Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Installasjon av gaffel/styrelager

Installasjon av gaffel/styrelager #1004894 14/08/2010 16:49
schnappi Offline OP
Krokoknøtt
OP Offline
Krokoknøtt
Hei allvitende forum,

Jeg skal sette sammen en noname gaffel med Ritchey zero logic comp styrelager. Styrelageret sitter fint i rammen. Problemet er dog at det kom med en slik plastikkring som jeg ikke helt vet hvor skal (den er grå på bildet). Gaffelrøret er nemlig litt tykkere nederst mot beina, og setter jeg denne plastikkringen på, greier jeg ikke å sette gaffelen på plass (det blir et 3-4mm gap mellom gaffelen og den nederste koppen til styrelageret).

Spørsmålet er da, hva gjør jeg feil? De to andre delene som er avbildet er en metallring og et deksel som skal opp på den øvre halvparten av styrelageret og de passer veldig fint. Men hva gjør jeg med plastikkringen? (jeg innbiller meg at den er der for å hindre at møkk kommer inn i det nederste styrelageret).

Vedlegg cups.jpg
Redigert av schnappi; 14/08/2010 17:01. Rediger grunn: trykkfeil på trykkfeil

Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
Re: Installasjon av gaffel/styrelager [Re: schnappi] #1004915 14/08/2010 17:43
femte_gir Offline
Besatt
Besatt
Har du montert crown race på gaffelen? Hvis ikke, da er den første ringen fra venstre Crown Race som skal bankes på gaffelen med et slikt verktøy, mens plastikkringen er Compression Ring som monteres under dekselet. Det enkleste er å sammenligne det du har gjort med bildet på side 2 i styrelager-guiden.

Re: Installasjon av gaffel/styrelager [Re: femte_gir] #1004926 14/08/2010 18:00
schnappi Offline OP
Krokoknøtt
OP Offline
Krokoknøtt
Sitat: femte_gir
Har du montert crown race på gaffelen? Hvis ikke, da er den første ringen fra venstre Crown Race som skal bankes på gaffelen med et slikt verktøy, mens plastikkringen er Compression Ring som monteres under dekselet.

Aha! Mao. omvendt av hva jeg prøvde å få til. Gir egentlig mye mer mening at den nederste ringen skal være av metall.

Tusen takk for linken og forklaringen. På mandag skal jeg prøver å finne en sykkelsjappe som kan banke crown race for meg (kronebanen? :))

Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
Re: Installasjon av gaffel/styrelager [Re: schnappi] #1004931 14/08/2010 18:11
femte_gir Offline
Besatt
Besatt
Sitat: schnappi

Tusen takk for linken og forklaringen. På mandag skal jeg prøver å finne en sykkelsjappe som kan banke crown race for meg (kronebanen? :))

Vet'kke hva det heter på norsk. Jeg bruker engelske utrykk til jeg får reprimande av sykkeloyvind. ICON_LAUGH

Moderator  support