Den var faktisk liten nok, og en fin rampe, til å dra på bakhjulet, tråkke til over taket, ned på panseret, og så gi fingeren mens man gliser bortover ned mot Akersgata.
Men turte jeg?
Nei
Btw - elsker avataren din. Vurderte selv å gjøre noe slikt, med samme mann for ca et halvt år siden, men droppa det pga for mye jobb. Vær glad for det. 
Jeg synes ikke den gamle og skrøpelige dama kan klandres for dette.
Enig. I slike tilfeller burde du hatt stoppet helt inntil,
dvs bryte loven. Jeg er mot stopp i sykkelfelt, men jeg er for skjønnsmessig vurdering, og folk skal pinadø(!) ikke plages pga råsykling. Jeg sykler alltid langsomt forbi folk, hvorav jeg ikke gidda slikt før, nei, her skulle jeg fort frem fortest mulig! Rart det der, nå er det helt plustelig greit å bremse rolig ned, snegle forbi dem, hilse på dem, og så hardtråkke etterpå. I sentrum er jeg litt røffere (mange biler og folk = stress), men generelt sett virker det som om syklister driter i fotgjengere, og bilister driter i alle andre. Ganske tragiskt.
Lover skal alltid brukes skjønnsmessig, og faren her i denne saken (= forfølge lovbrytere) er at det bryter "det gode hensiktet".
hvis det hadde meg, hadde jeg smilt bredt, stoppet, ventet og hjulpet dama over gata. Eller syklet over til høyre siden, hvis det var ingen biler.

Oslo er et elendig sykkelby, og som vanlig har politikere null peiling, og SLF er altfor snille. Jeg vet ikke hva som er nødvendig for å få til fine, raske og effektive sykkelveier, men jeg misliker faktiskt at Oslo indirekte sett oppforder til råsykling. (mimre om Amsterdam-sykling)