Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 16 1 2 3 4 5 6 15 16

Premier League - let the fun begin :o)

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1051413 16/10/2010 20:10
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: bjerkseth
Liverpoolsupportere har nok heller aldri tenkt at de skulle ende opp som Leeds, men oisann...

Så 5 poeng bak 2. plassen etter 8 runder forteller deg altså at Liverpool ender opp som Leeds?

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: Kriss] #1051424 16/10/2010 20:30
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: Kriss
Liverpoolsupportere har nok heller aldri tenkt at de skulle ende opp som Leeds, men oisann...

Så 5 poeng bak 2. plassen etter 8 runder forteller deg altså at Liverpool ender opp som Leeds?

Nå er det vel ikke avgjort at Liverpool vinner imorgen, selv om de bør vinne den ICON_WINK

Men inntil nylig var det veldig mange likhetstrekk med Liverpool og Leeds. Ser vel ut som om de nå har fått eiere som er villig til å betale det det vil koste, men det var vel ikke langt unna at klubben ble satt under administrasjon? Skal vel ikke akkurat si at Liverpool rykker ned, men tviler sterkt på at de kommer til å være i nærheten av noen Champions League-plass til neste år. Antageligvis ikke før Roy Hodgson har fått fyken. En fin mann om du skal unngå nedrykk, men tror ikke han er mannen som kan få Liverpool til å hamle opp med de fire store ICON_WINK

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1051455 16/10/2010 20:55
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Hodgon er jeg helt overbevist om er feil mann, han er blottet for offensivt spillemønster og mye dårligere defansivt enn forgjengeren. Det eneste positive han har innført er og droppet den idiotiske sonemarkeringen på cornere. Så der er vi enige.. Men selv han klarer ikke å rykke ned med Liverpool. At Hodgon vinner PL det kan man bare glemme. Så mye penger fins ikke..
Hvis du deler det som skjedde med Leeds i 10 deler så var kanskje Liverpool lik de på del en, det måtte fortsatt i ni deler til skulle de endt opp som Leeds. Så og sammenligne med Leeds med grunnlag i alle verdens tenkte scenarioer får man til med alle klubber, men det er nok ikke realistisk.. Liverpool er en større klubb enn Leeds og noen redder den og får den på rett kjør lenge før de er på det nivået du sikkert hadde ønsket de på. Men det er lov og tro på julenissen og..

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1051518 16/10/2010 23:11
eirik-lp Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Men ok, manglet bare United fra å ta 12 rette på bongen, så håpet vel innerst inne på en seier der også.

Blei det ti laken da? ICON_SMILE

Mål 2011: Molde Challenge, Raumerrittet, Grensern under 3:00 og Briken under 3:30

"Du er herre over det ord som ikke er sagt. Det talte ord er herre over deg."
Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: Kriss] #1051543 17/10/2010 06:32
gare Offline
More than words
More than words
Når vi snakker om Leeds, det ble en fin borteseier over Middelsbrough i går. Vi ligger dermed på en grei 9. plass og det er nå bare 3 poeng til tredjeplassen(nuvel, strengt tatt er det nok fire poeng siden Norwich City har fire plussmål og Leeds ett minusmål, men allikevel).

Når ManU i tillegg roter det til for seg og Viking tar revansje på det elendige Skienslaget i kveld blir helgen totalt sett bra.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: Kriss] #1051632 17/10/2010 10:12
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: Kriss
Hvis du deler det som skjedde med Leeds i 10 deler så var kanskje Liverpool lik de på del en, det måtte fortsatt i ni deler til skulle de endt opp som Leeds. Så og sammenligne med Leeds med grunnlag i alle verdens tenkte scenarioer får man til med alle klubber, men det er nok ikke realistisk.. Liverpool er en større klubb enn Leeds og noen redder den og får den på rett kjør lenge før de er på det nivået du sikkert hadde ønsket de på. Men det er lov og tro på julenissen og..

Om Liverpool har fullført steg 1 av "Opereasjon Leeds" så føler jeg vel at det forsvarer en sammenligning. Og om jeg ikke husker helt feil så måtte Leeds selge alt som kunne krype og gå for å betale tilbake misholdte lån. Nå har jeg ikke satt meg helt inn i hvordan situasjonen var med Liverpool og Bank of Scotland, men om det ikke hadde kommet nye eiere så hadde vel klubben blitt nødt til å hoste opp en del penger ganske fort der også.

Og jeg har ikke noe sterkt ønske om at Liverpool skal rykke ned. De kan gjerne bli nummer 2 i PL de neste 10 årene så lenge de holder seg bak Tottenham ICON_WINK

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1051684 17/10/2010 12:05
Andrehua Offline
Besatt
Besatt
Går dagens kamp mellom Everton og Liverpool på noen vanlig tv-kanal?

Har en haug med nye Canal+ kanaler og slikt i noen uker nå, så hadde vært moro å fått med seg.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: Andrehua] #1051691 17/10/2010 12:25
B
balron Offline
Fersking
Fersking
B
Går på TV2 PL.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: balron] #1051697 17/10/2010 12:48
B
balron Offline
Fersking
Fersking
B
Btw, de er også 1 poeng i fra sisteplass.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: balron] #1051725 17/10/2010 13:53
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Ser ut som jeg bommet, igjen..
Hodgon har ikke vunnet en bortekamp på et år, kanskje like greit og bare fortsette å tape noen uker til slik at flere enn meg gir opp manageren. Så får ny eier iverksette følgende før jul: ny manager og tidenes opprydding av en stall med penger på bordet til spillerkjøp på januar.
Når han tydeligvis ikke har klart å skape entusiasme hos sine spillere før denne kampen engang tror jeg aldri han kommer til å klare det heller.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: Kriss] #1051730 17/10/2010 14:04
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Tror Harry Redknapp hadde et godt poeng, uanhengig av hvem som eier klubben, Liverpool har en gjeng med stjerner som ikke presterer. Har aldri sett Gerrard med så lite passion i spillet, mannen får jo ikke et gult kort lenger. Torres er stort sett sur og gretten og generelt et lag som ikke har tro på seg selv.

Og du skal være veldig patriot for ikke å se paraleller med Leeds her Kriss, men nå gjennstår det å se i januar om det er midler på plass og ikke minst spillere som er tilgjengelige for kjøp midt i sesongen. Hvis ikke kan dette se stygt ut....

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: tommygutt] #1051764 17/10/2010 15:10
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: tommygutt
Liverpool har en gjeng med stjerner som ikke presterer.

Gjeng med stjerner? Hvem er det? Liverpool har to stjerner og en god keeper.. Det største problemet er at de har altfor mange dårlige spillere, det andre problemet er at manageren ikke klarer å få disse middelmådige spillerne til å vise innsats, det tredje er at det ikke finnes noen plan for hvordan man skal spille ballspill. Summen av dette gir de denne tabellposisjonen.
Hvis de ikke begynner å vinne snart sparker de treneren, rydder opp i stallen, bevilger penger til spillerkjøp på januar, får en bra vårsesong der nedrykk ikke blir noe tema, bevilger mer penger som den nye manageren forvalter riktig og starter på en ny sesong med frisk tankegang samtidig som byggingen av den nye stadion har startet.
Hvis en dårlig første femtedel av en sesong, en drøss med rykter og all verdens tenkte scenarioer holder til å si at Liverpool ender opp som Leeds så har du rett.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: Kriss] #1051796 17/10/2010 15:59
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Den store og sikkert helt avgjørende forskjellen er jo at Liverpool nå er kjøpt opp, det ble aldri Leeds.

Men hva har skjedd med Liverpool etter at Alonso gikk til Real Madrid? Laget kjempet i toppen med mye av det samme laget, Alonso erstattes av Aqualini (usikker på hvordan det skrives) og faller helt sammen. Nå har i tillegg apekatten Mascherano forsvunnet, Kuyt er ute med skade, Torres er sur, Gerrard helt utenfor, Carragher for treig og N`Gogh som ble lovpriset i sommer etter at det endelig hadde løsnet, har ikke puttet siden Arsenal-kampen eller noe sånt?

Umulig å peke på en faktor, men at Liverpool er inne i en ond sirkel med en serie av hendelser som ikke har gått i dem sin favør, er helt sikkert. Nå kunne de fått en psykisk opptur med ny eier og seier mot Everton, men i steden fortsetter de i samme sporet.

Det blir ikke lett å hente stjerner i januar og hvertfall ikke til et lag som ikke presterer.

Er manageren neste mann ut?

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: tommygutt] #1051817 17/10/2010 16:47
R
Red Devils Offline
Besatt
Besatt
R
Når Man Utd ikke vinner, skjedde det nest beste at Liverpool taper mot Everton. Det er alltid en "høydare" ICON_WINK

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: Red Devils] #1051912 17/10/2010 18:47
M
marius_kj Offline
Entusiast
Entusiast
M
Men som United supporter synes jeg det er trist å finne trøst i at andre lag gjør det dårlig. Vil helst vinne selv og bare registrere at de andre lagene også har noen oppgjør innimellom uten at det har noen betydning for oss....men den tiden er over gitt!

"The problem with quotes found on the internet is that they're not always accurate." - Abraham Lincoln.
Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: marius_kj] #1052000 17/10/2010 20:27
eirik-lp Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: marius_kj
Men som United supporter synes jeg det er trist å finne trøst i at andre lag gjør det dårlig. Vil helst vinne selv og bare registrere at de andre lagene også har noen oppgjør innimellom uten at det har noen betydning for oss....men den tiden er over gitt!

Blir jo vanskelig å vinne over Chelsea, når man sløser så mange poeng som United har gjort i det siste. Nå må United ha "hjelp" av andre lag for å vinne PL. Unødvendig og trist! frown

Mål 2011: Molde Challenge, Raumerrittet, Grensern under 3:00 og Briken under 3:30

"Du er herre over det ord som ikke er sagt. Det talte ord er herre over deg."
Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: Red Devils] #1052084 17/10/2010 22:56
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: Red Devils
Når Man Utd ikke vinner, skjedde det nest beste at Liverpool taper mot Everton. Det er alltid en "høydare" ICON_WINK

Vi bør ikke meske oss i andres ulykke. Vi har mer enn nok trøbbel selv.
Seriøse The Guardian melder i kveld at W Rooney ikke vil signere ny kontrakt og at forholdet mellom ham og Fergie er anstrengt. United står foran store sportslige og sosiale utfordringer. Har den gamle mannen mistet noe av grepet? Er dette en jobb for Don Draper?

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: DagRS] #1052305 18/10/2010 10:21
M
marius_kj Offline
Entusiast
Entusiast
M
Jeg tør ikke lenger ta de ordene i min munn. Har tidligere spekulert i om det kanskje var på tide for Ferguson å overlate skuta til noen andre, men han har svart på tiltale til gangs hver gang. Nå regner jeg med at han vet best inntil det motsatte er bevist.
At han er uenig med de store stjernene er jo ikke noe nytt, f.eks. Beckham, Nistelroy osv. men jeg hadde ventet meg bedre av Rooney. Synes det er han som skuffer i den her saken...vel og merke hvis det er hold i ryktene.

"The problem with quotes found on the internet is that they're not always accurate." - Abraham Lincoln.
Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: marius_kj] #1052313 18/10/2010 10:30
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Dette er enkelt: Dersom en spiller tror han er større enn klubben er det på huet og ræva ut, får vi penger i bytte for nykkene er det gull.
Det ble på radioen meldt om 500mill + Benzema, jeg sier bare SELG! SELG!

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: JonahHex] #1052323 18/10/2010 10:37
M
marius_kj Offline
Entusiast
Entusiast
M
Jeg er enig i at dersom det er sant så bør han gå, men synes allikevel ikke det er så enkelt. Har vært stor fan av "gutten" hele veien, og mener at han er en viktig del av klubben. Elsker engasjementet og den voldsomme arbeidsviljen.

Skal nevnes at jeg også likte dårlig at Tevez forsvant, likte han av de samme grunnene. Synes liksom det blir litt tafatt med en bulgarer (som har imponert i år) som ser fryktelig lat ut. Mye av det defensive trykket blir borte når de på topp, som løper som ville, forsvinner.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: marius_kj] #1052383 18/10/2010 11:46
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Enig i mye av det du sier, men primæroppgaven for en spiss er å score mål. Tevez gjorde ikke så mye av det for oss, moro at han har suksess i City.
Det skal mer til for meg for å bli kalt "en del av klubben" - aller først må han vise at han tåler å bli benket uten å grine.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: JonahHex] #1052435 18/10/2010 13:14
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
"moro at Tevez har suksess i City"? For meg er det like moro som å se på at den fineste sykkelen min blir stjålet uten at jeg kan gjøre en skit for å forhindre det.

Dette kommer til å bli en tøff høst for United er jeg redd.
Vi er på mange måter nærmere til å bli det "nye Liverpool" enn Liverpool er til å bli det "nye Leeds". Vi sliter både på og utenfor banen om dagen og det er symptomatisk for lag som har store problemer med økonomi og eierforhold.

Mye av momentumet forsvinner med dedikerte spillere som Tevez og Rooney. De leverer alltid på et punkt, nemlig innsats i match etter match.
At Fergie havner på kant med spillere er ikke nytt, men en Rooney i form betyr mer for United enn noen annen av de spillerene som til nå har måttet gå.
Mye fordi, det ikke finnes noen naturlig backup i troppen for akkurat Rooney.
Å erstatte denne type spiller vil aldri være enkelt. Personligheten og utstrålingen til Rooney er nesten umulig å finne på andre type spillere av det kaliberet.

Benzema er god, men mangler det autentiske og fandeninvolske innstillningen til Rooney. Men kjøper vi både Wesley Snejder og Benzema i løpet av januarvinduet er vi på god vei igjen. Men United slik de fremstår i dag er ikke gode nok til å vinne pokaler er jeg redd, selv om jeg håper at jeg tar feil.

~ Doug Larson

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: DagRS] #1052448 18/10/2010 13:41
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Jeg er FOTBALLsupporter, dernest ManU, MFK, Landslaget osb.... Jeg har ikke noe imot at en spiller som løp rundt som en strikkball; like ukontrollert, umotivert og irrasjonelt, finner seg bedre til rette i en annen klubb enn "min egen". Etter mitt syn fungerte han ikke i United, i alle fall ikke som spiss. Kanskje han hadde fungert som en Scholes-kloning?
Fergie har gang på gang på gang (leses i kontrollert fistel) vist at uansett hvor stor en spiller er, lar han seg erstatte. Stam, Beckham, Van Niistelroy, Ronaldo - spillere som i egne øyne var større enn klubb og manager. Solgt til klubber der det kan diskuteres om de har hatt samme suksess og navn.

Dersom det stemmer at Rooney furter kan han ta med seg hele haremet og gjøre plass til spillere som gjør en innsats. For ærlig talt; når så du sist en 100% inspirert Rooney på banen for United?

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: JonahHex] #1052473 18/10/2010 14:27
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Rooney slik som han er pr i dag er ikke noe tap. Vi fikk det beste av Ronaldo de to siste sesongene hans, kanskje fikk vi det beste av Rooney fram til mars 2010? I dag framstår Rooney som tannløs, ute av stand til å score, ute av stand til å dempe en ball, i høy stand til å provosere sin egen manager i media og ødelegge sitt eget privatliv med luksushorer og andre overskrifter.

Jeg trodde vi aldri skulle klare å miste Ronaldo, det gikk fint. Jeg håper innerst inne at Rooney ikke går, men skulle han gå i januar, okey, shit happens. Går han til City så kan han brenne et vist sted. Blir det ikke hentet minst to klasse-spillere for summen av salget, blir United det nye Liverpool.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: tommygutt] #1052483 18/10/2010 14:35
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Blir det ikke hentet minst to klasse-spillere for summen av salget, blir United det nye Liverpool.

Som i følge dere snart ender opp som Leeds, så da er det vel snart 2.divisjon på Man U og da..

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: Kriss] #1052490 18/10/2010 14:45
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Har du ikke fått det med deg enda Kriss? Liverpool er kjøpt ICON_WINK

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: tommygutt] #1052531 18/10/2010 16:15
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
... ødelegge sitt eget privatliv med luksushorer og andre overskrifter.

Æpp-æpp-æpp. Luksus og luksus fru Blom ICON_SMILE

Som en tidligere taler var inne på, og som jeg er enig i; å bytte med Benzema pluss en stor pose Euro er nok ikke så dumt.

Eventuelt en deal hvor Bendtner går til United, som da betaler et par hundre mill, samt overdrar Rooney til "the Gunners". Bendtner er faktisk så god. Jeg lover.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: Clotho_NOR] #1053255 19/10/2010 13:43
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/article1434190.ece

Så er det bekreftet, han vil bort fra klubben...

Jeg er litt usikker på hvor "bra" det er for motstanderne.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: Clotho_NOR] #1053462 19/10/2010 18:32
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Mye heller Chicarito enn en Rooney i form. Men igjen mye heller en Rooney ute av form som vil bort enn en annen spiss i slag.

Hmmm, kanskje det er håp om poeng på Theatre of Cheats om 11 dager?

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1054345 20/10/2010 20:53
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Mulig at ikke United er særlig ambesiøse, men de trenger ikke å spille som et middels norsk bedriftlag i bakrus av den grunn.

Det som skjer i United for tiden er veldig veldig bekymringsfullt.
Mulig at Rooney gjør riktig i å sette enkelte ting på dagsorden.
Unitets investeringer i egen sportslig fremgang holder ikke mål. De amerikanske investorene er i ferd med å ødelegge klubben totalt.

~ Doug Larson

Side 4 av 16 1 2 3 4 5 6 15 16

Moderator  support