En titanramme ser ganske lik ut uansett hvor i verden den er sveiset, vel?
Jeg er også snobbete når det gjelder sykler, men hvordan ser f.eks. en litespeed-ramme mindre kjedelig ut enn en kinesisk titanramme med samme vinkler. Materialet og sveisene tør jeg påstå er ganske identiske.
Re: Den store ----------> Titantråden
[Re: Stein]
#98986625/07/201019:40
Det blir rett og slett mere spessielt for mange fks alle de med Lynskey. Merket er det vi diskuterer og er det vi mange liker med sykler. Har man lyst på Lynskey så blir det ikke det samme og kjøpe en østlig ramme med ukjent navn som denne
Det er bla merkene vi diskuterer. Men klart andre ting presterer, noen liker lakris og andre sjokolade
Så dette er mer en "hvilket merke digger du"-diskusjon, da?
Hva med On-One laget av Lynskey, da?
For protokollen er jeg enig i at Lynskey, Litespeed, etc. som regel ser med shiny ut enn den ebay-ramma.
Jeg mener bare at uten logoer, tror jeg de fleste hadde hatt store problemer med å se noen forskjeller i kvalitet på rammer fra f.eks. Martec eller Kinesis og Lynskey eller Litespeed.
#98987325/07/201019:56
Det er det ikke, men alle har rett til og ha sine favoritter. Men som sakt tidligere er jeg åpen for østlige rammer også, det er bare ikke de rammene jeg liker best.
One-One og Litespeed liker jeg ja. Liker masse andre rammer også fks nyoppdagete franske Skyde syns jeg er nydelig!
Jeg nekter da ingen å ha favoritter. Jeg må innrømme at jeg provoserer litt, men det viser seg jo at det er mer navnene enn selve rammene det er snakk om.
#98988925/07/201020:18
Sant det. Men liker at rammene har en youtube video og egen nettside, det og vite at Mark Lynskey står bak en ramme selve gudfaren er jo kult.
Det blir sånn: Rocky fra H&M er like bra som en Dieselbukse
Kan du fortelle meg hvilken ramme du hadde valgt vist du fikk velge mellom Kent Eriksen og tidligere nevnt Mosso fra Hong Kong? Hvilken ramme hadde du valgt?
#98989025/07/201020:19
Vil man ha en titanramme som ikke ser ut som en annen kan jo den derre lynskeyen med twisted downtube være midt i blinken. Jeg for min del synes den er litt cheezy. Sikkert "in" nå om dagen, men hva om 3 eller 5 år, spørs om den er like kul når den første entusiasmen har fått lagt seg.
Min IF ser heller ikke ut som en annen, merker det stadig da en kamerat har moots. Finnes ikke finish som det der noe annet sted. Ikke shiny, men det er jo heller ikke meningen. Mer som et tysk slagskip som det må 15 destroyere til for å senke
Kan du fortelle meg hvilken ramme du hadde valgt vist du fikk velge mellom Kent Eriksen og tidligere nevnt Mosso fra Hong Kong? Hvilken ramme hadde du valgt?
Eriksen, selvsagt. Men det er fordi den har et kulere metaprodukt. Ikke fordi den nødvendigvis er så mye bedre. Selvsagt er det nok sånn at jeg kan STOLE på at en Eriksen er bra, mens Mosso VET jeg ingenting om.
Eriksen, selvsagt. Men det er fordi den har et kulere metaprodukt. Ikke fordi den nødvendigvis er så mye bedre. Selvsagt er det nok sånn at jeg kan STOLE på at en Eriksen er bra, mens Mosso VET jeg ingenting om.
Hehe
Akkurat det jeg prøver og komme fram til. Man føler seg mere trygg på de kjente merkene, og det betyr ikke at man ikke kan føle seg trygg på en østlig, det er bare tryggere som regel. Jeg har ikke sakt at noe er bedre heller, liker bedre betyr ikke at det nødvendigvis er bedre.
Ja men jeg og andre har sikkert den samme meningen om "Industriall Mill" Der er en finish jeg ikke har sett maken til. Noe Lynskey har truffet meget bra på.
Er det Industriall du tenker på så har MortenML greid og gjenskape finishen best. Det er vanskelig og få den rette effekten på bilde som den er i virkeligheten, jeg syns den er vanvittig og det beste jeg har sett. Det er sikkert noen andre som liker noe annet bedre men sånn kommer det alltid til og være
Men vist du ønsker og se den i virkelig dra til sportslageret
hvordan er rammen behandlet for å få den slik, og hvor motstandsdyktig er den mot riper? Polert og brushed titan er jo ikke særlig varig, selvfølgelig langt bedre enn alu, men det er jo ikke det vi sammenligner med.
På mine tidligere Ti rammer har jeg bare gått over med en 3M klut og det akter jeg å gjøre med disse også når (hvis) det trengs. . . . Ja untatt den flammelakkerte da
En titanramme ser ganske lik ut uansett hvor i verden den er sveiset, vel?
Jeg er også snobbete når det gjelder sykler, men hvordan ser f.eks. en litespeed-ramme mindre kjedelig ut enn en kinesisk titanramme med samme vinkler. Materialet og sveisene tør jeg påstå er ganske identiske.
Man kan da variere litt da Dette tilbød ingen 'Kinarammer' meg Heller ikke så mange som lager i 6/4 Ti