Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

En deprimerende sykkeltur på Grønland

En deprimerende sykkeltur på Grønland #1006902 17/08/2010 08:02
hdr Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Olav Torvund har sykla på Grønland og tar et kraftig oppgjør med parkeringskulturen der - resultatet leser du her:

En deprimerende sykkeltur på Grønland

--
Håkon
Re: En deprimerende sykkeltur på Grønland [Re: hdr] #1006937 17/08/2010 08:34
tron Offline
Besatt
Besatt
På tide å øke aktiviteten i denne Flickr-gruppen: http://www.flickr.com/groups/sykkelproblem/pool/

Re: En deprimerende sykkeltur på Grønland [Re: tron] #1006942 17/08/2010 08:44
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Her om dagen fant en liten Fiat det passende å stoppe i sykkelfeltet utenfor regjeringskvartelet for å sjekke kartet.

Den var faktisk liten nok, og en fin rampe, til å dra på bakhjulet, tråkke til over taket, ned på panseret, og så gi fingeren mens man gliser bortover ned mot Akersgata.

Men turte jeg?

Nei

Anonym5
Re: En deprimerende sykkeltur på Grønland [Re: anonym5] #1007052 17/08/2010 10:30
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sykkelfeltet på grønland er deprimerende ja. i starten bare irriterte jeg meg, de siste gangene har det vært flat hånd mot bilvinduet etterfulgt av peking på sykkelmerkingen og langefingeren høyt hevet. Om det hjelper tviler jeg på, men godt var det!

Trønder osv
Re: En deprimerende sykkeltur på Grønland [Re: Espen J] #1007066 17/08/2010 10:41
Z
zero Offline
Ringrev
Ringrev
Z
Trodde først dette var starten på et villmarkstråd....

-joachim
Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Re: En deprimerende sykkeltur på Grønland [Re: zero] #1007068 17/08/2010 10:44
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: zero
Trodde først dette var starten på et villmarkstråd....

Jeg og..

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: En deprimerende sykkeltur på Grønland [Re: BeefCake] #1007184 17/08/2010 12:46
pjokkis Offline
Medlem
Medlem
Før sommeren en gang meldte jeg inn til samferdselsetaten at drosjene bruker sykkelfeltet som holdeplass når den ordinære holdeplassen er full. Spesielt på kveldstid i helgene. Fikk til svar at de ville øke kontrollene på kveldstid. Vi får se om det hjelper, eller om effekten i beste fall er kortvarig.

Nå har de faktisk ganske mange kontroller på Grønland, men det virker ikke som at kontrollene har så stor avskrekkende effekt.

Jeg vil uansett oppfordre til å sende inn meldinger med SLFs trafikkfelleskjema. Det kan jo hjelpe om flere gjør det.

Re: En deprimerende sykkeltur på Grønland [Re: pjokkis] #1007413 17/08/2010 18:35
HM1100 Online
Ringrev
Ringrev
Har dere ikke fått med dere at det gjelder andre regler på Grønland (og da mener jeg i Oslo sentr.)? Det er sikkert politisk ukorrekt å si det, men lettkledde jenter, homser og syklister sloss med en pute hvis de hevder sine rettigheter på Grønland. Melde til politiet? Supert! Hva skal de gjøre med det?

Re: En deprimerende sykkeltur på Grønland [Re: HM1100] #1007438 17/08/2010 19:17
j-aa Offline
Avhengig
Avhengig
Skriv ut masse lapper fra http://www.youparklikeanasshole.com/give.html og legg i frontruta til alle feilparkererne ICON_SMILE Sannsynligheten er nok stor for at de fleste ignorerer beskjeden, men kanskje noen har vett nok til å ta et hint?

Re: En deprimerende sykkeltur på Grønland [Re: j-aa] #1007480 17/08/2010 19:55
V
ViggoM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
V
Da jeg kjørte taxi for noen år siden skulle jeg slippe av en eldre dame utenfor Brilleland på Grønland. Jeg stoppet i veibanen for å ta hensyn til syklistene i sykkelfeltet. Dama åpnet døra før jeg rakk å be henne vente eller gå ut og gjøre det for henne. Omtrent samtidig kom en syklist i sykkelfeltet(den åpne døra sperret da syykkelfeltet). Syklisten svingte ut til venstre, smalt en flat hånd i biltaket og viste meg fingern.
Jeg synes ikke den gamle og skrøpelige dama kan klandres for dette. Syklisten synes jeg var en dust, og jeg synes han var en dust.

Re: En deprimerende sykkeltur på Grønland [Re: anonym5] #1007786 18/08/2010 09:01
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: pontiff

Den var faktisk liten nok, og en fin rampe, til å dra på bakhjulet, tråkke til over taket, ned på panseret, og så gi fingeren mens man gliser bortover ned mot Akersgata.

Men turte jeg?

Nei

rotfl Btw - elsker avataren din. Vurderte selv å gjøre noe slikt, med samme mann for ca et halvt år siden, men droppa det pga for mye jobb. Vær glad for det. ICON_SMILE

Sitat: ViggoM

Jeg synes ikke den gamle og skrøpelige dama kan klandres for dette.

Enig. I slike tilfeller burde du hatt stoppet helt inntil,
dvs bryte loven. Jeg er mot stopp i sykkelfelt, men jeg er for skjønnsmessig vurdering, og folk skal pinadø(!) ikke plages pga råsykling. Jeg sykler alltid langsomt forbi folk, hvorav jeg ikke gidda slikt før, nei, her skulle jeg fort frem fortest mulig! Rart det der, nå er det helt plustelig greit å bremse rolig ned, snegle forbi dem, hilse på dem, og så hardtråkke etterpå. I sentrum er jeg litt røffere (mange biler og folk = stress), men generelt sett virker det som om syklister driter i fotgjengere, og bilister driter i alle andre. Ganske tragiskt.

Lover skal alltid brukes skjønnsmessig, og faren her i denne saken (= forfølge lovbrytere) er at det bryter "det gode hensiktet".

hvis det hadde meg, hadde jeg smilt bredt, stoppet, ventet og hjulpet dama over gata. Eller syklet over til høyre siden, hvis det var ingen biler. ICON_LAUGH

Oslo er et elendig sykkelby, og som vanlig har politikere null peiling, og SLF er altfor snille. Jeg vet ikke hva som er nødvendig for å få til fine, raske og effektive sykkelveier, men jeg misliker faktiskt at Oslo indirekte sett oppforder til råsykling. (mimre om Amsterdam-sykling)

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå