Scott Spark RC 2010 Ramma og gaffel er brukt på 2 ritt, muligens 1 trening. XX-gruppa og hjulene tok jeg av sykkelen i vår, setter det på igjen nå. Så den som kjøper, får en sykkel med mye utstyr som ikke er brukt og ser ut som ny. Plasten på holkene sitter faktisk på enda;)
Det er den perfekte sykkel til ultra- birken. Den er helt rå i terrenget, på terrengsykkelrittet i år fikk jeg en mye bedre flyt enn jeg har hatt noen gang. Mye pga av sykkelen. Nye twin-lock hendelen fungere helt konge, låser både gaffel og bakdemper samtidig.
Hmm. Vi to virker å være i samme båt når det gjelder uforholdsmessig lange bein ift total kroppslengde. Jeg ville trodd at du som er 177 og lange bein heller hadde brukt str M. Noen grunn til at du sykler på L, eller er det derfor du kun har to turer på den?
Erik
Re: SCOTT SPARK, SCALE OG ADDICT TIL SALGS
[Re: efg]
#100366212/08/201020:08
Medium str føles litt lite. Har kjørt med L scale i 6 år, så det som føles mest naturlig. Tror det ikke er noe feil med str, den fungerte perfekt når jeg kjørte inn til ny løype rekord i Terrengsykkel rittet. Så er kun pga av type ritt jeg har kjørt, at jeg ikke har brukt den mere.
[Re: lrm]
#100815718/08/201016:52
Gitt normale proporsjoner, så burde 189 absolutt bety Large. XL Spark har jo hele 640 mm effektivt overrør. Scale blir en annen sak - der kunne XL blitt bra.
Thomas
[Re: Arildsen]
#100942720/08/201007:29
Dukker opp flere spm her: Hvor stor klinke på kranken er det plass til før den treffer ramma? Denne kranken er jo smalere enn de tradisjonelle. Blir ikke bare sti-sykling på denne for min del, så kan være aktuelt å sette på f eks 42 eller 44, hvis det er plass?
Redigert av Arildsen; 20/08/201015:51. Rediger grunn: Typo
[Re: Arildsen]
#100984420/08/201015:36
Senter krank til toppen på sete, målt langs setepinnen er 80cm.
Har vært nede å målt sete høyden nå. Når den Ritchy Stubby er presset helt ned, så er setehøyden på 80cm, da kan den fortsatt justeres opp 1,5 cm.
Jeg har kjørt med 44 tenner på denne sykkelen, men da med en FSA krank. Det er ikke noe problem å kjøre med større drev på den kranken. Det er ikke den xx kranken med minst q-faktor.
[Re: lrm]
#101020621/08/201008:11