Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelenern, Oppdal

Sykkelenern, Oppdal #1000624 09/08/2010 18:15
H
HeidiF Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
H
Var innom "utbrudd" i Adressa, og fant dette:

Nå må det understrekes at eg er godt voksen og har vært ute et par vinternetter. Så det skal mye til for å sjokkere meg. Men den oppførselen eg såg da eg lørdag den 7. august stopper på Oppdal for å fylle diesel, sjokkerte meg så mye at eg nå til og med skriver leserinnlegg.

For i løpet av de 15 min eg tålmodig brukte på å vente på ledig pumpe og deretter fylling av diesel, ble eg vitne til hvordan "proffe" syklister oppfører seg når de skal fylle drivstoff på bilene sine. Det var to tilløp til knuffing fordi det var trangt rundt drivstoffpumpene. Andre sto og brukte fløyten fordi vanlige dødelige ikke fikk bensinpumpen til å gå fortere. En gikk rett på en parkerte bil, for deretter å slå i panseret og vise finger til det eldre ekteparet som satt sjokkerte i bilen og lurte på hvorfor en gal mann i sykkeldrakt overfalt dem.

Eg har ikke engang sett slik ufordragelig oppførsel blant dritings nordmenn på chartertur i Syden. Og dette her er EDRU idrettsfolk som deltar på en konkurranse? Som oppfører seg som en konemishandler på blandingsrus? Eg måtte spørre betjeningen på bensinstasjonen om ka som gikk for seg. De bare svarte "sykkelløp". Så tydeligvis er dette normal og akseptabel oppførsel innenfor sykkelmiljøet.

Håper arrangørene og andre i Oppdal som ble vitne til hvor "høflige" syklistene oppførte seg, tar dette problemet på alvor og utestenger dem som ikke kan oppføre seg på livstid. For dette her var så grovt at eg følte trang til å gå bort til noen tyske turister og beklage oppførselen til syklistene. Men ka sulle eg ha sagt? At nordmenn egentlig ikke oppfører seg slik. Det er bare syklister som ikke har folkeskikk? Og når eg har et forklaringsproblem, så regner eg med at sykkelmiljøet har et ennå større. For det her var elending reklame for miljøet. Hvordan kan voksne folk oppføre seg slik?

Og der kunne historien vært slutt. Men på E5 ut fra Oppdal, blir eg nesten presset i grøfta av nokre bilbøller. Som skal kjøre forbi sjøl om det kommer møtendes trafikk. Takk og lov at det var utkjørsel eg fikk svinget ut på. Eg fikk dessverre ikke tatt bilnummeret. Hvorfor? Fordi det var fullt av sykler bak på bilen som dekket til nummerskiltet. Så slik oppfører syklister seg bak rattet på en bil.

Nei, dere får heller avvikle hele sporten vis det er slike personligheter den tiltrekker seg. Tilby dem heller et sinnemestringskurs eller ti.

Noen som var til stede på Oppdal og kan verifisere, eller er dette oppspinn fra en en surmaget sykkelhater som trenger litt oppmerksomhet?

Re: Sykkelenern, Oppdal [Re: HeidiF] #1000772 09/08/2010 20:55
Cantona Offline
Ringrev
Ringrev
Var der, så ingenting om dette, eneste irritasjonsmomentet jeg kan skjønne at bilistene hadde var do-køene på bensinstasjonene;) "For et herlig folkeliv det var på oppdal i helga" hadde vært mitt utbrudd på adressa:)

Barberer legga:)
Re: Sykkelenern, Oppdal [Re: Cantona] #1000811 09/08/2010 21:24
Fossi Offline
Avhengig
Avhengig
Var ikke på Oppdal i år, og så ikke noe til dette i fjor, men kjenner igjen det du beskriver lellom. Er utrolig mye ufyselige folk på slike arrangementer, og dette skaper nok mye sinte folk utenom og.
Heldigvis er det vel mest trivelige folk som er med, og vi får fokusere på det. Kanskje det å fokusere på det positivet vil være med på å bli kvitt alle grinebiterene.

Bikeless no more

If you ain't a cowboy,
you ain't nothing.
Re: Sykkelenern, Oppdal [Re: Fossi] #1000834 09/08/2010 21:53
PetterR Offline
Entusiast
Entusiast
Eneste jeg kjente igjen fra "utbruddet" var noe svinkjøring på returen fra Oppdal... Men - hvordan kom han seg ut på E5 (fem!) fra Oppdal? ICON_LAUGH

Mosjonist!

Moderator  support