Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tips til aktivitet på hafjell..?

Tips til aktivitet på hafjell..? #991390 27/07/2010 22:15
F
fastfreddie Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
F
Hei,ligger et par dager på hafjell og har sykkelutstyr med meg,men mangler sykkel..! Tips til hvor jeg kan få leid sykkel og fine ruter og sykle? Enten utfor eller en heldempet ritthoj det går å få trent skikkelig med samtidig som utforløypa kan prøves..? ICON_LAUGH

På forhånd takk.

Re: Tips til aktivitet på hafjell..? [Re: fastfreddie] #991392 27/07/2010 22:18
L
LarsK Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Hafjell BikePark, i bunnen av alpinbakken.

Re: Tips til aktivitet på hafjell..? [Re: LarsK] #991426 28/07/2010 03:08
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Du får nok trening av hele kroppen med litt utfor. Lei en Gambler og kjør back-to-back turer hele dagen, og du får teknikk og styrke-trening ICON_SMILE
www.hafjell.no har mye info der.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Tips til aktivitet på hafjell..? [Re: baronKanon] #991493 28/07/2010 07:58
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
De leier også ut vanlige sykler der, om du heller vil prøve deg på grusveiene rundt. Du kan sykle til Sjusjøen og få med deg avslutningen på Birken, det går fint å sykle tilbake fra Lillehammer. Ellers har du jo laserland, bob-banene (på hjul om sommeren) rett ved om du vil gjøre alternative aktiviteter. Har du bil vil jeg på det aller sterkeste anbefale en rask tur til Sjoa rafting (litt over en time å kjøre nordover). Riverboarding eller ducking (elvepadling i "kayak" hvor du ikke trenger å kunne eskimorull) er utrolig mye mer gøy enn å bare sitte i en rafting båt... En dag i Sjoa er SYKT god trening ICON_WINK

Men som sagt over så anbefaler jeg deg hvertfall å leie en Gambler kjøre litt i heisanlegget.

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: Tips til aktivitet på hafjell..? [Re: BeefCake] #991533 28/07/2010 08:46
P
Pennypacker Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Det er eventyrlige stier på fjellet. Skaff deg et enkelt kart (det duger i nødsfall med det lille kartet som er inkludert i sykkelparkens løypekart). Ta en hvilken som helst T-merket sti over en hvilken som helst av fjellryggene som stikker over tregrensen, og la det stå til. Så og si alt er syklbart både opp og ned dersom du har litt teknikk. Det er like bra forhold som i Skeiområdet. Hafjelltoppen, Nevelfjell, Reinsfjell, Hitfjell, Kriksfjell etc vil holde deg i ekstase hele dagen og gjerne flere dager. Mindre stier kan utforskes etterhvert som du blir kjent.

Moderator  support