Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Oude Geuze - Bare sure miner

Oude Geuze - Bare sure miner #998823 07/08/2010 06:36
Øyvind V Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Det ble ikke noe av Sykkelener´n for min del i år, så jeg kunne med god samvittighet kjøre standard fredagskveld-opplegg i går; en poløl mens jeg lager mat, og et glass vin (italiensk for anledningen) til maten. For et par måneder siden smakte jeg en øl jeg syntes var i overkant sur, og fikk da tips om at en Oude Geuze mest sannsynlig ikke kom til å falle i smak. Men jeg var likevel nysgjerrig, og stilte med åpent sinn i går.

Og gud bedre så surt... Er det jeg som er for tander, eller er dette et øl som er beregnet sammen med mat? Og hvilken mat kunne passe sammen med denne sitronbomben?

Vedlegg IMG_7958_Edit_600px.jpg
Re: Oude Geuze - Bare sure miner [Re: Øyvind V] #998865 07/08/2010 09:13
Pjoltergeist Offline
Ringrev
Ringrev
Nåja, Geuze er ikke for alle. En belgisk raritet som har lite til felles med andre øl. Vil tro maten man eventuelt skal kombinere det med må innholde mye syre...

Kristian

I'd rather be loved than liked...

Re: Oude Geuze - Bare sure miner [Re: Øyvind V] #999000 07/08/2010 16:53
eburon Offline
Fersking
Fersking
Sitat: Øyvind V
Det ble ikke noe av Sykkelener´n for min del i år, så jeg kunne med god samvittighet kjøre standard fredagskveld-opplegg i går; en poløl mens jeg lager mat, og et glass vin (italiensk for anledningen) til maten. For et par måneder siden smakte jeg en øl jeg syntes var i overkant sur, og fikk da tips om at en Oude Geuze mest sannsynlig ikke kom til å falle i smak. Men jeg var likevel nysgjerrig, og stilte med åpent sinn i går.

Og gud bedre så surt... Er det jeg som er for tander, eller er dette et øl som er beregnet sammen med mat? Og hvilken mat kunne passe sammen med denne sitronbomben?

LOL! Vi har noen (mye) bedre øl enn oude geuze. Jeg liker ikke den heller. Aner ikke åssen mat passer med den men jeg kan annbefale noen riktig gode belgiske øl som selges på polet. Prøv å få tak i Duvel!!!!

Re: Oude Geuze - Bare sure miner [Re: eburon] #999002 07/08/2010 16:57
chalshus Offline
More than words
More than words
Sverre, Ole Henrik og jeg hadde en øltest for noen uker siden på Hafjell. Drakk da en Oude Gueze som hadde godgjort seg i romtemperatur i et år. Det hadde mistet endel av syrligheten og var meget godt.

Moderator  support