Som overskriften sier har jeg den siste tiden punktert ikke mindre enn 6 ganger på jobbsykkelen. Siden hverdagen har inneholdt mer trilling enn sykling i det siste, går jeg nå til det skritt å søke forumets hjelp i det som burde være ”kunne-å-fikse-selv-punkt-nummer-en”. En skulle gjerne tro at noe slik skyldes et fremmedlegeme i dekket, men den gang ei. Har en misstanke om hvor problemstillingen sitter, men tar med en komplett liste over punkteringer for å lufte min frustrasjon.
1. Punktering: Slange sprukket opp i en skjøt, lapper
2. Punktering: Lappen hold vist ikke, setter på en slange jeg har liggende
3. Punktering: Heller ikke denne slangen er helt tett, en gammel lapp fra Clas Ohlson lekker, setter på ny slange.
4. Punktering: Luften hveser ut på to sek, hull langs innfesting til ventilen. Setter på ny slange
5. Punktering: Kommer kun 500 meter på vei til jobb, nytt hull langs innfesting til ventilen, borrer opp ventilhullet i felgen og setter inn ny slange med bilventil.(Har tidligere brukt presta)
6. Punktering: I dag, all luften forsvinner 5 meter fra sykkelstativet ved jobben, misstenker hull langs innfesting av ventilen.
Så, hva I alle dager kan de skyldes att ventilen blir nærmest dratt ut av slangen? Forsøker å gjøre pumpingen så forsiktig jeg bare kan, samt sørge for at ventilen står helt rett i forhold til hjulet. Kan ikke se noen forskyving av dekket på felgen heller. Er det noen som har vært borti noe lignende?