Jeg kommer til å sykle med Talon. Lommene på skulderstroppene er gull verdt til geleposer.
Størrelse?
Mener du at Talon er bedre enn Raptor? Fordeler ulemper?
Jeg har en Talon 11 og en Talon 22 i tillegg til at jeg har en Raptor 10 på lån fra Osprey (Har også en Camelback HAWG og MULE).
Som Øyvind er inne på så er lommene langs skulderstroppene gull. Lommene på hoftebeltet er også brukbare siden de er med glidelås, mens de på Raptoren ikke har noenting som hindrer at ting faller ut.
Med Raptor så følger drikkebelgen med, så det blir noen kroner rimeligere.
JEG har samme belg til min Talon 11 som følger med Raptor, men på Raptor så er magnetfestet for drikkeventilen fast på enden av bryststroppen, mens om man kjøper den løst så kan man velge hvor på bryststroppen man vil ha den.
Kanskje ikke noen stor sak, og lett løselig om man kan kjøpe magneten løst. I tillegg kan slangen bare taes ut på den ene siden på Raptor, mens du kan lett legge den over vilkårlig skulder på Talon.
Raptor føles noe stivere på en god måte, mulig pga paddingen er litt annerledes inn mot ryggen.
Ellers liker jeg indelingen på Talon godt, men fin plass til et foldedekk f.eks. på utsiden.
Når det gjelder HAWG og MULE (ikke de nye NV modellene) så synes jeg de ikke ligger like godt mot ryggen om man fyller blæra på dem oppmot full og rominndelingen var ikke helt etter min smak (noen rom presser mot andre slik at om man fyller et fullt så blir det andre vanskeligere å få ut ting av, men dette tror jeg er avhjulpet endel på nevnte nyere modeller). Luftingen på Osprey sekkene er også veldig god.
Til Ultrabirken ville jeg forsøkt å prøvepakke med en Talon 11 for Talon 22 er endel bredere (jeg bruker den primært til jobbsykling), dog heller en trekvart full 22 enn en smekkfull 11 liter..
YMMV..