Slapp av. Det er et grusritt og det blir ikke glatt. Bare vått. Kan lett kjøre igjennom på racer dekk hvis man ønsker. Akkuratt de samme dekkene som gjelder om det er vått eller tørt.
Herlig å se at noen (tilsynelatende) tar så lett på spørsmålet om hvilke dekk man skal velge.
Det er vel ikke så enkelt når det kommer til hvilken olje man skal smøre inn beina med...
Det er som Ole sier ingen grunn til å bytte dekk til vanlig-birken etter værmeldingen. Det som funker på grus når det er tørt, funker så godt som akkurat likt på grus når det er vått. Alle dekk vil rulle dårligere når det er vått på grusen. De få terrengpartiene som er stiller heller ikke noen andre krav til dekk enten det er vått eller tørt. Det samme gjelder sansynligvis også i Ultrabirken, bortsett fra at det der er litt viktigere med litt robuste dekk, enn i lørdagsbirken.
Hvis dagens avis under trøya funker for landeveiseliten, er det vel godt nok for oss også? Jeg går for Aftenpostens torsdagsutgave med boligannonse-bilag, ekstra tykk og varm
Slapp av. Det er et grusritt og det blir ikke glatt. Bare vått. Kan lett kjøre igjennom på racer dekk hvis man ønsker. Akkuratt de samme dekkene som gjelder om det er vått eller tørt.
Herlig å se at noen (tilsynelatende) tar så lett på spørsmålet om hvilke dekk man skal velge.
Det er vel ikke så enkelt når det kommer til hvilken olje man skal smøre inn beina med...
Er jo bare et ritt..Og ikke nok med det, det er det letteste rittet hele året å velge dekk til, enda så klarer folk å kludre det til.. Kjøre grove dekk fordi det er våt grus? Hvis noen lurer så kjører jeg anntagelig semislick dekk bak og er helt sikker på at jeg ikke blir stående fast noe sted..
Olje på beinet er skikkelig lett til Birken hvis været blir som meldt. Dagens smøre melding:
-Skrap beina helt klare for hår.. Viktig å gjøre en skikkelig jobb her. - Legg på 2 tynne lag windose Warm up.. Tynne tynne.. -Et lag TJUKT lag Sportsbalm HOT.. Her er det viktig med mye.. -Ta så et lag Color olje ytterst. Dette gjør at damene og noen menn kommer løpende.. ;-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Ingen fare med været tror jeg. I siste oppdaterte varsel er antall mm nedbør halvert siden i går. Tror dette blir fint, og ikke så ille som i fjor uansett hva som skjer. I dag skulle det regne flomregn over Østlandet. I Oslo er det likevel bare overskyet med enkelte solgløtt og svært få og lette regnbyger.
- Legg på 2 tynne lag windose Warm up.. Tynne tynne.. -Et lag TJUKT lag Sportsbalm HOT.. Her er det viktig med mye.. -Ta så et lag Color olje ytterst. Dette gjør at damene og noen menn kommer løpende.. ;-)
To forskjellige varmekremer?
Finker det like greit med varmekrem i stedet for løsebein som sikkert vil samle vann og være bløte selv om det gir seg med å regne?
At det blir glatt på grusveiene er jeg ikke redd for. Her blir det RK 2.2
- Legg på 2 tynne lag windose Warm up.. Tynne tynne.. -Et lag TJUKT lag Sportsbalm HOT.. Her er det viktig med mye.. -Ta så et lag Color olje ytterst. Dette gjør at damene og noen menn kommer løpende.. ;-)
To forskjellige varmekremer?
Finker det like greit med varmekrem i stedet for løsebein som sikkert vil samle vann og være bløte selv om det gir seg med å regne?
At det blir glatt på grusveiene er jeg ikke redd for. Her blir det RK 2.2
For å ikke bare tulle. Den sportsbalm hot funker bedre enn løsebein i regn.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Jeg kjørte med Raven i fjor, riktignok 2,2, men det funket helt OK. Pass bare på mønsteret. Hadde nokså slitt bakdekk på Grenserittet før start, så mest ut som slicks (alle "blomstene" i midten var borte ved målgang).
Hjelp! Jeg trenger transport til Rena på lørdagen. Skal starte 1500. Tok det for gitt at det var satt opp buss fra Lillehammer, som passet med denne starten, men det var det jo ikke. Tror ikke jeg gidder å sette meg på buss kl.0700 når jeg kan sove noen timer ektra. Send PM eller epost (steinar.winther@losmail.no) hvis du har plass til meg og syklen min.
Alternativet er at noen kjører bilen min tilbake til Lillehammer lørdag ettermiddag.
Dekk fråga: Jeg har et Furius Fred 2.25 og et Conti Race king supersonic 2.2 Begge er raske dekk, men det er stor forskjell på størrelse. Nå til spørsmålet: Hvilket skal jeg ha forran og hvilket bak? Jeg er en tung dævel..... hvis det avgjørende for valget
Dekk fråga: Jeg har et Furius Fred 2.25 og et Conti Race king supersonic 2.2 Begge er raske dekk, men det er stor forskjell på størrelse. Nå til spørsmålet: Hvilket skal jeg ha forran og hvilket bak? Jeg er en tung dævel..... hvis det avgjørende for valget
Jeg lærte at det i prinsippet er best å ha det best trillende dekket bak og det groveste, med best grep foran.
Værvarslet for Rena er i ferd med å bedre seg. Nedbør kun på 3 dager nå. fredag/lørdag/søndag. hush hush. Bort med de og!
Akkurat kommet hjem fra en 2 timers tur i stiv kuling, regn og 12 grader. Dette setter ting i perspektiv og blir det kun litt regn og ikke vind på lørdag vil det være godvær i forhold til i dag. Da er jeg psykisk klar