Takk for tips.
Jeg har ikke mer en noen timer i tempostilling, men for lavt er jeg sikker på at jeg ligger siden jeg ligger parallelt med overrøret og jeg mener jeg presser på lungene slik at jeg ikke får nok luft.
Jeg har en fin tempoløype her som er 10 km og veldig flat.
Syklet denne å 14:25 med temposykkel/platehjul/tempohjelm. Kjørte det jeg var god for, men var 5 slag under terskel. Sykler dette strekket på under 15 minutt med racer.
Den delen av styret som klemmer styret fast på rør fra gaffel er 50 mm høg. Jeg stilte opp styret 23 mm slik at jeg klemmer rundt 2 cm av røret- tør ikke mer. Stilte ned setet et par cm og frem så langt jeg klarte. Fikk dermed litt mer bueform på ryggen. Syklet samme løype på 14:30 med ikke helt gode bein, men følte at dette var en bedre stilling.
Jeg er 192 cm og har 96 cm beinlengde. På racer klarte jeg nesten å komme langt nok bak med 45 mm setback setepinne.
Målte avstanden på senter krank til setetupp på temposykkelen nå. Den er 10 cm. Skal klare et par cm til ved å stille sete forbi max-grensen. Skal prøve dette og ta en ny testtur i morgen siden det ble hviledag i dag :-)
Jeg har det samme styret, en ganske ubrukelig sak må jeg si. Justering av stilling er det aller viktigste i tempo og at Vision da selger dette dustesyret er lite gjennomtenkt syns jeg.
Uansett, jeg trodde jeg hadde akkurat det samme problmet som deg men det har gått seg til. I utgangspunktet ønsker man jo å sitte så lavt som mulig så det er et poeng å jobbe med nettopp dette. Nå etter en sesong og etterhver noen timer i bøylene (dog ikke så mye som planalgt og ønsket) ønsker jeg meg faktisk enda lenger ned.
Har du forøvrig sjekket at du sitter så nærme kranken som mulig?
Det kan godt tenkes at det blir riktigere hvis du skyver setet så langt fram som det går (husk UCI og 5 cm bank senter av krank).