Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Problemer med trådløst nettverk

Problemer med trådløst nettverk #998614 06/08/2010 18:26
Mr Blomst Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Min Xbox 360 med trådløst nettverkskort klarer ikke å få en IP adresse fra ruteren min. Jeg får derfor ikke min daglige dose Battlefield 1943, og etter å ha prøvd å fikse dette hver dag i en uke må jeg spørre her. Jeg har bredbånd fra Canal Digital, og ruteren er en Jensen AirLink 89300. Bruker jeg en ethernet-kabel mellom ruteren og Xboxen fungerer alt plettfritt, jeg må ikke innom modemet.

Jeg skjønner ikke dette. Jeg synes jeg har prøvd alt. Xboxens nettverkskort er testet, det fungerer. DHCP er satt på, jeg har forsøkt å manuelt skrive inn ip-adresse, gateway o.l i Xboxen, jeg har slått av brannmurer, jeg har usikret nettverket osv osv.

Vær så snill! Sitter du på kunnskaper, forbarm deg. Jeg har endog bursdag i dag, og har så lyst til å avslutte kvelden med litt spillkos på stort lerret!

Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
Re: Problemer med trådløst nettverk [Re: Mr Blomst] #998631 06/08/2010 18:51
donnerwetter Offline
Avhengig
Avhengig
Har du eller en kompis en pc som klarer å knytte seg til routeren trådløst? Hvis ja, ligger feilen i Xbox'ens trådløskort...
Resatt routeren? La den stå uten strøm i ca 5 min.
Dersom ikke det hjelper, gå inn på config-siden på router vha kabel,og sjekk at routeren ikke har funnet på å re-sette seg selv til defaultmode... Akkurat dét har skjedd før med Jensen sine routere. I så fall må du ta den "tunge" gangen med å rekonfigurere wireless-oppsettet ditt ICON_SMILE
Gratulerer med dagen, forresten ICON_LAUGH

Sykler helst i godvær!
bigsmile
Re: Problemer med trådløst nettverk [Re: donnerwetter] #998660 06/08/2010 19:34
S
Superted Offline
Entusiast
Entusiast
S
Gratulerer med dagen ICON_LAUGH

Om du setter ip'er manuelt i Xboxen så må DHCP skrus av om ikke jeg tar feil. Ellers prøver routeren å gi Xboxen en ip den ikke er interessert i.

Dette tar jeg fra en meget løs hukommelse, så skal ikke hogge dette i stein, men det er jo verd et forsøk ICON_SMILE

Redigert av Superted; 06/08/2010 19:35. Rediger grunn: 200 :)

Arne
Re: Problemer med trådløst nettverk [Re: Superted] #998663 06/08/2010 19:39
donnerwetter Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Superted
Gratulerer med dagen ICON_LAUGH

Om du setter ip'er manuelt i Xboxen så må DHCP skrus av om ikke jeg tar feil. Ellers prøver routeren å gi Xboxen en ip den ikke er interessert i.

Dette tar jeg fra en meget løs hukommelse, så skal ikke hogge dette i stein, men det er jo verd et forsøk ICON_SMILE

ICON_SMILE
Ikke glem at de fleste hjemmeroutere sliter med å akseptere ip-adresser utenfor sitt eget DHCP-scope med mindre du har konfigurert slikt da...

Sykler helst i godvær!
bigsmile
Re: Problemer med trådløst nettverk [Re: donnerwetter] #998753 06/08/2010 21:23
Mr Blomst Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takk skal dere ha. Jeg slo ikke av DHPC når jeg gav Xboxen en IP nei. Det som er kjedelig med å gjøre dette er vel at jeg da må gi alle trådløse enheter i huset en egen IP, og da begynner det å bli tungvint...

Det er ikke noe feil med nettverkskortet til Xboxen nei, testet det hos en kamerat i går.

Har resatt noen ganger også, til ingen nytte. Uhuuuuuu!

Re: Problemer med trådløst nettverk [Re: Mr Blomst] #998883 07/08/2010 09:40
Kanondahl Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Et litt dumt spørsmål som bare må stilles; Du får brukt andre trådløse enheter koblet til ruteren din? Tolker det som at det får du, men er ikke 100% sikker

Jeg hadde engang en ruter som den trådløse delen døde, mens ethernet fungerte utmerket.

Re: Problemer med trådløst nettverk [Re: Kanondahl] #998964 07/08/2010 15:47
Fluefisker Offline
Entusiast
Entusiast
Gratulerer med dagen! Er ingen ekspert på dette, men hadde lignende problemer med routeren min. Fikk tilgang til det trådløse nettverket med alle PCer så nær som jobb-laptoppen min. Canal Digital og jobben skyldte på hverandre i lang tid uten at vi fant ut av problemet. Løsningen viste seg å være latterlig enkel. Oppdaterte firmware på routeren, og så virket alt brillefint. Mulig at du allerede har prøvd dette, ellers kan det jo være verdt et forsøk.

Redigert av Fluefisker; 07/08/2010 15:49. Rediger grunn: Slurv

Hilsen Roar
Re: Problemer med trådløst nettverk [Re: Fluefisker] #999001 07/08/2010 16:53
Mr Blomst Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Kanondahl: Ja andre trådløse enheter fungerer.

Fluefisker: Takk for tipset. Dette er imidlertid gjort.

Re: Problemer med trådløst nettverk [Re: Mr Blomst] #999884 08/08/2010 22:24
skibum Offline
Besatt
Besatt
Er du sikker på at Xbox'en støtter sikkerhetsprotokollen som er brukt på routeren?

Prøv å la netteverket være åpent en liten periode hvor du prøver å koble til, jeg hadde dette problemet med juniors PSP, og jeg måtte opprette et gjestenett som hadde en annen kryptering enn mitt nett.

Sikkert ikke det som er problemet, men verdt et forsøk ICON_SMILE

Espen

NOTS!
Re: Problemer med trådløst nettverk [Re: skibum] #1000232 09/08/2010 11:30
BrM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: skibum
Er du sikker på at Xbox'en støtter sikkerhetsprotokollen som er brukt på routeren?

Prøv å la netteverket være åpent en liten periode hvor du prøver å koble til, jeg hadde dette problemet med juniors PSP, og jeg måtte opprette et gjestenett som hadde en annen kryptering enn mitt nett.

Sikkert ikke det som er problemet, men verdt et forsøk ICON_SMILE

Den opprinnelige (grå med én antenne) Xbox 360 Wireless G Networking Adapter støttet først kun WEP og WPA, mens WPA2 ble lagt til ved en System sofware update i oktober ifjor. Regner med at du har vært på nett siden det, og at du derfor har fått denne oppdateringen?

Som skibum foreslår er det et godt feilsøkingstriks å skru av kompliserende faktorer, som sikkerhet på det trådløse nettverket. Se forøvrig http://support.microsoft.com/kb/978945/#WirelessNetworkAdapter som har ett par tips.

Har du kjørt feilsøkingswizarden på Xbox'en, i tilfelle hvilke(n) feilmeldinge(r) får du?

Team Hobby
Re: Problemer med trådløst nettverk [Re: BrM] #1000590 09/08/2010 17:18
Mr Blomst Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Det vinnende tipset her gikk til skibum, tydeliggjort for meg av BrM, tusen takk dere! Takk også til resten som kom med råd.

Merkelig dette, jeg trodde jeg hadde prøvd usikret nettverk, WEP og WPA, men hadde vel ikke gjort det riktig.

Nuvel, nå er jeg veldig fornøyd, og jeg har også større kunnskaper om hvordan trådløse nettverk fungerer.

Dette forumet er glimrende!

Moderator  support