Utleie sykkel
|
Utleie sykkel
31/07/2010 15:56
|
Ingrid Annita
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Mulig dette er feil sted å poste dette på, men prøver lell  fra 16 tom 20 august må jeg være på Lysaker-Fornebu i forbindelse med jobben. Dette er litt krise med tanke på at Birken er 2 uker unna da. Optimalt burde jeg ta grundig trening den uka og bare koseturer uka etterpå. men jeg blir uten sykkelen min. ikke sikker på om det er så greit å drasse med sykkel på fly og flytog samt oppbevare den på hotell. Har så og si slått fra meg deltagelse på markathrillern pga dette. Så til poenget. Tenkte jeg kunne leie sykkel å få trent litt. SÅ jeg lurer på om noen er kjent i nærområdet og vet av noen som driver utleie av sykler(noe annet enn "by-sykler" for sightseeing)? Eller har noen andre forslag til god trening i slike situasjoner? Jeg har ankler og lyske som forhindrer meg i mye jogging på harde underlag, å det er jo stort sett asfalt der ute... Gode råd mottas med stor takk 
|
|
|
Re: Utleie sykkel
[Re: Ingrid Annita]
01/08/2010 10:54
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tren veldig bra uka før og så tar du deg de dagene forhåldsvis rolig.. Jogg deg en tur eller to hvis bena tåler det, hvis ikke gå. I tillegg oppsøker du et treningsstudio hvis ikke hotellet har et trimrom og tar ei intervalløkt eller to på en spinningsykkel. Så deltar du på markathrillern, får en utblåsning der og forbereder deg til birken som du ellers ville gjort.
|
|
|
01/08/2010 15:19
|
Char
Fersking
|
Fersking
Om det skulle knipe helt kan du sikkert låne hybriden min i den perioden, den funker fint til asfalt og grus. Send meg en PM i så fall.
|
|
|
[Re: Char]
01/08/2010 18:36
|
Ingrid Annita
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Veldig gode råd dette Kris  det er faktisk et treningsrom på hotellet, selv om det er crapy: en gammeldags ergometersykkel og en tredemølle (som har samme effekt på beina mine som løping ute), men det går jo an å sykle på ergometersykkel i nødstilfeller. Sjekker litt ut mulighetene for sykkel og fly uten at sykkel tar skade av det. Så får se hva det blir til.
|
|
|
01/08/2010 20:16
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Jeg er enig med Kriss, og ville brukt jobbdagene på Fornebu til å samle overskudd. Tren hardt og godt inn mot avreise, og ta det med ro i Oslo. Jeg vet ikke helt hvordan du er skrudd sammen, men jeg ville brukt unødvendig mye energi på å drasse med meg en sykkel på jobbreise.
Du trenger ikke trå som en gal på ergo.-sykkelen heller; hva med en times rolig visping for å holde beina i gang? En times gåtur tidlig om morgenen er digg før lange møtedager. Et par dager "av" tror jeg neppe skader formen.
Og så ville jeg, som Kriss, brukt Markathriller´n som en siste utblåsning før Birken. Da har du friske bein etter rolige dager i Oslo, og får en fin gjennomkjøring med høy intensitet.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
01/08/2010 20:49
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er ikke noe problem og ta med sykkel på fly, det er bare mye styr.. Koster 300-400 hver vei som spesialbagasje. Men da må den pakkes ordentlig. Jeg hadde aldri orket denne runden for en jobbreise: skru den fra hverandre, pakke den, skru den sammen igjen, bruke den et par-tre kvelder, skru den fra hverandre, pakke den igjen og skru den sammen igjen når du kommer hjem.. Klargjør sykkelen til Markathrillern før du drar og la den bli hjemme du så bruker du jobbreisen til å samle overskudd.
|
|
|
[Re: Kriss]
02/08/2010 07:26
|
Ingrid Annita
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Øyvind, jeg er riktig nok skrudd sammen med endel mettall (bokstavlig talt), men hjelper nok lite i denne sammenhengen. Så enig med både deg og Kriss at det blir bare stresset å begynne å ta med sykkel. skal jeg begynne å demontere og montere sykkel kan den bli nok så ubrukbar til Birken også. Får satse på som dere sier å ta de som en overskuddsuke + finne et treningstudio som samarbeider med 3T så kanskje alt løser seg  Angående Thrillern, så er jeg usikker, bærer meg litt i mot å delta på ritt uten å ha sittet på sykkelen på forhånd. Jeg er nok en klassisk lapskaus-sykklist og har dårlig opplegg så redd det kan ende i bare tull. men vi får se. får jeg tid til å kjøre gjennom løypa i sin helhet neste uke så kanskje. Nå er det oppladning til Enern' som gjelder 
|
|
|
02/08/2010 07:38
|
hJürg1
Ivrig
|
Ivrig
Støtter forslagene som folket er kommet med. 4 dager uten sykkel er ikke noe krise. Fokuser på det du kan kontrollere, kosthold, søvn, overskudd. Dersom du har bein til å løpe med så gjør det, i tillegg kan du jo trene stabilitet. 30min på mølla er bedre enn 3 pils i baren.
Markathrilleren er jo obligatorisk for alle oss birkebeinere i Trøndelag. Det er bare å kjøre på.
Kan jo ta med en personlig erfaring i samme slengen. I fjor fikk jeg en slags virusgreie (hoste) uka før markathrilleren. Som en hypokonderidrettsutøver dro jeg til legen (følte meg litt som Bjørn Dæhlie) og han sa at det var to ting som var viktig for å bli frisk til birken, det var søvn og godt kosthold. Det vil si, særdeles lite hard trening(droppa alle ritt og harde økter i forkant av birken), noe som ikke var helt etter planen.Men jeg gjorde som legen sa, og vips frisk ble jeg og mitt første merke i birken var i boks.
Ikke fokuser på problemer du ikke kan kontrollere, men tilpass deg situasjonen og gjør det beste ut av det.
facebook.com/secondhandsessions
|
|
|
02/08/2010 07:42
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Angående Thrillern, så er jeg usikker, bærer meg litt i mot å delta på ritt uten å ha sittet på sykkelen på forhånd. Har du aldri syklet før?  4-5 dager uten å sitte på sykkelen tror jeg ikke du tar noen skade av. Jeg har hatt noen av mine beste økter på sykkelen etter flere dagers hvile. Tar det som et tegn på at hvile = overskudd = fullt trøkk på ritt/trening.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
02/08/2010 09:17
|
Ingrid Annita
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Syklet har jeg vel, men veldig lite ritterfaring å skilte med, altså enern i fjor og jenterittet i år, that's it. Så er derfor veldig usikker på hva som funker for meg, mye trening, moderat trening eller mye kvile før ritt. Så er nok derfor jeg stresser litt med denne ubeleilige jobbuka
|
|
|
|
|