Åhåy, godtfolk!
Etter en skjeldent lang sommerferie er jeg nå tilbake i trønderhovedstaden for å starte på et nyttstudieår, men siden sist så har trondheim kommune gjort en liten endring som jeg ikke setter noe særlig pris på.
Det er ikke lenger gratis å stå parkert ved idrettsplassen på øya..
Så spørsmålet er nå; hvor i alle dager skal jeg gjøre av bilen? Siden jeg bor i midtbyen så er det soneparkering på alle kanter, og det er begrensa hvor langt jeg gidder å gå hver gang jeg skal bruke bilen. Er det noen som vet om steder man kan sette en bil noen dager, uten å få dekorative gule lappene fra Trondheim parkering på vindusviskern? Eventuelt om noen har en veldig stor gårdsplass og ingenting å fylle den med.

Men kan jo selvfølgelig spørre seg om en student virkelig har behov for egen automobil nå i en velfungerende by som trondheim. Jeg tror nok at svaret egentlig er nei, men det er kjekt å ha bil når man skal til åre/oppdal/nordnorge/østlandet/stranda(stedet, ikke beachen)/Tiller/lade eller at man skal flytte noe som er tungt fra et sted til et annet sted som er langt unna. Så det å kvitte seg med bilen er altså uaktuellt, til det bruker jeg den for mye.