Vurderer å kjøpe ny ramme. Valget fallt på Hard rocx sin Onrop c-ramme 2009 mod. veil. pris på denne er 11.000 Har ringt div. butikker for pris og det varierer fra 9800,- til 7800,- hva syns dere er en fornuftig pris på denne Rammen: 1190 gram RACE 5 A-grade Alpha Carbon
Tja... Har ikke forsket så voldsomt på hva som finnes av karbonrammer for XC (selv om jeg akkurat kjøpte en) ...men her er noen jeg fant sånn i en håndveding:
Har akkurat bygd en sykkel på den rammen, og kan bekrefte at oppgitt vekt er riktig. Tror den veide 1180 gr i 17". Uten styrelager og seteklemme, men med girøre og flaskebolter.
Da spørs det om 11000 er riktig pris for den ramma i utgangspunktet, da. HR er jo kjent for avsindig høye veiledende priser som aldri noenting faktisk blir solgt til. Videre ligger gjerne prisen for løse rammer fra merker som egentlig selgerf komplette sykler kundtig høyt. (Jfr. Scott og Canyon, f.eks.)
Noen som vet hvem som produserer HardRocx-karbonrammene?
Re: Kjøpe av ny ramme - Onrop c-ramme
[Re: Stein]
#101050421/08/201018:43
Dere misforstår meg. Jeg har ikke noe mot HR som ferdigsykler. Jeg sier bare at det nok ikke vil lønne seg å kjøpe løse rammer derfra. Ei heller hadde jeg syntes det var så moro at det så ut som jeg hadde kjøpt "hyllevare", dersom jeg hadde bygget meg en sykkel fra ramma og opp.
Skjønt, jeg sitter jo litt i glasshus, som nettopp kjøpte meg en Wheeler-ramme.
#101274124/08/201012:36
Det finns masse rammer der ute til salg, alt fra 4-5000 og opp til 35-40.000 for ei ramme.... Men det viktigste er jo den som skal kjøpe den liker sykkelen. Ikke no gøy å tråkke rundt på en sykkel som man selv syns ser ut som ei røys... Hvis du syns HR ramma er fin så ville jeg gått for den 7800,- er en bra pris for ei løs ramme.
Men jeg vil bare legge til at skal du kjøpe alle deler til sykkelen i tillegg, vil du mest sansynlig komme mye bedre økonomisk ut av det ved å kjøpe en komplett sykkel.
Rammen er sikket helt fin, men det slår meg at det kanskje er bedre kjøp der ute. HR er vel kjent for komplette sykler. Rammene er fra den samme fabrikken som "alle andre".
Spørsmålet her, Stein, er vel hvorfor du heller anbefaler de merkene du gjør i posten lenger opp? Er det ikke sannsynlig at disse er laget på samme måte (samme produsent, annet navn) som HR sine rammer? De er like dyre, ikke noe lettere, og jeg tror ikke du får noe bedre kundeservice dersom det skulle skje noe - tvert i mot. Jeg har i allefall god erfaring med HR. Og det kan jo være greit å støtte opp om den lokale butikken når det ikke er noe å hente på å handle utenlads?
Nei, bare litt forundret over hvilke rammer du heller ville valgt (uten at jeg har gjort noe research på noe som helst her).
Hvis jeg ikke husker feil, ligger det et par Scott Scale (og sikkert flere andre fine som jeg ikke har sett) ute på bruktmarkedet her.. Disse bør du også kunne få tak i gjennom butikk for noe over 10 lapper.
Jeg mente vel strengt tatt ikke at jeg ville valgt alle de jeg fant der fremfor noe som helst. Det var bare noen jeg fant på 20 sekunder for å vise noen alternativer.
Jeg har strengt tatt ikke fulgt så nøye med på XC-segmentet, men jeg har inntrykk av at det er mest komplette sykler som gjelder der. (?) Sikkert fordi det er vrient for små feinschmecker-produsenter å konkurrere med karbonrammer uten å bare kjøpe på samme sted som alle andre. Niner er vel unntaket som bekrefter regelen, og noen andre 29-ere.
Kanskje trikset er å kjøpe en komplett sykkel og selge unna delene? En Scott Scale 35, f.eks? Burde gå an å selge deler for 8-9 lapper fra den, vel?
#101299924/08/201017:24
xxl selger jo Scale 30 for kr: 13990 her kan du selge deler for mellom 6-8 tusen, har selv en scale 30 og hadde vel valgt den foran Hard Rocx, men så er jo jeg Scott fan boy
Her er bilder av donningen klar for birken 6,4 kg, litt skitten etter dagens tur...
Scott Scale SL 29 Scott Foil Premium Ibis Mojo HD C
xxl selger jo Scale 30 for kr: 13990 her kan du selge deler for mellom 6-8 tusen, har selv en scale 30 og hadde vel valgt den foran Hard Rocx, men så er jo jeg Scott fan boy
Her er bilder av donningen klar for birken 6,4 kg, litt skitten etter dagens tur...
Fin sykkel! Men har du ikke tenkt å bremse?
[Re: Kriss]
#101315724/08/201020:05
Fungerer greit scrubs skiven når det er tørt sammen med scrubs klosser (fungere faktisk når det er våt også), men har et par stål skiver og sinter klosser som 90% sikkert sitter på under birken, skal også få kappet bremseslangene i morgen...
Scott Scale SL 29 Scott Foil Premium Ibis Mojo HD C
[Re: Kriss]
#101316424/08/201020:07