Vi i Oppdal Sykkelklubb ønsker dere velkommen til Oppdal for 9. år på rad i utforsammenheng. Dette blir 3. gang i Oppdal Sykkelklubb arrangerer NM i Utforsykling i Hovden. Med stigende påmeldingstall siden debuten i 2002, håper vi på stor deltagelse også i år.
Dere finner også mer informasjon og løypekart her: sykkelnm2010.no
Påmeldingsfrist er egentlig 12.august, men det blir i korteste laget. Setter pris på om alle kan melde seg på tidlig mulig. Vi kommer til å akseptere etteranmelding t.o.m. 16 aug. (uten ekstra avgift selvfølgelig) NB! Startkontingent må være betalt før påmelding er gyldig.
Startkontigent * M/K-senior kr. 300,- pr. ritt. * M/K-junior kr. 200,- pr. ritt * Veteraner kr 300,- pr ritt * UM/UL kr 100,- pr ritt * Sportsklasse kr 200,- pr ritt
Aktive klasser(!!!) betaler til TVK NM-konto, v/ Jostein Kjøren, 7355 Eggkleiva. Bankkontonummer 4202.24.98066 10-12, 13-14 og Sportklasse(!!!) betaler til Oppdal SK, kontonr. 4266.38.52358 Betalingen merkes: NM, for- og etternavn, samt klasse.
Om noen i aktive klasser har betalt inn til Oppdal SK istedet for til TVK, skal vi ordne opp slik at det blir riktig.
Løypebeskrivelse
Se video av løypen her:
Løypa starter med teknisk sauesti som går over i et speedingparti. Deretter skråkjøring inn i variert skogsparti med hopp og doseringer. Avslutning med mye fart nedover åpent jorde og mål i bunnen ved heishuset. Løypa som er ca 2,8 km har over 500 høydemeter og betegnes som variert og morsom. Den har alternative kjøreruter rundt risikomomentene. Det er under byggingen lagt vekt på kjøretekniske utfordringer. Fast underlag i relativt tørt område hvor det veksler mellom lyng, gress, sauesti, traktorveg, alpinbakke og dyrket mark. Løypa har plenty med hopp, dropp og doseringer m.m. Løypen har fått mye skryt opp gjennom årene, og blir av mange erfarne syklister betegnet som den beste i Norden.
Engangslisens for de uoffisielle klassene løses ut ved sekreteriatet på lørdag.
Program Fredag 11.00-19.00 Fri trening
Lørdag 09.00-11.00 Besiktigelse av løypa til fots (ikke heiskjøring) 11.00-16.00 Fri trening 16.00-17.00 Kun hele run. Ikke lov til å gå i løypa. Mulighet for logging av obligatorisk gjennomkjøring. Søndag 08.30-10.00 Trening og logging av obligatorisk gjennomkjøring. 10.30 Prøveomgang/seeding 13.00 Finaleomgang
NB! Logging av obligatorisk gjennomkjøring forutsetter startnummer. Hver deltaker skal ha kjørt igjennom hele løypen minst 2 ganger før prøveomgangen/tidskjøringen.
Sekreteriat Lørdag 10.00-16.00 Søndag 08.30-10.00
Publikum Arenaområdet ligger i bunnen av skiheisen i Hovden. Det er gratis for publikun og se på, og man kan gå langs hele løypen. Mot betaling kan man også ta gondolen opp og gå ned langs løypen. Parkering for på rittdagen (søndag 22. aug.) blir på det nedre parkeringsplanet i Hovden.
Regler For konkurransen gjelder NCFs regler. Beskyttelsesutstyr i alle klasser.
HODET/ANSIKT: Bruk av hjelm er påbudt. Hjelmen bør være av integraltype, d.v.s med montert hakebeskyttelse. Dersom ikke integralhjelm benyttes, skal det benyttes helhjelm med en form for tann-/hakebeskyttelse. ARMER/FINGRE: Trøyen skal ha lange armer. Det skal benyttes albuebeskytter. Det skal benyttes hansker med lange fingre. OVERKROPP: Brynje og ryggesøylestøtte, det anbefales i tillegg nyrebelte. BEN: Rytterne skal benytte bukser/shorts, samt kne- og leggbeskyttere.
Er vel det samme reglementet som gjelder for NC? Og denne sesongen har de strammet ganske mye inn på å følge dette (dog litt avhengig av funksjonærene). Skulle været bli dårlig (les: reprise fra i fjor) går det nok fint om man heller vil bruke en jakke.
Klippet ut fra sykling.no, prøvd å gjøre det oversiktelig. Hipphurra for at vi er seks påmeldte i dameklasse. Kjedelig med kun fire i Veteran...
Klasse: Aktiv menn Senior
Niclas Andersen Drøbak-Frogn IL Sykkel John Ola Buøy * CK Victoria - Sykkelgruppe Martin Innerdal Dalen Oppdal SK - sykkelgruppe Robin Alexander Dolve Hafjell Freeride Klubb Sjur Høy Færden IK Hero - sykkelgruppe Jan Øystein Hammerø Oppdal SK - sykkelgruppe Kristoffer Haugland Bergen MTB Klubb Jostein Sanderlien Hole Drammen CK Steinar Storli Husby Oppdal SK - sykkelgruppe Espen Johnsen Bergen MTB Klubb Michael Laggar Drammen CK Øyvind Lystrup Bergen MTB Klubb Knut-Jørgen Sæthre Løkås Hafjell Freeride Klubb Tor Ivar Melling NTNUI - Sykkel Håkon Fossum Mæhle Oppdal SK - sykkelgruppe Terje Nylende Oppdal SK - sykkelgruppe Tor Erik Nystad * Narvik CK - sykkelgruppe Bård S Pettersen Modum CK - sykkelgruppe Arne Radmann NTNUI - Sykkel Kenneth Kvarme Røgeberg Drammen CK Robert Schistad Bergen MTB Klubb Erik Skjellegrind Hafjell Freeride Klubb Bendik Stubstad Henriksen Hafjell Freeride Klubb Joachim Ski Torp IK Hero - sykkelgruppe Kristian Uglum Drammen CK
Klasse: Aktiv menn veteran Per Jostein Aune Savalen SK - sykkelgruppe Erik Alexander Bjelke Bergen MTB Klubb Jimmy Ljungquist Drammen CK Luka Petric NTNUI - Sykkel
Klasse: Aktiv kvinner Senior
Hege Carlsen Oppdal SK - sykkelgruppe Silje Katarina Holmsen Drammen CK Birgitte Løwe Johnsen Hafjell Freeride Klubb Henrike Kerl Hafjell Freeride Klubb Silje Nedland Molnes NTNUI - Sykkel Guro Stjernvang Hafjell Freeride Klubb
Klasse: Rekrutt menn 13-14
Otto Magelssen Fegth IK Hero - sykkelgruppe Sondre Furuheim Sportsklubben Rye - sykkelgruppe Preben Halseth Oppdal SK - sykkelgruppe Sindre Kilde Harbak Sportsklubben Rye - sykkelgruppe Sindre Hoseth Trondhjems VK - sykkelgruppe Even L'Orsa IK Hero - sykkelgruppe Lars Mortensen IK Hero - sykkelgruppe Magnus Skaug Oppdal SK - sykkelgruppe Elias Skumsrud Sportsklubben Rye - sykkelgruppe Eivind Heldal Stray Sportsklubben Rye - sykkelgruppe Mikkel Venstad IK Hero - sykkelgruppe
Klasse: Rekrutt menn 10-12
Brian Halseth Oppdal SK - sykkelgruppe Frikk Hess-bolstad Sportsklubben Rye - sykkelgruppe Brage Evensen Vestavik Hafjell Freeride Klubb
Klasse: Aktiv menn 15-16
Bendik Hess-Bolstad Sportsklubben Rye - sykkelgruppe Håkon Pettersen Kristiansands CK - sykkelgruppe Eivind Joakim Sandell Sportsklubben Rye - sykkelgruppe Joachim Finne Schjøtt Kristiansands CK - sykkelgruppe
Vil det si at jeg må skaffe meg ei trøye som helst går på utsida av rustningen?
Man skal ha en (klubb)trøye utenpå rustning ja.
Mest sannsynlig har ikke din klubb utfortrøyer? Jeg ville sent en mail til NCF og til arrangør med spørsmål om dette. Lycrautgave av klubbdrakt er ikke lov heller, men jeg vil tro at dere kommer til enighet hvis du kontakter arrangør/NCF i en felles mail.
At det ikke er lov å kjøre i lycra lenger kom jeg ikke på i farten - da har jeg jo i utgangspunktet et kjempeproblem. Får håpet værmeldinga slår til så jeg kan kjøre i jakke.
Kanskje lista er blitt oppdatert etter at jeg klipte og limte
http://www.sykling.no/terminliste/Sider/Terminlistehovedside.aspx?w=CompetitionCalendar&c=CompetitionEntries&d=EventId|266780 (kopier adressen inn i en ny fane)
Sykla opp til Hovden på lørdag og tenkte jo da det var fint og se hvordan en utforløype så ut så tok den ned.. Dere er gale, gale mennesker og jeg er superimponert over at dere tør å bænge på ned der.. Nå var vel ikke spark med 80 sid, race king og rytter med stiv rygg beste utgangspunkt, men herregud, dette skal ikke jeg begynne med!