http://msn.tv2sporten.no/sykkel/dag-otto-truet-med-bank-paa-sykkeltur-3259198.htmlJeg ble "snaiet" av en lastebil, på en 6 meter brei vei uten møtende trafikk når jeg var ute å trente på landeveisykkel for ikke så lenge siden. Er relativt fersk på sykkel, og det var ikke en særlig behagelig opplevelse for å si det sånn. Virket som han ville fortelle meg noe.
Har også blitt vant til rånere, eller syltapere, som skriker og hojer ved passering.
Som bilist har jeg ingen problemer med å kjøre forbi hverken saktegående biler eller syklister på en forsvarlig måte. Hvis jeg blir liggende bak et lite stykke, tenker jeg mer på at jeg heller skulle vært med på treningstur enn å irritere meg over hvor sakte det går. Luken til køen forran tettes uansett. Og ja, jeg kjører Audi.
Problemet ligger selvsagt i holdningene, men også at kjøreferdighetene til folk er mildt sagt labre. Enkelte klarer ikke kjøre forbi selv om det krever en veldig liten flate. Kanskje bilavgiftene bør settes ned så folk får råd til å kjøpe biler som faktisk har nok krefter til å akselerere?