Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Karma, nå blei du lurt :D

Karma, nå blei du lurt :D #999256 08/08/2010 02:18
sissel l Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Ofte har jeg blitt lurt av ting på forumet. Jeg har bl.a fått med meg at karma kan bety mye rart, bla dekk! Men det er ikke det jeg mener i dette tilflellet:

Lørdag 07. agust reiser Sissel og naboene til Strømstad for å delta på Grenserittet for første gang. På vei ned hekter ektemannen til nabofruen en rød L (som vi ikke oppdager før vi kommer til halden og bytter bagasje over i annen bil) til min bil. Vi har veldig dårlig tid (tror jeg) og haster av gårde. På vei, treffer jeg en måke som ikke klarer å lette foretere enn jeg kjører, det sier bare DUNK[u][/u] i bilen og jeg jeg ser den flakser inn i kanten. Jeg får vondt i hjetert og sier ti nabofruen "Åh, herregud, stakkars måke!!!!!!!!!!!" Jeg skulle gjerne stoppet og sjekket, men vi var i dårlig til så vi kjørte videre. Nabofruern ringte ektemannen som kom i bil nr 2 og lurte på hvordan det hadde gått med måka "Bra" fikk vi til svar. Vi var imidlertid veldig nervøse for rittet og valgte heller å tenke på måka enn de store elefantene som begynte å vandre i magen av nervøsitet..
Da vi oppdaget at ektemannen hadde hektet på en rød L var jeg ganske kjapt ute med å si at vi hadde delt skyld i påkjørselen av måka, jeg bare kjørte, mens henne hadde et medansvar til at den blei skadet. Vi flåset og sa ja, vi var begge nervøse for rittet, hva ventet oss egentlig?? Vi hadde aldri syklet over 8 mil før....

Jeg var hellig overbevisst om at den var enten skikkelig skadet eller død, og at jeg ville få tibake i løpet av dagen. Shit, tenkte jeg: Jeg kommer til å stupe av sykkelen, ikke klare å gjennomføre rittet, punktere, eller ett eller annet kommer til å skje!!!!

Rittet startet, unngikk fadeser før start, og jammen gikk første rittet tålig greit (til å være i dårlig form!!!). Jeg kom i mål,drakk kaldt vann og fikk i meg pasta. Ektemannen til nabofruen kom i mål og vi satt i målområdet for å se på de andre som kom i mål. Etterhvert kom nabofruen i mål, hva var det jeg så????? Ektemannen sa: "Nå er ho sliten!" Jeg tenkte nei, dette er noe helt annet... Satt og pratet med folk som kom innom og sa "Grattis" og så kom nabofruen: ICON_LAUGH Herregud, jeg gikk rett i knestående og gapskrattet før hun fikk sagt ordet. Hun var blitt stukket av veps ved ca 50 km, PÅ INNSIDEN AV LEPPA!!! Allergisk reaksjon, hjelp, jeg satt på knærne og brølte ut i latter. Jeg er sånn som må le ferdig før jeg kan hjelpe til, men her kunne jeg ikke hjelpe mye til, jeg bare lo...
Uff, etter 5 min latterkrampe får jeg VELDIG dårlig samvittighet og spør hvordan det går osv: Det gikk tilsynelatende greit! Det var da jeg kom på det; måka!! Hadde det ikke vært for at jeg kjørte på måka ville dette aldri skjedd!!!! Jeg visste ikke helt om jeg skulle grine ller le, jeg har da samvittighet, men jeg har masse latter på lager som av og til bare må ut- Jeg klare ikke bestandig å time det helt bra ICON_TONGUE Jeg var helt overbevist om at vi hadde fått tilbake fordi JEG hadde kjørt på måka, men skjønte ikke helt at nabofruen hadde fått smellen!!! Jeg skulle i 40 års lag etter rittet, men holdt meg på dansegulvet, vrikket ingen fot eller noe annet skjedde.
Hadde det vært KARMA ville jo jeg fått på pukkelen etter påkjørselen, hvorfor var det naboekana som fikk skikkkelig svI????

Trening gjør mening:o)
Re: Karma, nå blei du lurt :D [Re: sissel l] #999257 08/08/2010 02:29
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Svaret er jo klokkeklart:

Med L-merket bil bak seg trodde måka den hadde god tid til å lette og komme seg unna. Sviket til naboen din førte altså til skade eller død hos måka.
At nabokona fikk svi på grunn av dette er nok bare et utslag av "i gode og onde dager", og et tegn på at naboene dine er ubrytelig knyttet til hverandre. Karma så altså ikke forskjell på de to i kampens hete.

Re: Karma, nå blei du lurt :D [Re: sissel l] #1000031 09/08/2010 08:08
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Tror jeg ler meg ihjel! Kvinnelig logikk og tenkemåte er noe HELT spesielt. Lurer på om det er derfor vi gutta er så interessert? (vel,de fleste av oss da!)

Re: Karma, nå blei du lurt :D [Re: jan erik] #1000048 09/08/2010 08:25
Herr Blanco Offline
Entusiast
Entusiast
Hehe, ler så jeg detter av stolen!
Du skal ha for at du spriter opp forumet på en meget gledelig måte sissel! Måtte det komme mye mer fra den kanten.

PS: Gratulerer med vel gjennomført førstegangsritt!

Bedre og bedre dag for dag.
www.hockeymotkreft.no

Sykkelpark:
Scott CR1 Comp, kun ramme orginal
Commencal Meta 5.5
Merida Ninety-Six Carbon FS
Merida Scultura Evo Team
Re: Karma, nå blei du lurt :D [Re: Herr Blanco] #1004687 13/08/2010 23:10
sissel l Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takk for det, jeg kom gjennom uten uhell og vepsestikk ICON_SMILE Jeg har ledd nesten en hel uke! Jeg har ikke vært aleine om å le og det er litt godt! Nabofruen har fortalt at den eneste som i grunnen har vært koselig er hunden ICON_LAUGH

Men, jeg tror jeg må slutte å le! Jeg skal være med på fredagsbirken... På vei hjem fra Grenserittet kjørte jeg samme vei tilbake, og kjørte SUPER sakte forbi der jeg klinket til måka i håp om å finne den så jeg kunne ta den med hjem og begrave den. Gjøre litt bot og bedring! Jeg fant den ikke... Tror neppe den overlevde og om karma stemmer så får jeg nok igjen en passende dag...

Trening gjør mening:o)
Re: Karma, nå blei du lurt :D [Re: sissel l] #1004708 14/08/2010 05:29
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Måka har sikkert driti på bilen din mange ganger før. Så det var DEN som ble truffet av Karma. Du er herved frikjent. ICON_SMILE

Moderator  support