 134 er påmeldt begge, tipper 50 kommer i mål begge dagene.
Min plan er to sykler, det eneste som skal byttes over er forhjulet, start kl 1500 lørdag og madamen med som langer og sjåfør tilbake fra mål på fredag. Har og fått tak i privat overnatting på Rena så kan forhåpentlig få sovet godt ut i fred. Da KAN det jo gå..

Re: Ultra + Birken = Sant... [Re: Kriss] #1010515 21/08/2010 18:59
[
[gbz]doc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
[
Det var da voldsomt til pesimisme da... Kan ikke si jeg gleder meg, men gjennomføre skal jeg uansett. Er jeg påmeldt og frisk så er det jo spennende å se hvordan kroppen takler det.

Men det må da være noen flere enn oss to som ikke har hivd inn hådklet enda? ICON_WINK

For egen del stiller en snill kone med transport begge dager, og har losji hos snill famile i Rena.

Men lite hjelper alt det om ikke matinntaket er riktig og sykkelen tåler begge ritt. Hovedplanen er å sykle med samme sykkel, så det er nok lurt å hamstre litt deler.

Men det er kanskje mange som har prima både fulldemper og hardtail? Hardtailen min er en nå 11 år gammel Merida Matts SE. Var bra da, funker best på vintern nå. ICON_WINK

Chris.

Re: Ultra + Birken = Sant... [Re: [gbz]doc] #1010523 21/08/2010 19:12
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Jeg har med to sykler. FS på fredag og HT som str og venter hjemme hos mor i Lillehammer. Og hun kjører meg tilbake til Rena etter en god dusj og en god runde hjemmelaget mat.

'...once more, and more intensity!'
Re: Ultra + Birken = Sant... [Re: Juffe] #1010553 21/08/2010 19:36
J
Johan Offline
Avhengig
Avhengig
J
Vi er to stykker fra samme gate på Lørenskog som skal sykle begge dagene. Mye utstyr, grei logistikk med bror som kjører bil frem og tilbake, familie på Lillehammer og lånt hus i Elverum skal bidra til at vi lykkes. Jeg har ikke kjørt grusbirken siden 2002 og gleder meg ikke akkurat til den turen. Vi kjøre begge HT og samme sykkel begge dager. Bare å krysse fingre og tær og håpe ramma holder. Øvrige deler kan kjøpes/lånes eller finnes i verktøykassa.

En del mat og drikke kommende uke og tidlig i seng blir nok viktige ingredisenser for å lykkes. Loff med honning og røkelaks, gel, sportsdrikke og vann blir med på begge turene. Må stoppe på et par matstasjoner på fredag, men håper å sykle forbi på lørdag.

Terrengstyrken i 2008 viste at det er mulig å sykle mange mil uten problemer, men siste Nissancup på Skullerud fortalte meg noe annet...

Været kan bli den største utfordringen, jeg pakker ned lette allværsklær i sekken. De veier lite, men kan redde mye. Tror jeg.

-johan
Re: Ultra + Birken = Sant... [Re: olechr] #1010659 21/08/2010 21:22
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: olechr
He he er redd det er flere som ramler ifra. Når man kommer inn fra ultraen tipper jeg en kald øl frister mere enn: Vaske, spise, smøre sykkel, pakke, komme seg tilbake til Rena.

Rart med det, men alkohol frister aldri etter ritt... ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Ultra + Birken = Sant... [Re: Johan] #1010692 21/08/2010 22:14
R
Ryetrond Offline
Medlem
Medlem
R
Etter forhåpentligvis fullført UB på fredag blir det tøft å komme seg opp til 05:00 bussen fra Lillehammer lørdag for ny start 07:20. Det blir dårlig tid på Rena før start, oppvarmingen fullføres etter startskudd. Heller 1 time ekstra søvn enn god tid på Rena, skal uansett bare komme over på en 'anstendig' tid.

På fredag blir det viktig å spise godt underveis, blir nok med noen skiver Nordmarksbrød fra Baker Hansen i sekken også. Satser på banan + påfyll drikke på matstasjoner, jevnlig inntak av medbrakt gel og barer får duge underveis. Tar nok med en pakke morrpølse også, smaker bra som 'motsats' til søte greier. Det er viktig at man ikke prøver på noe nytt, bruk kjente greier som magen tåler. Siste 2 timene av UB må man tenke neste dag, dvs ekstra næring for raskere restitusjon. Full fokus på mat og drikke etter målgang, blir lite med utskeielser på Lillehammer denne kvelden.

Satser på vanlig forberedelse i forkant, dvs ingen 'tunge' monstermåltider men mye karbohydrater siste 2 dagene. Har kjørt flere rittetapper mellom 6 og 8 timer, ikke noe å frykte med rimelig fornuftig disponering av krefter. Er langt mere bekymret over at jeg våknet fredag morgen med feber og mageproblemer, det passet svært dårlig!

Satser på bruk av 2 sykler, Spark fredag og Scale med stiv gaffel lørdag. Bruker samme hjulsett, så en liten vask og sjekk av dekk blir det på fredag kveld. Kjører RaceKing 2,2 begge dager med latexslange.

Med AS som løypelegger må bare fredag bli en superdag! Motto underveis blir selvsagt: Det er tøft men gutta liker det!!

Re: Ultra + Birken = Sant... [Re: Ryetrond] #1010802 22/08/2010 08:37
front biker Offline
Besatt
Besatt
Er det noen som kan tilby skyss etter Ultraen, tilbake til Rena?? Regner med å bruke 2-3 timer mer enn vinnertid. Det betyr at med vinnertid 6 timer, er jeg i mål ca 16:30-17:00. Kan være kjapp i dusjen.

OBS: kun meg selv + bag, sykkelen settes igjen i Håkonshall.

Send meg PM, eller epost or(a)jbv.no.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.

Moderator  support