Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden

Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden #999073 07/08/2010 18:46
larsb Offline OP
Bjolsen Zeit
OP Offline
Bjolsen Zeit
Jeg synes vi mangler en sånn tråd.
Det er en kjempetråd der urovekkende mange har lovet å sykle ultrabirken rolig på fredag så de skal gli glatt igjennom til merket på lørdag. For å motvirke denne positiviteten og legge opp til de nervene som bør på plass trenger vi en egen tråd. Jeg starter ballet:

Jeg heter LarsB og jeg gruer meg til Ultrabirken.
Det er støgglangt og skikkelig masse høydemeter. Og helt ukjent trasse. Og det kan bli jævlig vær og det kan snø. Og jeg kan bli skadet og ligge i sludden på fjellet og fryse. Og jeg kan gå tom og lalle rundt uten å vite hvor jeg er til det blir mørkt. Og jeg kan finne en konkurrent med infarkt og ikke ane hva jeg skal gjøre. Og det kan bli steikende hett og dehydrering. Og det kan rett og slett være for hardt. Og jeg skulle heller ha syklet vanligbirken der jeg kar femten turer fra før og ikke blir overrasket over noen ting lengre. Og alle de andre 500 kan være i mye bedre form enn meg. Og drikkestajonene er tomme for alt når jeg kommer dit.

Og det er bare en liten del av hvorfor jeg gruer meg til Ultrabirken. Gruer du deg til Ultrabirken kan du bidra i denne tråden. Er du superoptimistisk kan du la være å poste akkurat her. Og det samme om du lurer på hvilke dekk du skal bruke. Det finnes tross alt større grunner til å grue seg enn suboptimalt dekkvalg.

LarsB

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: larsb] #999097 07/08/2010 19:13
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Sitat: larsb
Og jeg kan finne en konkurrent med infarkt og ikke ane hva jeg skal gjøre.

Da ringer du kona mi og forteller henne at jeg dævva slik jeg ønsket: tilgriset og svett med tettsittende klær alene i en mørk skog.

Martin

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: M@rtin] #999156 07/08/2010 20:49
E
efg Offline
Entusiast
Entusiast
E
Det snakkes mye om både fulldemper og 29" hjul. Lurer på hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom på en helt "vanlig" hardtail med 26" hjul. Tror til og med det blir vanlige slanger (Gud forby) i dekkene.
Håper på litt roligere åpning enn hva det pleier å være på arrangementet som går dagen etter. Vil tro det er fler enn meg som har repekt for distansen.

Erik
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: M@rtin] #999172 07/08/2010 21:07
Slemmis Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: M@rtin

Da ringer du kona mi og forteller henne at jeg dævva slik jeg ønsket: tilgriset og svett med tettsittende klær alene i en mørk skog.

Martin

ICON_LAUGH Knallåpning av en nødvendig tråd. Selv om jeg bare kanskje skal være med pga usikre tillatelser fra jobb&kone, er jeg så nervøs at jeg får pre-rittmage daglig, drømmer om sekker som skvulper av titalls liter med supersportsformulavæske og sidekofferter med verktøy og reservedeler, sammenleggbare reserverammer og åttetalshjul. Middan smaker black chilli-gummi og jeg funderer på hvor i periferien jeg kommer til å gå mot det blendende lyset...

Espen Flaskeladd
"Do what you like, like what you do"
Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: larsb] #999349 08/08/2010 09:43
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy

Jeg heter LarsB og jeg gruer meg til Ultrabirken.

Vel, hvis det kan være en motivasjonsbooster, så synes jeg det er pokker så imponerende å i det hele tatt kjøre Ultrabirken! yes

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: Stein] #999417 08/08/2010 12:33
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Jeg gruer meg til jeg etter å ha sprengåpnet er sluttkjørt etter en time og har cirka seks igjen..
Er det da man tar et valg om dette ble en økt for og vekke bena til lørdagen og får svegar på nakken eller om man biter tenna sammen og fullfører da det ikke er sikkert at man er dum nok til og melde seg på en gang til?

Redigert av Kriss; 08/08/2010 12:36.
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: Kriss] #999422 08/08/2010 12:35
trippeh Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg gruer meg til å ikke delta, jeg!

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: M@rtin] #999529 08/08/2010 14:50
larsb Offline OP
Bjolsen Zeit
OP Offline
Bjolsen Zeit
Sitat: M@rtin

Martin

Jeg gruer meg til å snakke med henne også.

LarsB

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: larsb] #999591 08/08/2010 16:30
hårfin Offline
Ringrev
Ringrev
Er endel av "ultrabirken" å sykle både fredagen og lørdag? Eller er det rett og slett bare dere er tøffere enn tøffest (dummere enn dummest? ICON_LAUGH ) dere gjør det?

Wish it * dream it * do it
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: trippeh] #999599 08/08/2010 16:43
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Sitat: trippeh
Jeg gruer meg til å ikke delta, jeg!

Ja, det vil være pussig å våkne på lørdagsmorgenen og vite at man ikke har fem slike dager til foran seg...
ICON_WINK

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: Tgabriel] #999612 08/08/2010 17:00
TerjeAa Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Kan bare slutte meg til her!

Kom meg såvidt gjennom SykkelEnern på Oppdal i går på 3:31, og satt underveis og lurte på hvorfor i huleste jeg melder meg på slike konkurranser.
Vondt og jævlig, sure bein, tung pust, motvind i strie strømmer i de tyngste oppoverbakkene. Inntrykket av at de fleste jeg prøvde henge på, bare kjørte fra meg straks det kom en liten kneik (ikke type Selmer-kneik!).

Og så leser jeg i siste Terrengsykkel at løypelegger Aksel regner med at noen vil bruke henimot 10 timer. Det var sikkert meg han tenkte på.

En liten oppmuntring: Hvis jeg skulle være så heldig å ikke rekke å passere Storåsen før repet strekkes kl. 15, slipper jeg mere slit, og kan trille ned til Lillehammer sammen med evt. rester av Fredagsbirken-syklister!

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: larsb] #999617 08/08/2010 17:06
rog Offline
Entusiast
Entusiast
Jepp jeg gruer meg å. Når jeg hørte at man antok at vinnertiden ble ca. 6 timer begynte jeg å se litt svart på det. Kanskje bør ay-up lyktene være med i sekken. For det kan bli natta. Sovepose mm.

Redigert av rog; 08/08/2010 17:07.

http://app.strava.com/athletes

Canyon Spectral CF 9.0 SL
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: rog] #999710 08/08/2010 19:21
okl Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg gruer meg også! Har aldri syklet så lenge før. Er egentlig fornøyd etter 3-4 timer på vanligbirken, og nå må jeg altså regne med mer enn dobbelt konkurransetid (selv om jeg bare konkurrerer mot min egen vilje og makstiden). Og jeg som synes rosinbakken er tung kan glede meg til enda 1000 høydemeter ...

Hvorfor?

Øystein

Redigert av okl; 08/08/2010 19:21.
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: okl] #999728 08/08/2010 19:43
asa Offline
Entusiast
Entusiast
Hvis man ikke gruer seg til dette er man syk i sinnet. Dette strider mot alt naturlig... Det tragiske er at jeg gleder meg litt også, noe som bekrefter min mistanke om egen sinnsykdom...

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: asa] #999983 09/08/2010 07:26
W
wammer Offline
Entusiast
Entusiast
W
Underveis på Sykkelenern lørdag tenkte jeg med gru på Ultrabirken, varmt og motvind. Etter Sykkelenern på lørdag tenkte jeg at Ultrabirken skal gå greit, bare en kjører ut i riktig tempo. Etter 40 min lett løpetur med 800 kg hest og 2.5 t strandvolleyball i går ser jeg heller mørkt på alt som innebærer belastning på bena. Trappene opp til jobb var bare så inn i hel..tunge. Hardtail og vanlig slange i dekka ("du klarer å komme deg rundt på hardtail også (sitat AS)".

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: wammer] #1000474 09/08/2010 14:40
Blindern Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Gruer meg jeg også. Men gleder meg litt til å sykle lørdagsbirken og kunne si at jeg syklet Ultrabirken i går. Tror jeg.

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: Blindern] #1000478 09/08/2010 14:45
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Hva om vi alle avslutter med en egen fest i mål...

mvh.
Klaus A.
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: Klaus A.] #1000510 09/08/2010 15:30
olechr Offline
More than words
More than words
Blir spent på hvor mange som klarer begge dager. For meg virker det ganske tøft å bare vaske sykkelen og forbrede seg til nytt ritt når man har syklet noe så sykt. :-P

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: olechr] #1000517 09/08/2010 15:36
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Hva med å lage en egen resultatliste for Ultrabirken og Grusbirken?

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: Tgabriel] #1000519 09/08/2010 15:41
floyd Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Etter å ha sykla Helterittet, med like mange høydemeter og ca samme lengde som Ultrabirken, gruuuuuuer jeg meg. Spesielt når jeg har vært tøff i trynet å sagt til gud og hvermann at jeg skal sykle begge dagene. Må slutte å være så tøff i trynet og svær i kjeften.

Andre som har tenkt å stille i eliten på lørdagen? Hva med å lage en liten "buss" med mål om å klare merketiden :-)

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: floyd] #1000531 09/08/2010 15:57
Larsal Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Eliten får ikke være med på konkurransen over totaltiden begge dager siden de får sove så lenge på lørdag!! hehe

Det jeg gruer meg mest til er å stå opp i otta for å sykle den vanlige birken. Og føle meg som et slakt i startslusen der jeg ser overkåte, spretne motstandere som bare MÅ være positive en så forferdelig morgen.

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: olechr] #1000623 09/08/2010 18:15
trippeh Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: olechr
Blir spent på hvor mange som klarer begge dager. For meg virker det ganske tøft å bare vaske sykkelen og forbrede seg til nytt ritt når man har syklet noe så sykt. :-P

Det går nok for de fleste men det er ikke sikkert de gjør det samme en gang til neste år, ref hvordan det gikk med Terrengstyrken ICON_WINK

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: Blindern] #1000640 09/08/2010 18:33
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Blindern
Gruer meg jeg også. Men gleder meg litt til å sykle lørdagsbirken og kunne si at jeg syklet Ultrabirken i går. Tror jeg.
Gruer-gleder meg til fredagen, spesielt om det blir vått og tungt. Med vinnertid på 6 timer, ligger jeg vel an til 8-9 timer i heldigste fall. Gleder-gruer meg til å forklare ”målet fredag var å fullføre med stil og ikke ta ut mer enn at jeg klarte merket lørdag”.
Stiller med fulldempet fredag og helstiv sykkel lørdag. Så sykkelvask ja, men ikke full overhaling fredag kveld.
Sitat: Hekta-MTB
Hva med å lage en egen resultatliste for Ultrabirken og Grusbirken?

Regner med ”Bikerank Norway Special Birken Edition” fixer dette.
Sitat: Klaus A.
Hva om vi alle avslutter med en egen fest i mål...
Da må dere love å vente på oss som kommer inn på ettermiddagen en gang... Hm, men da må jeg jo komme meg tilbake til Rena. Hva om vi sykler grusveien over fjellet tilbake sammen??

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: front biker] #1000777 09/08/2010 21:00
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Lite gruing her ennå, så jeg må fylle opp litt.

Jeg gruer meg til å se alle sykle meg fra like etter start.
Jeg gruer meg til å komme til Skramstad med stive bein selv om jeg er sist.
Jeg gruer meg til å sykle sammen med Fredagsbirkerne som kommer til å suse forbi meg.
Jeg gruer meg til å ta av fra den snille Birkenløypa for å gi meg i kast med Ultratraseen.
Jeg gruer meg til å vasse i bekker og myr.
Jeg gruer meg til fæle oppoverbakker med seig grus.
Jeg gruer meg til fæl motvind på flatene.
Jeg gruer meg til at føttene er blitt gjennomkalde av bekkevann og motvind.
Jeg gruer meg til å komme til matstasjonene hvor alle vil lure på hvorfor jeg ikke har brutt allerede.
Jeg gruer meg til de tørre bollene og slibrige bananene.
Jeg gruer meg til å begynne å tråkke ordentlig igjen etter matstasjonen er over.
Jeg gruer meg til de lange, deiligfryktelige stipartiene.
Jeg gruer meg til å punktere etter 90 sekunder på løypas klart beste stiparti.
Jeg gruer meg til å rote med patronene og brekke ventilen på slangen.
Jeg gruer meg til å innse at jeg har lagt igjen den siste slangen og pumpa sammen de løse beinvarmerne ved forrige punktering.
Jeg gruer meg til å møte kulda fra Gudbrandsdalen på vei ned mot Lillehammer.
Jeg gruer meg til krampa som nå har slått inn for fjerde gang og som nå nekter å gi seg.
Jeg gruer meg til den stive nakken og de følelsesløse fingrene.
Jeg gruer meg til de siste kilometrene hvor jeg ligger på vispegiret for å karre meg i mål.
Jeg gruer meg til å nærme målseilet hvor de fåtallige tilskuerne sender meg medlidende blikk.
Jeg gruer meg til å gå av sykkelen og ikke klare å gå på beina eller rette opp ryggen.
Jeg gruer meg til å ikke klare å fortelle rittmannskapet at jeg trenger all den hjelp jeg kan få.
Jeg gruer meg til å rote bort medaljen for gjennomført Ultrabirk-debut fordi jeg er halvt bevisstløs.
Jeg gruer meg til å tenke:
I 2011, da skal jeg sykle Ultrabirken mye fortere, ja, jeg skal som minimum kjempe om klasseseiren og 2011, da skal jeg ikke grue meg i hele tatt.

Gruelig god tur alle sammen!

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: runermm] #1000782 09/08/2010 21:02
frodegutt Offline
Besatt
Besatt
Jeg gruer meg til å bli ferdig, og å finne ut at jeg kanskje har gruet meg forgjeves.

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: olechr] #1000808 09/08/2010 21:23
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B

Skal nok klare det greit, men det blir fort baktroppen på lørdag, om du ikke holder igjen feltet den første halvtimen da ICON_WINK

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: olechr] #1000875 10/08/2010 06:17
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K

Du bare gruer deg til ikke å delta du! ICON_WINK
Og det blir ikke samme sykkel så lørdagssykkelen skal nok være klar på onsdag den og.
Da er jeg i allefall påmeldt på lørdag og fallhøyden for å feige ut en av dagene begynner og bli stor..

Redigert av Kriss; 10/08/2010 06:29.
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: Kriss] #1000886 10/08/2010 06:26
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Jeg vil også være med på å grue meg, så da har jeg skaffet meg plass ICON_SMILE
FAQ'en på birkensidene har en scrollefeil (i hvertfall i min nettleser). Noen som kan grue seg til å forklare meg hvordan et startnummer overdras, sånn reint praktisk?

Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: runermm] #1000906 10/08/2010 06:47
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Sitat: runermm
Lite gruing her ennå, så jeg må fylle opp litt.

Jeg gruer meg til å se alle sykle meg fra like etter start.
Jeg gruer meg til å komme til Skramstad med stive bein selv om jeg er sist.
Jeg gruer meg til å sykle sammen med Fredagsbirkerne som kommer til å suse forbi meg.
Jeg gruer meg til å ta av fra den snille Birkenløypa for å gi meg i kast med Ultratraseen.
Jeg gruer meg til å vasse i bekker og myr.
Jeg gruer meg til fæle oppoverbakker med seig grus.
Jeg gruer meg til fæl motvind på flatene.
Jeg gruer meg til at føttene er blitt gjennomkalde av bekkevann og motvind.
Jeg gruer meg til å komme til matstasjonene hvor alle vil lure på hvorfor jeg ikke har brutt allerede.
Jeg gruer meg til de tørre bollene og slibrige bananene.
Jeg gruer meg til å begynne å tråkke ordentlig igjen etter matstasjonen er over.
Jeg gruer meg til de lange, deiligfryktelige stipartiene.
Jeg gruer meg til å punktere etter 90 sekunder på løypas klart beste stiparti.
Jeg gruer meg til å rote med patronene og brekke ventilen på slangen.
Jeg gruer meg til å innse at jeg har lagt igjen den siste slangen og pumpa sammen de løse beinvarmerne ved forrige punktering.
Jeg gruer meg til å møte kulda fra Gudbrandsdalen på vei ned mot Lillehammer.
Jeg gruer meg til krampa som nå har slått inn for fjerde gang og som nå nekter å gi seg.
Jeg gruer meg til den stive nakken og de følelsesløse fingrene.
Jeg gruer meg til de siste kilometrene hvor jeg ligger på vispegiret for å karre meg i mål.
Jeg gruer meg til å nærme målseilet hvor de fåtallige tilskuerne sender meg medlidende blikk.
Jeg gruer meg til å gå av sykkelen og ikke klare å gå på beina eller rette opp ryggen.
Jeg gruer meg til å ikke klare å fortelle rittmannskapet at jeg trenger all den hjelp jeg kan få.
Jeg gruer meg til å rote bort medaljen for gjennomført Ultrabirk-debut fordi jeg er halvt bevisstløs.
Jeg gruer meg til å tenke:
I 2011, da skal jeg sykle Ultrabirken mye fortere, ja, jeg skal som minimum kjempe om klasseseiren og 2011, da skal jeg ikke grue meg i hele tatt.

Gruelig god tur alle sammen!

Herlig oppsummering

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden [Re: Larsal] #1000936 10/08/2010 07:12
Kjesk Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Larsal

Det jeg gruer meg mest til er å stå opp i otta for å sykle den vanlige birken.

Jammen du trenger da ikke reise langt opp i Gudbrandsdalen for å overnatte natt til lørdag! Må da være mye bedre å sove eks på Rena! ICON_SMILE

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support