Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Amatør trenger litt råd ang trening og mat

Amatør trenger litt råd ang trening og mat #998889 07/08/2010 10:04
S
stian j Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Jeg er har syklet "aktivt" de to siste aråene uten å egentlig tenkt noe spesiellt over treningsprogram eller kostholdet, bortsett fra at jeg får litt dårlig samvittighet om jeg spiser snop midt i uka (noe som skjer veldig sjeldent, ikke hvær helg heller).

Så det jeg lurer på er hva og hvilken mat som er værdt å satse på når det gjelder frokost, lunch og middagsretter? Jeg jobber som snekker og sykler til og fra jobb om dagene så lunchen blir fort 4-5skiver med skinke og majones da dette er enkelt å lage og greit å oppbevare i kjøleskapet på jobb, samt at det metter i en ganske aktiv arbeidsdag.

Syklinga til og fra jobb er på ca 30min en vei i sone 1-2. Ellers prøver jeg å få meg en ekstra tur på ettermidagene på racern med varighet på rundt 2 timer og 4-5mil og en tur 2 ganger i uka i skogen på fulldempern med varighet på rundt 2 timer. men syklinga jeg driver blir liksom bare sykling, har aldri prøvd ut dette med intervaller o.l, men har lyst..jeg vet bare ikke hva som er verdt å bruke tid på?

takker for tips! ICON_SMILE

-Trek Top fuel 9,9
-Look 695 Di2
-Look 486 Custom
Re: Amatør trenger litt råd ang trening og mat [Re: stian j] #999274 08/08/2010 07:14
stosu Offline
Besatt
Besatt
ang. ernæring kan du finne mye på Olympiatoppen http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/idrettsernaering/page1016.html

Personig spiser jeg mye fisk og pastaretter. Når jeg spiser den single mannens livrett (ferdig-pizza) hiver jeg på en boks tunfisk i olje som jeg krydrer med godt krydder så man blir kvitt den kjipe ferdig pizza smaken og litt mer proteiner.