- Klein Q (Quantum?) Pro XV ramme med karbon bakstag - Ultegra gir og brems - Bontrager Race Lite hjulsett - pedaler ikke inkludert (foreløpig) Sykkelen er satt sammen av/i butikken
Spm 1: Er dette specs nok til å vurdere kvalitet vs pris? Er det andre komponenter jeg bør sjekke, som evt kan være en deal killer?
Spm 2: Ser det ut som et ok - eller kanskje til og med veldig godt - tilbud?
Er som dere vel skjønner en fersking, og dermed veldig takknemlig for tips og råd
Re: Tilbud på racer med Klein ramme - hjelp
[Re: trott]
#100454913/08/201019:11
Jeg har hatt tre Klein-racere som jeg har vært kjempefornøyd med, den siste en klein quantum pro xx, men jeg syns at 10000 bør holde for en sånn sykkel. Utviklingen har gått videre siden denne ble produsert, både på ramme- og utstyrssiden, og du får mye bra for 15000 om du leter litt rundt.
Redigert av ulveroar; 14/08/201007:45.
[Re: ulveroar]
#100480614/08/201011:27
Er det ikke snakk om ny sykkel da? Forstod det slik at det er overligger. Får man så mye bedre for 15K da? Trek Madone med samme utstyr koster vel 30K antar jeg.
Ultegra gruppa og Race Lite hjulene er vel stort sett uforandret siden 2006?
[Re: MagneA]
#100481514/08/201012:26
Foreløpig konklusjon ser da ut til å være at de viktige komponentene ikke er vesentlig forbedret siden disse ble satt i produksjon, og noen sammenlikner den med en Madone til 30K... Høres gennialt ut, så da må jeg bare ta stilling til om jeg skal velge en såpass høy standard/pris til første veisykkel eller gå for brukt eller en budsjettvariant.
Takk for innspill - hører gjerne mer (fx om pedaler og sko - skulle gjerne hatt pedaler som passer til terrengskoa med cleats)
[Re: trott]
#100483514/08/201013:47
Jeg har flere slike Q Proer i stallen med orntlig gruppe og hjul. Har testet toppracere som Madone 6.9, SL2 osv. Seriøst så merket jeg ikke store forskjellen på dem. Karbonracerne mer behagelig på dårlig vei og Klein kjennes desto stivere, selv om den sikkert ikke er det på de "rette" stedene. Men jeg liker den stive følelsen. Synes også Kleinen er mye tøffere å se på.
Rammesettet er lett, ca 1500-1600 gram for ramme, gaffel og styrelager i str 54/ M(reell vekt, veid flere selv). Typiske "topp karbonrammesett" veier som regel 13-1400 gram for ramme, gaffel og styrelager. Husk på at Kleinen har 150-200g maling på gaffel og ramma, mens karbonrammene ofte er nakne.
Den bør holde i massevis til deg. Du hadde sikkert kjøpt dyrere sykkel enn 15K om du sykla norgescup el lignende;)
[Re: MagneA]
#101049521/08/201018:19
Status: Da er det blitt racer på meg - men ikke Kleinen som beskrevet over.... Hadde egentlig bestemt meg for denne, men det var såpass mye over opprinnelig tiltenkt kostnad at jeg måtte i budsjett-tenkeboksen en stund. Den pausen ble imidlertid så lang at når jeg gikk i butikken idag var den solgt.
Gikk da for alternativ 2 - som var en brukt (men ny og ubrukt - ikke engang skrudd sammen) Scott Speedster S20. Fikk denne for 8.000,- ferdig montert, og er nå veldig happy. Tror egentlig det var greit å ikke bruke så mye på førstegangskjøpet. Jeg får heller trå til om et par år, hvis jeg da har bevist at jeg er en vaskeekte landeveisrøver.