Jeg kjøpte min første FS i sommer, Canyon Nerve MR 9.0, er 189cm 87kg(etter morgenurinering og før frokost) og har ikke angret et sekund. Sykkelen er villig med på det jeg vil og kjennes rask og stabil. Jobber fortsatt litt med å finne den perfekte innstillingen på Propedal, da jeg føler sykkelen gynger litt ved høy tråkkfrekvens på asfalt (grunnet dårlig tråkkteknikk) Jeg bruker sykkelen mye på grus og sti, men det blir også en del transportetapper på asfalt. Sti og grussykling fikk virkelig en ny dimensjon med FS kontra den gamle HT, min middelmådige teknikk blir tilgitt og jeg sitter mye roligere og mindre anstrengt på sykkelen. Sykler gruspartier raskere enn før og har det mer moro på sti. Ulempen er jo at det blir mye venting på kompiser med HT...
Vurdert nye 2011 cannodale scalpel fulldempet? Ca 1500g fulldempet ramme og sykkelvekt på ca 10kg og ned til 8,5kg.
Har akkurat bestilt Santa Cruz sin 2011 versjon av Blur xc - sjekk bloggen
Jepps, den bloggen har jeg fulgt med på. Hvor bestilte du den fra? ligger ikke den på nesten 25 lapper for kun ramme med bakdemper, blir fort litt dyrt da når mitt budsjett egentlig er på rundt den summen for en komplett sykkel
Meeen...budsjett er til for å strekkes Fått tilbud på en ny Anthem X Advanced 2010 ramme for 22´, det er 25-26% rabatt og det frister. Ved å foreløpig bruke en del av delene jeg har ender jeg da opp på litt over 30 for hele sykkelen alt etter hvor mye jeg kjøper brukt eller nytt.
Samtidig er jeg jo da i prisleiet til en Blur xc...
Meeen...budsjett er til for å strekkes Fått tilbud på en ny Anthem X Advanced 2010 ramme for 22´, det er 25-26% rabatt og det frister. Ved å foreløpig bruke en del av delene jeg har ender jeg da opp på litt over 30 for hele sykkelen alt etter hvor mye jeg kjøper brukt eller nytt.
Da hadde jeg ikke tenkt to ganger, gå for blur så får vi to flotte byggeprosjekter med mulig erfaringsutveksling her inne. Og ber du impotøren om pris nå kan det jo være at du får en forhåndsbestillingsrabatt du også
... uten å si for mye, så smilte jeg godt på toget i dag av å lese litt langtidserfaring om sykkel på norsk, og at min vurdering og mitt endelig blur-valg var en 100% riktig avgjørelse ift. ønsket bruk og at sykkelen oppfattes som kanonbra.
Redigert av Klaus A.; 29/09/201016:56.
mvh. Klaus A.
Re: Angre hvis jeg kjøper fulldemper? Hvilken da?
[Re: Klaus A.]
#103963729/09/201017:56
Da hadde jeg ikke tenkt to ganger, gå for blur så får vi to flotte byggeprosjekter med mulig erfaringsutveksling her inne. Og ber du impotøren om pris nå kan det jo være at du får en forhåndsbestillingsrabatt du også
... uten å si for mye, så smilte jeg godt på toget i dag av å lese litt langtidserfaring om sykkel på norsk, og at min vurdering og mitt endelig blur-valg var en 100% riktig avgjørelse ift. ønsket bruk og at sykkelen oppfattes som kanonbra.
Hvorfor mener du Blur er en bedre sykkel en Anthem X Advanced?
Uansett, for min del heller jeg egentlig mest mot Giant. Flere grunner til det. LBS er Giant forhandler (selv om det er en annen forhandler som har gitt meg det gode tilbudet, LBS er utsolgt). Anthem X Advanced ble jo best i test i Terrengsykkel sin test tidligere i år. Har heller ikke kommet over noen tester der Giant'n kommer dårlig ut, heller tvert i mot. Jeg syns den er meget kul Giant er kanskje ikke så "kult" og eksotisk her i Norge som Santa Cruz...men men..
Regner med jeg blir fornøyd uansett hvilken av de jeg går for, om noen av de.
Om jeg får en fin forhåndsbestillingspris på Blur får jeg virkelig noe å tenke på...
Hvorfor mener du Blur er en bedre sykkel en Anthem X Advanced?
Det har jeg ikke noen forutsetninger om å mene eller si noe om. Mitt svar var mer dit hen at vi da var to som startet å bygge samme sykkel og kunne veksle på erfaringer: "Da hadde jeg ikke tenkt to ganger, gå for blur så får vi to flotte byggeprosjekter med mulig erfaringsutveksling her inne. "
Da gikk jeg på en fornuftig smell i dag, føler jeg i hvert fall selv LBS hadde 30% på torsdag, 40% på fredag og 50% på alle sykler i butikken i dag.
Da klarte jeg ikke helt å forsvare hvorfor jeg heller skulle ende opp med å bruke 35 lapper +- på en karbon fulldemper i vinter når jeg kunne få en Giant Anthem X2 i alu til 11 500,- i dag, én i str L igjen i butikken. Sykler ikke sååå mye fortere på en karbon. Og det aller beste er at jeg nå har råd til å koste på meg et skikkelig hjulsett, gjerne håndbygd 6-8000, tips?). Har en som gjerne vil ha XT-kranken så da kanskje jeg koster på meg en XTR-krank selv om det ikke går fortere av den grunn heller. Lettere styre, stem og setepinne blir det óg + et annet sete.
Hjulene som står på er SLX nav på xm317 felger, ikke allverdens kanskje, men kan bruke de som vinterhjul på HT i vinter eller selge de, mye kan jeg regne å få for de? Et par lapper?
Litt fornøyd siden jeg for en gangs skyld var fornuftig og gikk for det billige alternativet selv om det ikke var det råeste eller mest bling alternativet
Tror du gjorde et godt kjøp der. Du linket til tråden min i innledningsposten din og valget mitt falt tilslutt på en Anthem X3 da jeg fikk en knallpris hos LSB. Grunnen til at jeg gikk for X3 er ene og alene pga fargen da jeg synes den er knallfin. X1, X2 og X3 rammene er jo klin lik ellers, det er kun delene og shock som er forskjellig fra sykkel til sykkel. Ramma ble strippet etter kjøp og det eneste jeg ikke har solgt enda er sete, setepinne, stem og styre og jeg har på den måten fått igjen over halvparten av kjøpsprisen på sykkelen.
Jeg var også litt i tvil på om jeg skulle ha alu fremfor karbon men etter å ha kjørt ca 30 mil på den hittil er jeg storfornøyd. (selv om jeg får en liten klump i magen når jeg ser på prisene til Advanced SL fra utlandet idag)
Jeg har klart å få vekta ned til sub 11kg og har mer å gå på hvis lommeboka samarbeider. Sykkelen ble bla brukt under fredagsbirken og jeg hadde ingen problemer med å følge de samme gutta som jeg har syklet sammen med i hele sommer på hardtail. Samtidig merker jeg at det går mye fortere og jeg får mye mer flyt når jeg trener i terrenget. Pro pedal funker som bare fy og sykkelen er utrolig stiv sideveis i forhold til den forrige fulldemperen min. Jeg er ihvertfall storfornøyd og det tror jeg også du kommer til å bli.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
Nei, er vel egentlig ikke det, men siden jeg fikk den såpass billig så kribler det liksom litt for å få svidd av noen flere kroner...og xtr kranken ser jo bra ut
Styre, stem og setepinne bytter jeg nok, må bare finne noen lette, fine komponenter...bremsene holder. Hva er forresten lette og gode bremseskiver til en fornuftig pris? Og er det noe jeg burde tenke på om jeg vil ha karbon setepinne i aluramma eller er ikke det noe problem? Tror kanskje det uansett blir en Thomson pinne, et lett Easton monkeylite styre, men stem er jeg litt usikker på.
Veldig bra kjøp du gjorde der. Jeg digger min selvbygde AX (X2, 09-modell)! Hvis du er gira på to drev så er jo den nye XTR-kranken fin da. Bør ikke være så langt unna nå.