|
Gratis service hos Intersport må betales?
|
Gratis service hos Intersport må betales?
17/08/2010 23:02
|
cyril.holweck
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Hei,
Jeg har kjøpt en Nakamura Platinum Core 2009 hos Intersport, med 3 år gratis service.
I dag har jeg fåt bremse og demper lufting og trode jeg ville få betale padene, og eventuelt olje, men regninga kjem mye høyere: - 750 NOK for lufting av demperen - 400 NOK (ikke sikkert) for lufting av bremsene
Når jeg sa dem at jeg hadde kjøpt en sykkel med gratis service fikk jeg svar at det var for justering av gir og sån... og jeg svarte at gratis service med en ny bil var inklusivt oljeskift og mer. Til slut sa han at han måte prate om det med buttik sjef eller noe son (han var verksted ansvarlig)
Intersport har sluttet med sine "3år gratis service" for å tilbud nå bare første gang justering, så jeg mener at de har oppdaget at 3 år service var for kostebart. Jeg føler da at de prøver å få meg til å betale for sin feil.
På ObsSport fikk kona for eksemple gratis retting av et hjul som hadde en så stor kast at butiken kunne ha solgte en nye uten at jeg ville klage.
Hva mener dere? Er det andre som har lygnende erfaring hos Intersport eller andre med f.eks. lufting av bremser/demper?
|
|
|
Re: Gratis service hos Intersport må betales?
[Re: cyril.holweck]
18/08/2010 05:25
|
Dan
More than words
|
More than words
Her er det nok noen hos Intersport som har vært uklar mot deg. Gratis service som inkluderer rutinemessig demper- og bremseservice er det nok ingen butikker som har råd til å tilby.
|
|
|
[Re: Dan]
18/08/2010 07:41
|
Tungebein
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
[Re: Tungebein]
18/08/2010 08:27
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dempere og bremser skal ikke trenge å åpnes etter bare ett år. Om de trengte det var det feil ved produktene.
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
18/08/2010 08:47
|
Diablito
Veteran
|
Veteran
Her er det noe med forventinger og hva man får  Å sammenlikne med bil blir også litt skjeivt... Sett at man kjøper en sykkel til 10 lapper, i et segment hvor konkurransen er hard og marginene er små. Da er det ingen som har råd til å ha noen til å bruke et par timer på denne for service hvert år i 3 år. Det er vel gjengs oppfatning i bransjen at "service" på sykkel kun omfatter justering av gir og bremser etc, ting som strekker seg fra de er nye til blir "kjørt inn" - men som det da til gjengjeld er viktig å få justert for å få en bra sykkelopplevelse! "Feil" med produkter er dog en helt annen sak...
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
|
|
|
18/08/2010 09:07
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Dempere og bremser skal ikke trenge å åpnes etter bare ett år. Om de trengte det var det feil ved produktene. Du mener ar dempegafler ikke skal ha service årlig, og om de trenger det er de feilkonstruert? Det er mulig at f.eks Fox ikke er enig med deg i dette siden de sier 100 timer eller årlig for oljebytte. LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
18/08/2010 09:12
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dempere og bremser skal ikke trenge å åpnes etter bare ett år. Om de trengte det var det feil ved produktene. Du mener ar dempegafler ikke skal ha service årlig, og om de trenger det er de feilkonstruert? Det er mulig at f.eks Fox ikke er enig med deg i dette siden de sier 100 timer eller årlig for oljebytte. LarsB Det er svært ofte og burde være unødvendig. Dempere på andre kjøretøyer kan gå svært mange år uten service, ja noen til og med hele levetiden. Dumt av Fox å gjøre det slik, men servicestedene liker det sikkert (tjener godt med penger på service ja). Det er også mulig at Fox bare forsøker helgardere seg, og at produktet kan klare seg med oljeskift langt sjeldnere. Skivebremser skal ikke trenge lufting etter ett år.
|
|
|
18/08/2010 09:40
|
Lars K
Avhengig
|
Avhengig
Om du ikke trenger service på demperen etter 1 år så sykler du enten veldig lite, eller har du demperen låst 80% av tiden du sykler.. Har hatt mange forskjellige dempere men aldri opplevd at ikke de trenger nye pakninger eller lignende etter en drøy sesong...
|
|
|
[Re: Lars K]
18/08/2010 09:52
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Her er det Intersport som er utydelige i markedsføringen.
Litt som Riis Bilglass for ett par år siden, gratis bytte av glass. Sa ingen ting om at dersom det var sprekk i ruta måtte kunden ut med egenandel. De fikk pepper og måtte gjøre om hele reklamen.
Jeg hadde tolket 3 års gratis service som null timespris og kun betaling av deler og regner med at det er flere som meg. 750,- for lufting av demper? Det er prisen på full service hos Cyclon det og den skal deffinitivt tas hvert år. Stå på krava!
|
|
|
[Re: Lars K]
18/08/2010 11:35
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Om du ikke trenger service på demperen etter 1 år så sykler du enten veldig lite, eller har du demperen låst 80% av tiden du sykler.. Har hatt mange forskjellige dempere men aldri opplevd at ikke de trenger nye pakninger eller lignende etter en drøy sesong... Det høres rart ut.
|
|
|
18/08/2010 11:53
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Om du ikke trenger service på demperen etter 1 år så sykler du enten veldig lite, eller har du demperen låst 80% av tiden du sykler.. Har hatt mange forskjellige dempere men aldri opplevd at ikke de trenger nye pakninger eller lignende etter en drøy sesong... Det høres rart ut. På stigaffelen 2009 FOX Vanilla RLC tar jeg service ca en gang for året. Da byttes de øvre pakningene på ytterbeina i tillegg til skum-ringene, oljen byttes også. På FOX 40 RC2 til utforsykkelen trenger man å utføre smøreservice fra tid til annen. Skum-ringer og pakning trenger da en rens og smøring samt at en bytter smøreoljen. Skum-ringer og pakninger ble først byttet nå nylig etter to sesonger, da det er nok å rense og fette/mette disse hvis ikke slitasje tilsier bytte. På denne gaffelen har jeg bare byttet oljen i dempeenheten en gang på to sesonger, men da pga lokket begynt å gi etter og blæra begynte å komme ut. Servicene tar jeg selv og trenger da bare å legge ut for deler og olje. FOX har kanskje større servicebehov enn andre gafler, men det er jo hyggelig med litt mekke-kos.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
18/08/2010 12:19
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Om du ikke trenger service på demperen etter 1 år så sykler du enten veldig lite, eller har du demperen låst 80% av tiden du sykler.. Har hatt mange forskjellige dempere men aldri opplevd at ikke de trenger nye pakninger eller lignende etter en drøy sesong... Det høres rart ut. På stigaffelen 2009 FOX Vanilla RLC tar jeg service ca en gang for året. Da byttes de øvre pakningene på ytterbeina i tillegg til skum-ringene, oljen byttes også. På FOX 40 RC2 til utforsykkelen trenger man å utføre smøreservice fra tid til annen. Skum-ringer og pakning trenger da en rens og smøring samt at en bytter smøreoljen. Skum-ringer og pakninger ble først byttet nå nylig etter to sesonger, da det er nok å rense og fette/mette disse hvis ikke slitasje tilsier bytte. På denne gaffelen har jeg bare byttet oljen i dempeenheten en gang på to sesonger, men da pga lokket begynt å gi etter og blæra begynte å komme ut. Servicene tar jeg selv og trenger da bare å legge ut for deler og olje. FOX har kanskje større servicebehov enn andre gafler, men det er jo hyggelig med litt mekke-kos. Er jeg den eneste som kunne tålt en ekstra kilo på sykkelen for å slippe å overhale dempere og bytte lager hver sesong?
Ut på tur!
|
|
|
[Re: Supermann]
18/08/2010 12:32
|
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
Man trenger ikke ta service på en gaffel årlig, eller i det hele tatt så lenge man har den. Men da rykker garantien, samt at en kjenner relativt stor forskjell på en velbrukt gaffel og en som er nyoverhalt. En nyoverhalt gaffel kan ha en relativt smørmyk feeling mens en gaffel som har blitt kjørt hardt i gjørme og flydd over drops kan begynne å få litt friksjon i demperbevegelsen.
Dog, hvis man egentlig burde hatt stiv gaffel siden man kjører gaffelen med altfor høyt trykk, så vil man neppe merke noen stor forskjell. Ei heller om man sykler kun sykler grus uten hull etc.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
[Re: Andreas83]
18/08/2010 14:35
|
Christian
Uflaks
|
Uflaks
Har du et garantibevis, eller noen annen dokumentasjon på hva "service" innebærer?
|
|
|
[Re: Christian]
18/08/2010 14:40
|
olechr
More than words
|
More than words
Vanlig praksis er at man får gratis førstegangsservice. Her er det lett justering av gir bremser, sjekke hjul stort sett. 3 års gratis service når hadde Inter sport det? Jeg har jobbet i Intersport butikk og vi har aldri hatt dette.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
18/08/2010 15:17
|
Tungebein
Entusiast
|
Entusiast
Å sammenligne dempere på en vanlig bruksbil og en demper på sykkel er en dårlig sammenligning. Blir omtrent som å sammenligne seter 
|
|
|
18/08/2010 15:57
|
Hardcore Old-schooler
formerly known as Erik Angvik
|
formerly known as Erik Angvik
Jeg tror du og jeg skal ta en prat...... Du har herved velkommen til meg på Bab, så skal du være med når vi klar gjør syklene til DH laget som drar til VM så endre du nok mening ok. Vi kan også ta en prat hvis du skal på utflukt  Si ifra hvis du vill komme innom så skal vi prate dempere og bremser, du er hjertelig velkommen (kafe skal du også få) Erik Babracing
In a world of compromise, some don't.
|
|
|
[Re: olechr]
18/08/2010 16:51
|
cyril.holweck
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Hei alle sammen og takk for mange svarer.
Jeg ser at det er svart personlig det man forstår i et sånn tilbud, noe som sylles dårlig markedsføring og savnende skrevet kontrakt (alt jeg har er en regning der det står "divers. sykkel")
Jeg har nettop fått svar fra Intersport: sykkel er nettop ferdig og jeg får det til prisen jeg tenkte, det vil si 1100 NOK (det var en hjullager som skulle skiftes også) istendenfor 2400 NOK som var første regning.
Det er lønnet seg å stå på det jeg mente var det jeg kjøpte
olechr: tilbudet var gjyldig i fjor summer. Søk foromet for "gratis service" (med quotes""), du vil se at det er ikke bare meg som har hørt om det og ikke bare Intersport som har vart med på tilbudet.
|
|
|
|
|