Fæla til sutring over 500 meter med forbedret sti, som om vi ikke har nok ulendt terreng i stein og bakkelandet. Turgåerne er det store flertall i dette området, de som likte å kløne seg nedover på det gamle steinunderlaget på tohjuling er vel knapt mange nok til at de bør tas hensyn til. Mye eldre folk som går her, og mye morkne lårhalser og ankler. helt fint at det tas hensyn til disse. Liker å sykle opp denne strekningen, men vi har så mange muligheter som syklister at det er helt greit at vi i dette området beveger oss på turgåernes premisser.
dette svaret får meg bare til å riste på hodet. Logikken i deler av resonnementet samt retorikken er helt på tryne. Hva om man skulle la prinsippet bli allmentgyldig? Minn meg på å aldri guide deg noen sted eh.
Når det er sagt, jeg var en av de største kritikerne av "restaureringen" innledningsvis. Nå kunne jeg ikke brydd meg mindre. Det eneste negative vil være om uhensynsfulle syklister nå vil dominere over Rundemanen siden det nå etterhvert krever svært lite teknikk å sykle ned der, men vi får heller alle som syklister sørge for at man sykler hensynsfullt i fremtiden og - selv om farten nå vil kunne øke betraktelig.