Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fuji 2,0 ACR, Roubaix Ltd Eller Bianchi Via Nirone

Fuji 2,0 ACR, Roubaix Ltd Eller Bianchi Via Nirone #988788 22/07/2010 15:12
R
raysv Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
Driver i disse dager og skal gå til innkjøp av min første racer, og det har kokt ned til tre modeller.

Fuji Acr 2.0 (Full 105)
Fuji Roubaix LTD (Full Ultegra)
Bianchi Via Nirone 7 Ultegra Mix

Både Bianchien og Roubaix LTD'en får jeg til samme pris, 12 900, - (bianchien er rabatert), LTDen er jo full Ultegra og Bianchien en blanding Mellom 105 og Ultegra.

Fuji ACR 2.0 er det også tilbud på nå til 8900 kr, og er full 105.

Hva hadde dere gått for her? Er det liker greit å gå for ACR 2.0 og bruke litt ekstra kroner på utstyr? Eller bør jeg opp for modellene over?

Og er i såfall rammene til Bianchi såpass mye bedre enn fuji sine at det rettferdigjør å droppe full ultegra når man har muligheten?

De fleste butikkene jeg har vært i har plassert meg på 58 i ramme størrelse (er 185 høy, og 86,7 i skritt lengde), mens de som selger Bianchien mente det var 55 jeg skulle ha (forøvrig den eneste størrelsen tilgjenglig, samt at denne også måtte bestilles så jeg får ikke prøvd den, Bianchi måler kanskje på en annen måte?)

Hjjjeeeeeeeeeelp, Hva bør en gjøre??

På forhånd takk for alle hjelp ICON_SMILE

Re: Fuji 2,0 ACR, Roubaix Ltd Eller Bianchi Via Nirone [Re: raysv] #989016 23/07/2010 07:41
G
GFX Offline
Entusiast
Entusiast
G
Du kan begynne med å mate målene dine inn i denne kalkulatoren for å få litt retning på hvilken størrelse du skal gå for. Effektiv overrørslengde er det mest vesentlige. http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO

Re: Fuji 2,0 ACR, Roubaix Ltd Eller Bianchi Via Nirone [Re: raysv] #989123 23/07/2010 12:41
Nisso Offline
Medlem
Medlem
Tror nok Specialized i strl 56 ville passet deg bra. Likevel, kommer veldig an på hvordan kroppen din er bygget opp, rygg/arm/ben-lengde, i tillegg til hvor myk du er i kroppen.
Sykler selv på en Spec i 54, men med Protour-geometri, så den har en mye mer aggressiv sittestilling enn eks Roubaix (er 176-77 høy, husker ikke benlengde, men har ganske lange ben vs. overkropp).

Så vil jeg også nevne at det er nok verdt å kjøpe opp til Spec/Bianchi, ganske mye bedre ramme på begge. Har du bedre grunnlag til å oppgradere videre, NÅR du blir hekta!

Finnes som oftes i en Gresvig-eid butikk vest i Oslo.

Nyeste tilskudd til familien; 2014 Spec Camber Expert Carbon Evo

Moderator  support, Valentino