Dry, dark unwashed denim, is the strongest and most durable alternative, and will also give the most personal result. Use your dry jeans as much as possible before the first wash. Six months is a good start. A pair of jeans is like a second skin where the indigo and denim are living materials. Jeans is all about passion and deep relationship – the more you wear and treat your jeans, the more beautiful they get. Your everyday life gives the denim its unique character, formed by you into a second skin – personal and naked. As long as they are dry (dark and stiff) they have a surface, almost like they are water resistant. You should not try to clean local spots as it removes the indigo and you will get a bleach spot for a long time. The longer you can keep them unwashed, the more beautiful they will get.
Et lite godt råd til slutt her, BRUK FOR GUDS SKYLD INGENTING NYTT FOR FØRSTE GANG PÅ RITTDAGEN!!!! Tenk så sinnsykt vondt du får det i åtte mil hvis du får ei truse som krøller seg, gnager eller noe. Ta i det minste en prøvetur før løpsdagen. Dette er forøvrig en regel jeg lever etter når det gjelder all form for konkurranse. IKKE bytt deler, skru, juster, nye sko, ny sykkelbukse osv. siste kvelden uten å få prøvd det skikkelig før løpet!
Redigert av RaymondJ; 04/08/201018:59.
Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Re: Sømløs truse, noen som vet??
[Re: Stein]
#99671004/08/201018:58
Fra min tid som ansatt i et engrosfirma som blant annet solgte rideutstyr, mener jeg å huske at det finnes spesialtruser for ridning som både er sømløse og har en viss padding. Skulle vel passe like bra til sykling som til ridning, skulle man tro? (Det er vel ikke for ingenting det heter sykkelRYTTER.....?)
Oi, borte hele dagen og vips mange svar. Ute på tur fant jeg faktisk ingen ting som kan brukes, men jeg har både morgendagen og fredagen å fortsette letingen... Jeg ser mange anbefaler å kjøre truseløs, men jeg er usikker på den altså! Truse er nesten som tine melk, bare må ha det. Og nei, dette har ikke noe med Singel-tråden å gjøre Uten truse er jeg red foor å kune gi et bidrag til "No Milk Today" under årets Grenseritt...
Jeg kan prøve når det har blitt mørkt Jeg ser for meg scenarioet at jeg velter, hekter meg fast eller på en eller annen måte klarer å spjære eller få hull i sykkelshortsen, DA står jeg fint i det... Maks uflaks, men jeg kan fint klare å få til sånne ting. Body painting kan kanskje være noe!!
Trening gjør mening:o)
[Re: gauter]
#99687304/08/201021:45
La nå jenta gjøre som hun vil - jeg har alltid brukt noe under (helt vanlige herreunderbukser) og lever godt med det.
Sitat: gauter
Dette dreier seg utelukkende om funksjonalitet, ikke jåleri. Fins det noen som helst god grunn til å bruke noe under sykkelshortsen?
Sitat: GeirK
Hvorfor er det et godt argument når det ikke fungerer for henne?
Jeg har ingen god grunn til å bruke noe under sykkelbuksa og har derfor ikke noe godt argument for dette. Men, det finnes altså noen som bruker noe under bestandig - mitt innlegg var et forsøk på moralsk støtte til OP.
PS: Å bruke noe under gjør det lettere å skifte ute i det fri, jeg slipper å styre med håndklær osv. På den annen side så pleier ikke tri-folket å være spesielt sjenerte (ta deg en tur i skifteområdet før start i et løp, så skjønner du hva jeg mener), så det var nok ikke noe godt argument likevel...
Jeg syklet en gang med bokser under shortsen for et par år siden. Siden den gang har jeg ikke gjort det igjen - for jeg var så jævlig sår i rævva!
En god sykkelshorts med god pute og kanskje litt god krem (Gonzo, assos, spenol), og det er herrrlig. Det er forskjell på puter, og billige får du lite igjen for.
Kan også nevne at 60-gradersargumentet egentlig er rimelig svakt argument, da "alle" nyere, bedre puter har et materiale som gjør det svært ugunstig for bakterier å leve. Og det viktigste er faktisk hvordan shortsen er under rittet/turen enn neste gang. Bomull og andre mellomleggsstoff holder på svetten, og gir fin grobunn til bakterier.
For god tur for stompen, anbefales følgende: REN, god shorts Krem for formålet (nevnt over) Sete som passer setebena og ikke klemmer for mye andre steder.
Jeg kan prøve når det har blitt mørkt Jeg ser for meg scenarioet at jeg velter, hekter meg fast eller på en eller annen måte klarer å spjære eller få hull i sykkelshortsen, DA står jeg fint i det... Maks uflaks, men jeg kan fint klare å få til sånne ting. Body painting kan kanskje være noe!!
Er det kanskje en ide å ha trusa utenpå? Hvis det skjer et uhell så er det trusa som tar støyten. Og det er vel billiger å kjøpe ny truse enn ny sykkelbukse.
[Re: Tange]
#99697605/08/201006:33
Dry, dark unwashed denim, is the strongest and most durable alternative, and will also give the most personal result. Use your dry jeans as much as possible before the first wash. Six months is a good start. A pair of jeans is like a second skin where the indigo and denim are living materials. Jeans is all about passion and deep relationship – the more you wear and treat your jeans, the more beautiful they get. Your everyday life gives the denim its unique character, formed by you into a second skin – personal and naked. As long as they are dry (dark and stiff) they have a surface, almost like they are water resistant. You should not try to clean local spots as it removes the indigo and you will get a bleach spot for a long time. The longer you can keep them unwashed, the more beautiful they will get.
Jeg har et par Nudie jeans og jeg ga opp å følge anvisningene etter tre uker.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Om det er skrekken for en ikke-funksjonibel sykkelshorts etter uhell som er grunnen til at du vil ha noe under, hvorfor ikke bare putte en truse i sekken eller lomma på sykkeltrøya? Skulle uhellet være ute midt i skogen finner du sikkert et usjenert sted å bytte