Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkeltrening-Egentlig et narkotikum?

Sykkeltrening-Egentlig et narkotikum? #1003249 12/08/2010 11:22
jan erik Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Dessto mere jeg tenker på det blir dette en sannhet!

Jeg mener;før når jeg trodde jeg "trente" sånn ca to ganger (maks)i uka følte jeg ikke noe spesielt. Jeg tok en sykkeltur fordi kona synes jeg var for lat. Ikkeno problem å hoppe over noen uker med trening i ferien feks. Men etter å ha trent en stund kom jeg inn i et treningsmiljø. Måtte melde meg på i Birken selvsagt. Og det var jo bare hoderistning og håhå svar på spørsmål om vi skulle ta useda gruppe. Og dermed ble jo lista lagt.

Men altså;siden jeg sammeligner litt med bruk av narkotika.

Etter etpar år med trening begynte vekta å gå ned. Fant ut at jeg burde lese meg opp på næringslære slik at jeg fikk i meg de riktige vitaminene og slikt vet dere. Min lokale pusher hadde selvsagt pulver i både bokser og spann. Og tabletter til å suge på.

Vanlig mat fra Meny ble forsøkt men oppgitt etter å prøvd å finne en proteinkilde som ikke innholdt melk(siden maven min er blitt følsom i det siste,rart). Valget falt på baconsvor. 50% protein. Ikke bacongull altså. Den er altfor lett. Etter stunds googling fant jeg ut at baconsvor desværre har proteiner som kroppen ikke nytter seg av(Hæ?er det mulig ?)og dermed falt det prosjektet i dass.

Kona sier jeg er så sur om dagen. Hun har dessuten lest (I vg tror jeg. Birkenbilaget for en uke siden. Takk VG!)at man kan bli litt grinete og gretten frem mot birken . Og egoistisk. Og jeg tolker det som at den økte treningsmengden gir symptomer på avhengighet. Jeg blir rastløs.Grinete. Får skjelvinger. Sover dårlig. Dropper ytterligere i vekt. Eneste måten å løse det på er MERE trening.Etterfulgt av litt sykkeldelshopping (for å toppe litt lissom) Da glemmer jeg alle mine sorger ,blir positiv og rolig flere timer etterpå. Og slokkner som et lys om kvelden

Kan ikke si jeg gleder meg til avvening i September. Råd mottas!

Redigert av jan erik; 12/08/2010 11:24.
Re: Sykkeltrening – Egentlig et narkotikum? [Re: jan erik] #1003255 12/08/2010 11:27
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Re: Sykkeltrening – Egentlig et narkotikum? [Re: kjerts] #1003293 12/08/2010 12:05
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj

Re: Sykkeltrening-Egentlig et narkotikum? [Re: jan erik] #1003310 12/08/2010 12:18
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg syntes sykkeldilla som man jo får har mange likhetstrekk med spillegalskap ICON_SMILE
Men for all del ikke si det til myndighetene, for da blir det umulig å handle sykkeldeler med kredittkort i utlandtet ICON_WINK

Re: Sykkeltrening-Egentlig et narkotikum? [Re: ] #1004537 13/08/2010 18:57
hjort Offline
Entusiast
Entusiast
Sånn jeg ser det, utifra egne erfaringer, så mangler vel vi i type velutviklet vestlig samfunn noe vesentlig å fylle livene våre med. Tidligere tiders norske samfunn var nødvendigvis avhengig av det daglige - dekke primærbehovene. Om tid og overskudd fantes - religion. Vi som er så rasjonelle,har for majoriteten av oss heldigvis, ikke noe nært forhold til religion. Da oppstår det behov for å fylle livet sitt med noe som oppleves som meningsfylt. Når mediene i dag er proppfulle av egosentriske guider til hvordan å bli lykkelig - så er trening en form for stimuli som gir oss cred i omgivelsene ( for det meste ..) og gir oss selv en følelse av vellykkethet og lykke.Klarer man å kombinere det å holde seg nogenlunde fysisk i form samtidig som man har stimuli fra andre kilder - som kultur - god mat - sosiale forbindelser - god vin osv vil det kunne være med på å få et godt liv på sikt. Du kan nok ikke kureres - men strev etter balanse ICON_SMILE

Jøss - det regner gitt !
Re: Sykkeltrening-Egentlig et narkotikum? [Re: hjort] #1005192 15/08/2010 08:13
M
MiaAdele Offline
Fersking
Fersking
M
Kjenner igjen følelsen av sykkelabstinenser ja ICON_SMILE Har såvidt begynt å trene kampsport igjen,for å være klar til stevnene, men tar meg selv i å tenke at en sykkeltur heller hadde gjort seg. Med fint vær ute hender det ofte at det er nettopp det som skjer istedenfor å være inne og trene slavisk på slag og spark ICON_TONGUE

Med fart går det meste bra ICON_SMILE
Re: Sykkeltrening-Egentlig et narkotikum? [Re: ] #1005838 16/08/2010 07:45
dagbj Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Nick
.....
Avslutningsvis ber jeg dere huske at uansett hvor mye dere fyller livet med, så er det alltid plass til en øl! ICON_SMILE

Hør, hør!!
Kanskje treningen er for at ølen skal smake bedre :-) Pokalen som venter i kjøleskapet hjemme etter et ritt .....

Sjekk ut Open Streetmap for fribrukskart!

Moderator  support