Hvor mange her har egentlig ringeklokke på stisykkelen sin?
Grunnen til at jeg spør er at jeg stod og fylte vann på flaska i en bekk inni skauen og da kom en jogger som absolutt skulle fortelle meg for en idiot jeg var som ikke hadde noe som sa pling plong på styret mitt.
Hvor mange her har egentlig ringeklokke på stisykkelen sin?
Grunnen til at jeg spør er at jeg stod og fylte vann på flaska i en bekk inni skauen og da kom en jogger som absolutt skulle fortelle meg for en idiot jeg var som ikke hadde noe som sa pling plong på styret mitt.
det ER forskjell på å barbere seg og skjære av seg hue..
jeg har pling-plongverktøy på tursykkelen men ikke på stisykkelen. der er det MINST MULIG av den enkle grunn: jo mindre som løsner og er til irritasjon jo bedre. som andre her sier; brems ned og si "-unnskyld (kan du se til helv... å fløtte deg!)"
bare for kuriositetens skyld, hva svarte du den joggeren?
Som Gary Fisher sier "Anybody who rides a bike is a friend of mine"
bare for kuriositetens skyld, hva svarte du den joggeren?
Jeg prøvde vennlig å forklare han at de gangene jeg tok igjen noen som ikke så ut til å høre at jeg kom så pleide jeg å bruke kjeften som horn. Han for sin del hadde MP3 spilleren så høyt på at en vuvuzela hadde ikke kommet igjennom lydveggen hans
Jeg har ringeklokke, men har sluttet å bruke den. Fant ut at den provoserte like mye som om jeg skulle ropt: "FLØTT DÆ, DIN BONDE!!!" Et "unnskyld" og et smil funker utmerket!
Kneet mitt knakk ringeklokka sist gang jeg tok turen over styret, så jeg er medlem av "få harde/skarpe ting vekk fra styret"-klubben Er det noen som vet om en F1RST med RL kan bygges om til lås oppå gaffelbenet?
Re: Ringeklokke på sykkelen...
[Re: j-aa]
#99771005/08/201020:48
Jeg kjøpte et horn for morro skyld, men når jeg testet det så var reaksjonene litt vel voldsomme til at jeg valgte bruke det. Ei jente hadde fått hjerteanfall om hu var seksti år eldre, og selv om det var egentlig ganske morsomt. Så tror jeg ikke det gir syklister noe pluss i margen. Så den har vært i skuff i en treårsperiode nå.
Kan få en del nesten festlige reaksjoner fra turgåere som skvetter ja. De går jo der for å nyte skogens fred og ro (gjerne med iPod på full pupp) så kommer en syklist brasende. Ingen pling-plong her, roer ned når jeg er i folkerike områder eller når igjen folk og sier det etterhvert så berømte "unnskyld?". Vi må være klar over at vi virker veldig voldsomme om vi kommer selv i lavt tempo i forhold til turgåere så det er greit å være så smidig som mulig. Joggere med iPod har jeg dessverre mindre sympati for enn jeg burde så koser meg litt hver gang de hopper i grøfta skal jeg være helt ærlig...
Var innom Amsterdam for noen uker siden. Jeg ble helt fascinert av bruken av ringeklokke i den byen. Hvis en stakkars fotgjenger forvillet seg inn på sykkelfeltet fikk han ikke bare en pling, her var det full trøkk på klokka som gjaldt til fotgjengeren lå langt opp på fortauet.
Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same - George Soros
Personlig har jeg god erfaring med bremsehylet, etterfulgt av et muntert og høflig "unnskyld". Etter passering er jeg nøye med et "takk skal du ha". Bare blide fjes å se, gitt
Et vennlig pling på lengst mulig avstand samt passere i moderat tempo med et vennlig nikk/hei har jeg funnet som god grusveisoppførsel. Når du da kommer frem til favorittstien din klipser du bare av ringeklokken og putter den i sekken.
Joggere/turgåere med musikk på øret er selvforskyldt når de skvetter når man passerer i samme moderate tempo. Et vennlig smil er uansett et godt plaster på såret.
Som oftest holder det med "bært bært", og "takk skal du ha" etter passeringen. Ellers har jeg fått denne av sønnen min: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=147924751 (Ikke for å ha på sykkelen, men for å vekke ham, hi hi ... )