Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bra stier med utgangspunkt i Raumerritt-traseen?

Bra stier med utgangspunkt i Raumerritt-traseen? #992550 29/07/2010 19:51
mariusin79 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg kjører Raumerritt-traseen nå og da og oppserverer fristende stier både hit og dit. Problemet er at jeg ikke helt tør å kaste meg ut i ukjent terreng når jeg er på en såpass lang tur. Er det noen som vet om fine stier som går i retning Nittedal? Evnt noen kortere partier som gjør at jeg kommer ut på asfalt på Skedsmokorset eller liknende. Målsetning er som sagt at det ikke blir for langt (jeg starter tråkkinga i byen).

Re: Bra stier med utgangspunkt i Raumerritt-traseen? [Re: mariusin79] #992650 29/07/2010 22:01
perchr Offline
Medlem
Medlem
Driver å tester ut ulike stipartier i nedre deler av traseen selv fra tid til annen. Har p.t ingen gode runder jeg kan servere, men det finnes flere morsomme partier.

Du har mulighet til å sykle en ok runde med f.eks start i første terrengparti. Når du kommer ut av terrengpartiet, ut på den dårlige grusveien, tar du høyre i steden for venstre som Raumerritt traseen gjør. Følg den dårlige grusveien et lite stykke før det går en sti inn til høyre. Stien går i kanten av myra og har flere fine flytpartier og noe småknot. Det er også en del smale "broer" over våte partier etc som er morsomme å kjøre i høy fart. Følger du denne stien (tilnærmet umulig å kjøre feil) kommer du ut i andre enden ved en grusvei som evnt leder inn i nye stier eller ned til parkeringen ved Tærudhallen. Uansett en kort fin runde, ca 1 time?

Fra Tærudhallen kan du også følge stien i lysløype runden. Mye bra teknisk sti her. Mener å ha sett Fagerli trene i denne løypen ved et par anledninger.

Åk hårdt

Moderator  support