Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 28 av 33 1 2 26 27 28 29 30 32 33

Birkebeinerrittet 2010

Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: Pett_er] #1016961 29/08/2010 21:14
bigbigbig Offline
Medlem
Medlem
Yo.. Jeg syklet i år ca 20 min bedre enn 2009. Syklet også like fort som i solåret 2008, er med det resultatet meget fornøyd. Lurer på nå og under rittet hvorfor jeg er med på Birkebeinerrittet hvert år, en besettelse? Det er jo så mange ritt i løpet av året som er både koseligere med tanke på det sosiale og bedre løyper. Og hvis du prøver å sykle et annet ritt enn Birken vil du oppleve en helt annen atmosfære enn over fjellet mot Lillehammer. Men jeg kommer tilbake neste år.. like blid :-) Men til alle dere som kun tror at terrengsykling bare handler om Birken, ta dere en tur til feks.Haraløkka på Bøler ved mai tider og opplev Terrengsykkelrittet. Eller kanskje Fjord til fjell i Geiranger. Terrengsykkel er mer enn Birkebeinerrittet... WORD :-) Løpe-Birken neste.. Amen

YNWA
Re: Birkebeinerrittet 2010 [Re: Rune B] #1016964 29/08/2010 21:15
J
JOscar Offline
Fersking
Fersking
J
Sitat: Rune B
Sitat: Victory

Er det noen som ikke hadde problemer med dugg på brillene i dag? Evt. hvilke briller, og hvor kan de kjøpes ;-)

Jeg kjørte med Oakly Jawbone og hadde perfekt sikt hele veien

Oakley M frame med klare glass. Satte den inn med anltidugg før start og det funka. Null dugg. Rørte ikke brillene underveis. Lot regnet rengjøre dem.
Hadde også montert hjemmelaget mudcatcher (eller hva det heter) av sykkelslange på gaffelen. Lite sprut i trynet!

Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: mrsvanberg] #1016972 29/08/2010 21:20
J
JOscar Offline
Fersking
Fersking
J
Sitat: mrsvanberg
Sitat: Tronda

Du kan jo prøve Ringer. Hittil i år har jeg fått krampe i alle ritt jeg har vært med i. Til Birken nå prøvde jeg Ringer etter tips bl.a fra folk her på forumet og bank i bordet! Krampene uteble! ICON_LAUGH

Har brukt Ringer endel selv, men da etter ritt/løp. Har du blandet det ut med noe (saft el.l.) i sekken? Det smaker jo pjuk om man blander direkte med vann...

Jeg har meget god erfaring med Ringer. Blander med vann og eplejuice. Kroppen elsker det.

Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: Torlog] #1016973 29/08/2010 21:21
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
I gruppe 29 var det i hvert fall veldig vanskelig å få til rulle. Tok igjen mange fra gruppene 26-28.

Enkelte så ut til å holde jevnt tempo med meg. Når jeg da syklet opp på siden og spurte "Skal vi veksle på å dra?" eller "Skal vi prøve å få i gang en rulle?", så var spørsmålet alltid en eller annen unnskyldende versjon av Nei.

Er det selvtilliten på om de får det til (fordi de er uvant med ruller), eller er det fordi folk trives best med å styre sitt eget tempo 100%?

Re: Birkebeinerrittet 2010 [Re: pjokkis] #1016985 29/08/2010 21:35
Olen Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: pjokkis
I går hadde vi trengt han Reodor Felgen. Som så mange andre hadde jeg problemer med to ting: sikten og bremsene.

Riktignok hadde jeg tilstrekkelig igjen av bremsene til å kjøre kontrollert ned Ballettbakken. Problemet var først og fremst at bremsene begynte å subbe kraftig den siste drøye mila. Ikke hele veien, men ihvertfall mer enn lenge nok til at merket glapp med 15 sekunder.

Her tenker jeg det burde finnes noen Felgenske løsninger: Tannbørster montert for å kontinuerlig reingjøre bremseskiva og hindre smuss fra å komme inn til klossene. Luksusutgaven burde selvsagt forbinde bremsene med camelbacken, sånn at man kan blåse ned litt vann for spyling.

Felgenløsninger er moro å tenke på. Har tenkt litt ukvalifisert om det hadde blitt bedre om bremsene hadde vært et mer lukket system, men det blir sikkert noe krøll med det og.

Så inntil videre tror jeg den eneste løsningen for Birken ala 2004/2009/2010 er helt nye metalliske bremsebelegg. Og da tror jeg videre de må være seriøst helt NYE. Altså ikke "nesten nye" eller "har kikka på de jeg har og de er nesten ikke slitt" eller noe i den duren. Helt nye.

Re: Birkebeinerrittet 2010 [Re: thomasengen] #1016986 29/08/2010 21:36
Flex Offline
Veteran
Veteran
Sitat: thomasengen
Mitt første birken og alt var perfekt ICON_LAUGH

Første gang for meg også. Fornøyd tross alt.
1) Tiden 3:48 og merke innenfor 10 minutter ICON_LAUGH
3:48 her også. 6 min innenfor merkekravet.
2) perfekt kledd og ikke for varmt eller kaldt ICON_LAUGH
Jeg var ikke så langt unna. Hadde ulltrøye, lang sykkeltrøye og -bukse, buff og Swix-hansker. Var litt generelt småkald og noe kald på fingrene fra Elgåsen og et stykke nedover mot Lillehammer, men syntes ikke at det var så ille. Men skalv litt og sleit veldig med glidelåser etter målgang, så helt varm var jeg nok ikke...
3) Innhentet 25 stk i min pulje fra storåsen og inn ICON_LAUGH Og jeg som ikke trodde jeg skulle klare å henge med pulje 11 (kom midt i puljen resultatmessig)
Jeg ble vel frakjørt av (minst) 25 stk fra Storåsen og inn, pga. bremseproblemer. Startet i pulje 12, men var mange fra pulje 11 og 13 der.
4) Helt utslitte bremseklosser foran, men fungerte og kjørte som bare det fra storåsen og inn ICON_LAUGH
Begge bremsene var fulle av drift og bremset konstant fra Elgåsen og inn (muligens lenger), så det gikk litt tregtmot slutten. Frambremsen hylte nærmest konstant nedover fra Storåsen.
5) hjemmemekket gummiskjerm på gaffelen for sprut fungerte
Det samme gjorde en halv 1,5-litersflaske på underramma.
6) Helt topp organisert av Birken både på Rena og Lillehammer. Imponert ICON_LAUGH yes yes DE ER KJEMPEDYKTIGE OG IKKE MINST MED ALLE 2900 FRIVILLIGE yes
Må si meg enig i at man kan bli imponert over organiseringen. Men jeg syntes at de var litt underdimensjonert med tanke på garderober. Ble leeenge å stå i dusjkø, blant annet...
Det eneste var at det var sprut fra hjulene til sykler foran og vanskelig med rulle + mye gjørme i øya.
Definitivt. Da det begynte å svi i ene øyet 500 meter etter at grusvegen opp til Skramstad startet, fryktet jeg at dette kunne bli et h*&#ete. Men fant fort ut at jeg måtte ligge på skrå bak evt. syklister foran meg, eller sykle fremst / alene. Ikke helt optimalt, men det eneste som funket. Men var til tider en del plaget med skitt og dugg på brillene (bruker "vanlige" briller med styrke).
Synes ellers at været egentlig ikke er så ille. Er jo Norge man sykler i og må jo forvente ulikt vær ;D
Sant nok. Men jeg tror nok at de som var lenger bak og brukte lenger tid, sleit mer enn oss. Mer regn og dårligere løype.

Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: simson] #1016988 29/08/2010 21:36
hårfin Offline
Ringrev
Ringrev
I ettertid ser jeg at det ikke var så lurt å gå på blå step/styrke time dagen etter at man har sykla langt og lenge, har kjørt 8 timer og ikke kommet hjem før på morgenkvisten... Klarte ikke å få opp pulsen, svette så en skulle tro jeg fikk betalt for det, og måtte kaste inn håndkle etter halvgått time. Man lærer så lenge man lever ICON_SMILE

Veldig godt fornøyd med gårsdagen da ICON_SMILE Sykla sammen med mannen, og det funka ganske så bra, vi hadde heldigvis down-periodene våre på forskjellige steder i rittet. Kjekt å sykle sammen m en som er bedre i terreng enn meg, når alle mann gikk så sykla han, så da hev jeg meg på jeg også :)Gøyest av alt var nok gjørmebakken helt til slutt, der gikk jeg i fjor fordi alle andre gikk. Typen ga klarsignal på at det var trygt og sykle, og jammen kom jeg meg ikke helskinna ned og ICON_WINK Riktignok uten kontroll siste halvdel av bakken ICON_TONGUE

Med en forbedring på 1.14 er jo egentlig dette en solskinnshistorie, men jammen var det kaldt og tungt!

Neste år klarer kanskje jeg også det berømte merket ICON_LAUGH

Wish it * dream it * do it
Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: kleinsykkel] #1016989 29/08/2010 21:37
E
eas Offline
Entusiast
Entusiast
E
neida;9 bare en trykk leif - se pm

Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: Tronda] #1016998 29/08/2010 22:00
Flex Offline
Veteran
Veteran
Du kan jo prøve Ringer. Hittil i år har jeg fått krampe i alle ritt jeg har vært med i. Til Birken nå prøvde jeg Ringer etter tips bl.a fra folk her på forumet og bank i bordet! Krampene uteble! ICON_LAUGH
I så fall må det vel være noe annet enn magnesiumen som gjør det. Ringer inneholder vel egentlig veldig lite magnesium, såvidt jeg har sett. Fant ut at en porsjon med havregryn, kli og linfrø (som jeg spiser en god del av) inneholder like mye magnesium som 28 liter Ringer...

Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: eas] #1017004 29/08/2010 22:14
kleinsykkel Offline
Entusiast
Entusiast
den er god;)

The only thing better then a KLEIN, is two...

ritt:lillehammer-oslo, grenserittet, birken på mosjonisttid:)
Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: Flex] #1017006 29/08/2010 22:18
E
endred Offline
Avhengig
Avhengig
E
Sitat: Flex
I så fall må det vel være noe annet enn magnesiumen som gjør det. Ringer inneholder vel egentlig veldig lite magnesium, såvidt jeg har sett. Fant ut at en porsjon med havregryn, kli og linfrø (som jeg spiser en god del av) inneholder like mye magnesium som 28 liter Ringer...

Du får kjøpt tilsvarende som Ringer på apoteket for en billig penge. Hadde en legevenn på besøk i helgen og vi var nedom messa på freddan. Der overhørte min venn en salgs-pitch fra ringerselgeren og det var så godt som den samme innholdsfortegnelsen på som apotekvaren. Tror det var noe veske som man tar når man har infeksjon for å å opp basestoffene i kropen. Skal sjekke opp hva det heter så slipper folk å blakke seg på Ringer..

TrenerForLite Sykkelforening
Strava
Instagram
Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: endred] #1017021 30/08/2010 01:06
JaV Offline
Fersking
Fersking
Ringer er gull. En flaske holder til to ritt, prisen er jo ingenting i forhold til de pengene vi bruker på annet utstyr...

Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: JaV] #1017026 30/08/2010 05:27
R
roa Offline
Ringrev
Ringrev
R
Drakk en halvliter og en stor pizza på Rena fredag kveld. Toppet med en pose potegull. Syklet inn på 3.09.

Hadde krampe etter nedkjøringene fra Storåsen - det var væravhengig pga ekstrem kulde. Ingen Ringer elign kan endre på det. Gjelder bare å kjøre seg i gang igjen.

Min tabbe i år var å droppe regnjakke. Ble #13 i klassen. Tapte 1-6 plasser da jeg ikke klarte å bremse pga nedkjøing i bunn av ballettbakken og stoppet i stedet i en pall med paller.

Årets ritt var uten tvil tøffere enn i fjor. Noe bedre tider skyldes vel mindre motvind og noe bedre grusveier, men kulde taler for lengre tider.

Årets opptur var drikkeserveringen - de små flaskene var geniale!

Redigert av roa; 30/08/2010 05:28.

T
Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: mrsvanberg] #1017029 30/08/2010 05:42
Tronda Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: mrsvanberg

Har brukt Ringer endel selv, men da etter ritt/løp. Har du blandet det ut med noe (saft el.l.) i sekken? Det smaker jo pjuk om man blander direkte med vann...

Jg blandet det ut med saft og sportsdrikk. Jeg drakk vel en halvliter utblandet i saft kvelden før rittet og hadde 1-2dl i hver drikkeflaske under rittet blandet med sportsdrikk.

Når det gjelder virkestoff aner jeg ikke hva som er grunnen til at det funker men etter å ha lest litt på siden til produsenten så skjønner jeg det sånn at dette erstatter endel stoffer man mister når man svetter samt binder endel stoffer i kroppen så de ikke blir svettet ut så fort... Det er kansje det siste som gjør at det funker? Men for alt jeg vet kan det jo være placebo effekt etter å lest mye bra om det men så lenge det funker så betaler jeg gladelig ett par hundre for å slippe krampa jeg! ICON_WINK

Re: Birkebeinerrittet 2010 [Re: Frode RJ] #1017044 30/08/2010 06:33
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: Frode RJ

Tenkte på kilo-pund som er det samme som bar ja :-) Er 3 bar kanskje passe?

Du mener "kilopond", og det er ikke det samme som kilo-pund (1000 psi). "1 Kilo" om trykk er gjerne det samme som "1 bar", ja.

Re: Birkebeinerrittet 2010 [Re: Rune B] #1017049 30/08/2010 06:47
rbmx Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Rune B
Sitat: Victory

Er det noen som ikke hadde problemer med dugg på brillene i dag? Evt. hvilke briller, og hvor kan de kjøpes ;-)

Jeg kjørte med Oakly Jawbone og hadde perfekt sikt hele veien

Kjørte med Oakley Radar med gult kontrastglass.
Brukte duggspray på de og funket helt 100% helt til mål.

Scott Scale 900
Scott Spark 900
Scott Foil Premium

www.rbmx.com
Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: Rolf] #1017050 30/08/2010 06:47
H
hanse.mann Offline
Fersking
Fersking
H
Sitat: Rolf
Da er statistikk lagt ut på http://rph.hos.online.no
Et eller annet som skaper kluss for tidene til eliten ser det ut til, men det orker jeg ikke å kikke på nå ihvertfall.

De vanlige forbeholdene om feil osv osv..

Rolf
PS! Tok med Ultraen og fredagsbirken også.. Litt usikker på om det ble riktig for Ultraen?

Finnes listene i excel?

Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: hanse.mann] #1017057 30/08/2010 07:01
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Curses. Naboen kjørte 3 minutter raskere enn min 2009 tid, så da må jeg stille til start i 2011 :-D

Noen som vurderte å stille med singlespeed for å unngå girproblemer i år da?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Birkebeinerrittet 2010 [Re: magic] #1017058 30/08/2010 07:02
K
kero Offline
Entusiast
Entusiast
K
Nok en gang blen jeg frakjørt mot siste asfalt, og mistet pulja mi. Neste år blir det 29er, ikke f... om noen skal kjøre fra meg nedover lenger. Ellers holdt jeg på å fryse ihjel i fjor, tok derfor på meg alt jeg hadde med meg, lurt.

Re: Birkebeinerrittet 2010 [Re: obree] #1017062 30/08/2010 07:06
E
egbl Offline
Ringrev
Ringrev
E
Sitat: obree
Stod å så på i bånn av ballettbakken 1 times tid i dag og så noe jeg aldri glemmer:
det kom en kar i full pinne helt uten bremser. Han må ha hatt over 80 km/t i bånn av bakken og forsvant rett gjennom sperrebåndet og videre ut på parkeringsplassen ved NTG fortsatt i god fart. 30 sekunder senere kom han tilbake med et lett skuldertrekk og satte rett utfor videre og klarte naturligvis ikke svingen etter brua og nok en gang ut i geografien! Dagens helt eller prisen for dristighet?

Håper han kom hel i mål for flaksen var nok brukt opp. Så ikke startnr. hans, men tipper han startet i pulje mellom 17-20 engang.
Det kommer jeg heller ikke å glemme, for det var nok meg du så. Startet i gruppe 16, men var litt seint ute etter å bli ha blitt tatt av kulda og krampa litt etter Kvarstad. (det finnes ingen gruppe 17 og 18, 19 er kvinneeliten). I 2009 hadde jeg store problemer med å greie svingen nederst i ballettbakken pga av nedslitte XTR bremseklosser, men det var en viss bremseeffekt selv etter at belegget på klossene var nedslitt. Den gangen startet jeg fra Rena med halvslitte klosser og klok av skade sjekket jeg nå belegget både foran og bak i år. (I mellomtiden hadde jeg "oppgradert" til SRAM XX). Klossene bak var nesten ikke slitt og jeg lot dem stå, men foran skiftet jeg slitte klosser. Jeg hadde ingen originale klosser for hånden, men satte på et par Clarks "Organic pads". Disse ble helt nedslitt på turen og det var mye dårligere bremseeffekt da en kom ned på metallet (klossen til høyre). XX-klossene bak ble nedslitt, men beholdt noe bremseeffekt sålenge det var metall igjen. Da jeg kom til ballettbaken var metallet også slutt tydeligvis (bildet til venstre) og derfor null bremser bak. Jeg pleier å kjøre ganske fort i ballettbakken, men da jeg skulle begynne å bremse ca midtveis i bakken merket jeg straks at bremsene var borte og måtte bare konsentrere å prøve å styre syklen og å finne et spor i forlengelsen av bakken hvor jeg kunne overleve. Jeg har hatt ganske høy hastighet før (for eksempel i en av de første bakkene i nedkjøringen til Oppdal på Enern), men det er noe helt annet når en kontrollerer farten sjøl sammenliknet med bare måtte styre uten bremser. Gudskjelov var det en lang "landingsstripe" bak sperrebåndene. Jeg var nok ikke så uberørt som du gir uttrykk for og derfor har jeg litt behov for denne lange "debriefingen" her på forumet. Men jeg ville absolutt fullføre og husket ikke at en trengte mye bremser på resten av løypa fram til mål. Jeg kjørte derfor videre og greide å bombe meg ned til mål uten flere utforkjøringer enn det du så. Ingen fysiske skader, men forhåpentligvis noe klokere.

Jeg hadde med ekstra kjede, girwire, girøre, slanger, lappesaker, ekstra kjedelås i sekken. Neste år blir det ekstra bremseklosser også. Kanskje skal jeg oppgradere fra 160/140 mm til 180/160 mm også (veier 89 kg).

Re: Birkebeinerrittet 2010 [Re: Flex] #1017082 30/08/2010 07:26
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran

Syklet på 3:47, og er greit fornøyd med det.
(Men siden thomasengen kjører med ny rulle i vinter, og jeg på hans gamle, så bytter vi nok plass på resultatlista til neste år.)

Det verste med turen var nok at jeg mistet følelsen i fingrene ganske tidlig, og selv om jeg ikke er spesielt pysete så var jeg noe skeptisk da jeg passerte Storåsen. Det å ikke klare å bremse kan by på utfordringer i utforkjøringene mot Lillehammer....

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: paalbn] #1017088 30/08/2010 07:40
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: bornoekl
Sitat: FHanserud
De viftet vel med gule flagg der hvor det var små hindringer, og røde når det var spesielle omstendigheter. Det lå en kar halvveis i grøfta på vei ned Djuposet, og de sto og viftet med et rødt flagg.

Jeg startet i pulje 38, og syns jeg opplevde at det kom grupper forbi som så ut til å kjøre fine ruller. Dog kan disse ha vært mindre godt organisert da jeg for eksempel holdt på å krasje fordi han som lå og dro i en av disse plutselig bestemte seg for å stoppe ved en sykkelvask et eller annet sted, og hogg tak i bremsene. Dårlig rulleoppførsel det der.

Tror neppe det var gode ruller. Da det gjerne var disse jeg la meg etter når de kom forbi meg. Var veldig lite aktivitet i rekka, bortsett som du sier, at første man velger å finne på noe annet. Jaggu meg ikke mange som velger å dra så lenge noen andre kan...

Enig. Man tror det er ruller, men så er det bare masse folk som henger på han som er litt sprekere. Når han slår ut så oppløses "rulla", eller han sykler fra. Det er ikke rulle, det er snylting;)
Jeg var stortsett blid og høflig hele veien og takket alle som slapp meg forbi i stipartiene, men ble nesten sur på han som akselererte når jeg slo ut etter å ha trukket i "rulla" mi. Da mista jeg hjulet og det var litt frustrerende.
Jeg ser ihvertfall at jeg nok bør satse litt på seeding til neste år,, da jeg to år på rad har startet rundt pulje 20-21.
Lite aktivitet på rulle der ihvertfall.

facebook.com/secondhandsessions

Re: Birkebeinerrittet 2010 [Re: CyberTrack] #1017102 30/08/2010 07:54
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: CyberTrack

Syklet på 3:47, og er greit fornøyd med det.
(Men siden thomasengen kjører med ny rulle i vinter, og jeg på hans gamle, så bytter vi nok plass på resultatlista til neste år.)

ICON_LAUGH

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: hJürg1] #1017103 30/08/2010 07:54
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Da var jeg ferdig med mitt første (mare)ritt noen sinne. Må si at det var egentlig akkurat som forventet. I ukene før vurderte jeg å ikke stille, men mannet meg opp og dro til start med en 10kg sekk pakket med alt av varmt tøy, drikke, mat og reservedeler jeg kunne klare å presse i sekken. Med under 10 mil totalt i beina denne sommeren startet jeg rolig. Endte med å miste all følelse i skrittet før skramstad så prøvde å stå og tråkke litt, men merket at det ville bare føre til kramper. Fikk heldigvis tilbake følelsen og ristet litt ut under første gjørmeparti. Etter dette nektet kjedet å gå ned på innerste tannhjul, så alle de lette girene var tapt. Hørte flere som hadde samme problemet. Tok meg tid på hvert stopp og spiste og drakk godt, skiftet også klær tre ganger. Etter mye slit med ene pedalen måtte jeg til slutt bytte cleats på ene skoen, gikk overraskende greit, men jævlig kaldt å sitte i gjørma og skru. 3-5 km fra mål røk jeg kjedet, heldigvis var det mye nedover, men litt en del trilling ble det jo også. Målet var å komme under 6 timer, det skjedde ikke. Med 6:53 ble det nesten 7 timer i løypa, men alt i alt var jeg rimelig fornøyd. Lærte mye og vil nok klare å gjøre det adskillig bedre neste gang. Hadde det også gøy nesten hele veien ICON_SMILE

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: BeefCake] #1017122 30/08/2010 08:10
heijoh Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Så dere innslaget fra Birken på NRK i går? Er så stolt over å være i samme klubb som Gitte som har kjempet/kjemper mot en alvorlig kreftdiagnose og som gjennomførte årets ritt med glans på tiden 04:47:35

Gratulerer Gitte, du er helten!

Heidi Johansen
Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: endred] #1017124 30/08/2010 08:11
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: endred

Du får kjøpt tilsvarende som Ringer på apoteket for en billig penge. Hadde en legevenn på besøk i helgen og vi var nedom messa på freddan. Der overhørte min venn en salgs-pitch fra ringerselgeren og det var så godt som den samme innholdsfortegnelsen på som apotekvaren. Tror det var noe veske som man tar når man har infeksjon for å å opp basestoffene i kropen. Skal sjekke opp hva det heter så slipper folk å blakke seg på Ringer..

Det heter Ringer Acetat og skal pr def kun selges/leveres ut til pasienter med resept på dette. Er en inttavenøs væske og gis til pasienter for å få opp væskevolumet.
Vet at noen har fått kjøpt det på apotek uten resept, men er egentlig ulovlig å selge over disk uten resept, så vidt jeg vet.

Redigert av bornoekl; 30/08/2010 08:11.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Birkebeinerrittet 2010 - Statistikk [Re: heijoh] #1017133 30/08/2010 08:17
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: heijoh
Så dere innslaget fra Birken på NRK i går? Er så stolt over å være i samme klubb som Gitte som har kjempet/kjemper mot en alvorlig kreftdiagnose og som gjennomførte årets ritt med glans på tiden 04:47:35

Gratulerer Gitte, du er helten!

Til alle som klager over været og ditten og datten, se til Gitte! Jeg kjenner henne ikke, men hun er nå mitt forbilde.

Re: Birkebeinerrittet 2010 [Re: magic] #1017146 30/08/2010 08:28
S
scottscale20 Offline
Fersking
Fersking
S
Syklet inn på 03:57 fra pulje 21 og misset merket med 2 minutter. Lå i god fart i venstre spor i bakken før u-svingen ned mot Djuposet da en uvettig syklist prøvde å passere på min venstre side der det ikke var plass. Han kræsjet inn i mitt styre og begge gikk ned for telling. Girøret ble bøyd men fikk fikset det ved Kvarstad.

Vil gjerne komme i kontakt med deg som kræsjet i meg. Var for omtåket til å gi deg en lekse etter fallet.

Re: Birkebeinerrittet 2010 [Re: scottscale20] #1017172 30/08/2010 09:00
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
http://www.yr.no/sted/Norge/Hedmark/%C3%85mot/Rena/

Er det ikke typisk...hehe

facebook.com/secondhandsessions

Re: Birkebeinerrittet 2010 [Re: hJürg1] #1017193 30/08/2010 09:24
K
Krank1 Offline
Entusiast
Entusiast
K
Noen som vet om VGTV har videoer fra passeringer hvor man kan se seg selv slik de hadde i fjor?

Side 28 av 33 1 2 26 27 28 29 30 32 33

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå