Hvis tatt på enhånds så er jo dette en flott fight.
Tipper det var et ekstraordinært godt "haill" som gjorde utslaget mere enn fluevalget på den rakkeren der
Liker også godt fiskevekta di. Slike vekter, med justeringsskrue er helt uvurderlige når fangst skal dokumenteres. (uten at jeg trekker vekta på fisken din i tvil...snarere tvert om)
Den tok på en hansen fight 15 gr.,type blå øverst og hvit nederst.. Den beste sjøørretsluken jeg vet om(fisker som regel med flue,men hadde ikke stanga med).
Jeg har bare 20minutter på sykkelen til nærmeste sjøørret plass(eller Tromsdalselva som den kalles)...
Edit:Tok den på ultralett spinnfiskeutstyr: Mitchell privilege 1-5 gr 6 fot,og 0.10 fireline. Så det var morsomt ja.
Redigert av snikkarboa; 15/08/201016:48. Rediger grunn: runkepeller litt
Min helg har vært våt og vindfull. Jeg hadde en rask sykkeltur rundt Åsen i Bardu i dag og klarte ikke en gang å bli skikkelig varm på den 41 minutter lange turen i regn, vind og 6°C.
Torsdag var bedre. Da sykla jeg og tre venner inn Kjerrelvdalen i Målselv. Her er en kort hjelmkamerasnutt fra da vi syklet oppover dalen:
Min helg startet med dårlig samvittighet over at jeg ikke deltok på stisyklistsamling her i Trondheim, men måtte få med meg siste seterhelga for sesongen hjemme i Oppdal Ble en helg med mye leking med slakklina.
Fredagskvelden ble bra utnyttet til den nye populære sporten nattlinedansing samt en bedre middag med familie:
Lørdagen ble utnyttet til blåbærplukking og mer leting etter kule steder å knipse linebilder på, men endte med soving i lyngen med påfølgende knallrød mage pga at jeg går raskere fra blåhvit til rød enn en hummer når det er sol involvert. Tror dog jeg fant kult sted for å teste litt høyere utgave ved et lite juv med manglende bro, men med bra trær for line og sikring. Litt tid til leking med hunder ble det også:
Dagen i dag ble i grunnen brukt i hengekøye samt trasking i myr for å lete etter årets første multer, men det ble i grunnen lite med fangst, og det var ikke all verden med kart å se heller i områdene vi vanligvis plukker i. I tillegg ble det tid til et par timer med lineleking med et vennepar som ikke hadde prøvd noe særlig før, med tilhørende moro
Jeg tok ingen bilder i helga, men hadde en særdeles bra dag sammen med eldstemann i Åre i går. Vi logget 4000 nedoverhøydemetre og til sammen over 3 mil med utforkjøring.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Helga gikk med til kos i godværet, spising av sykkelsmurf, intervall i Fryd og Gammen bakken, besøk av en firfisle i sykkelboden og kosing av Snuppelu, den enøyde jakt cockeren
Ps, har ikke skjønt hvordan bilder legges ut på en bedre måte...
Etter å ha plukket opp nytt hjulsett på lørdag + montering av det samme hjulsettet ble det kos og bading på søndag før jeg ble invitert av MHH på tur i Lillo på søndagskveld. Den ble veldig kort...
I første forsøk noen sinne på vei opp PTK må jeg sette ned foten, og tar et ekstra balansestep på høyre foten. Foten ender utenfor stien og jeg faller ned på høyre side av kneika - med en kraftig forstuing eller brist i foten som resultat. (Legen sa at røntgenbildet var rufsete og ville ha noen andre til å se på det før han kunne konkludere)
Surt å humpe rundt på krykker selvfølgelig, men jeg mister også Utflukt som jeg gledet meg veldig til... :-/
Utrolig flotte bilder! Fredag ble jeg skikkelig royalt mega gjennom pissvåt på jobb, var ikke engang på sykkel og paraply hindret bare håret fra å bli vått.. Lørdag hadde jeg gebursdag og det var knall sol. Ingen gaver, så tallet jeg regnet meg frem til stemmer antagligvis Etter å ha blitt dratt gjennom et par sykkelbutikker og ett overfyllt kjøpesenter så klarte jeg å løsrive meg og begynte å skru på stisykkelen som trengte nytt girsystem. Var ikke ferdig før nærmere halv ti så da dro jeg med naboen og tråkket rundt oppi Lillomarka. Giringen hadde endel hakk igjen før den kan sies å være flott, men med ingen andre å skylde på enn meg selv så nøt jeg svetten som rant i strie strømmer og det glatte underlaget som gjorde at jeg ikke alltid havnet der jeg hadde planlagt.. Etter å ha kommet hjem fra en relativt kort tur, men viktig (med tanke på dørstokkmila) så var det bare å spyle av kropp og sykkel grundig med hageslangen..
Tapas på natta (Delicatessen har åpent til 0200) føltes rett ettersom jeg jo hadde bursdag og var skrubb sulten etter å ha tråkket som en idiot og bare spist Squeezy med cola smak (fysj..)
Søndag ble det en kjapp tur til Kikut og omegn med en annen Intense og fant ut at det slett ikke var tørt inne skauen der heller, men det er jo så mye mer digg å kjenne dempersystemet jobbe enn bare å trille på grusen (det var pokker så mange syklister på veien også.. Veldig mange kvinner, og få; om noen syklister av den hensynsløse typen så det var bra!)
Ingen flotte bilder dessverre.. Nå har jeg bestilt BBGG dekk så nå skal det bli bedre feste i Lillomarka også på meg!
Garpen: God bedring! Kjedelig å miste utflukt, men det viktigste er å bli bra igjen..
Jeg har kjøpt meg en 7delt fluestang som får plass i en liten sekk. Greit å ha med seg hvis en skulle komme over noen spennende vak. Forkledd som birkensyklist med sekken full av fiskeutstyr. Lørdag ble det en tur til nordmarka øst. Men jeg forsov meg til morrabettet. Alt for varmt og stille midt på dagen. 0 fisk.
Søndag kveld var jeg på oppdagelsesferd til et nytt vann i lillomarka. Syklet på stier( så sykkelspor) og gikk i terrenget for å komme frem til vannet. Ble bare noen få kast med flua, men så godkjent ørret som vaket. 0 fisk, men vannet skal testes igjen.
Ja,ett av de beste stedene å fiske SØ i Troms ligger bare ett par mil herfra. Google Sjøørret og balsfjorden,eller Sjøørret og løkta.. En fin film fra løkta:
Tok en liten helgetur med litt fisking og avslapning.Tok også Magicshine på hodet,og fisket etter sjøørret med flue om natta,episk opplevelse å se sjøørreten gå helt inne med land. Smakte godt med fersk fisk til middag.
Filmings ble det også.:
*På hytta ble det seff mye prat og god drikke på kveldstid,og man gikk igjennom turbilder og film fra i sommer,herligt.
Min helg var sånn passe. På lørdagen syklet jeg ritt, og det gikk ikke helt som jeg hadde håpet. Etter rittet var jeg på 20-års jubileum for russefeiringen, og det var gøy.
Litt klein start, må jeg si. Det startet lovende med at jeg kom meg ut på sykkelen rett etter middag. Strålende sol i Asker og jeg hadde ikke syklet i dagslys på to uker så jeg gledet meg til en langtur i marka. Fint driv innover med lav sol og relativt tørre veier og stier. Omtrent ved Haveråsen da jeg fikk en punktering.
Hadde ikke med sekk eller noe særlig utstyr siden det trenger man ikke på solskinnsturer, men hadde lappesaker og en gasspatron med i setetaska (jada, definitvt en sær kombo, men det er det som får plass i taska). Fikk lokalisert hullet, lappet og begynte å fylle i luft da jeg jaggu hørte susing fra enda et hull. Hva fanken? Fant det hullet også, lappet og kjørte på med kald og deilig CO2. Tømte patronen før jeg oppdaget at, gjett hva, enda et hull. Bare å innse at jeg hadde tabbet meg reelt ut. Sikkert det samme skarpe jævelskapet som lagde alle hullene. Og det et godt stykke uti skogen. Så da var det å ta beina fatt hjem igjen.
Snill kone tilbød seg å ta med barna i bilen og komme meg i møte, men stoltheten forbød meg det. Også et par syklister som lurte på om de kunne hjelpe, men den samme stoltheten sa pent "Nei takk, men takk for tilbudet". Resultat etter 12 km lang spasertur i litt for små sykkelsko: to gigantiske gnagsår som muligens kommer til å invalidisere meg (ihvertfall denne helgen) og passelig såret stolthet. Så nå sitter jeg halvfurten og trøstespiser foran datamaskinen.