Det er sikkert samme type som for Garmin Edge 705HR, og jeg har en slik. Den måler krankarmrotasjon på den ene siden og bakhjulrotasjon på andre siden.
For min del så satte jeg den på raceren, men på mine fulldempede Intense´r så ville den ikke passet da jeg ikke har et sted å sette den der jeg overlapper med både krankarm og bakhjul (det er riktignok ikke så viktig på en slik sykkel, men på rittsykkelen så hadde det vært greit med fart og det kan jeg jo få om jeg blåser i kadens)..
Synes det er dårlig utvalg i Garmin tilbehør, men Nautisk forlag i Oslo (
www.nautisk.no) selger den for rundt 400kr (dobbeltsjekk at du får en som passer din GPS, selv om jeg TROR det bare er en type).
Etter å ha syklet litt oppi gata tenkte jeg at pokker glemte å sjekke hjulomkretsen.. Da stod det på Edgen: "Wheelsize calculated"

Til Racer er den jo litt kjekk, og ellers vil den jo begynne å måle fra du setter deg på sykkelen. Om du skrur på GPSen og lar den få opp nøyaktigheten før du sykler så er det mindre viktig såfremt du også sykler i strøk der mottak av GPS-signaler ikke er noe problem..