Sitter her å river meg i håret (nesten), kjøpt en brukt racer som når jeg klemmer inn bakbremsen så går klossen i dekket, problemet er at klossen er justerert helt ned, ser ut som det har vært sånn en stund for er tydelig merke i dekket. Noen forslag til hvordan jeg får justert det riktig? Takker for svar!!
Er det slik på begge sider? Det kan være at bremsen ikke er sentrert. Hør med selger om bremsene er de som orginalt fulgte med sykkelen. Hvis det er det virker dette veldig rart. Løsningen kan være å kjøpe bremser med lengre armer. Noe ala dette
Nei, er kun på den ene siden, men ser tydelig på dekket at det har vært samma greia der. Har sett litt på det med bremsen i senter å det ser ut som den er det å. Har også løsnet hjulet satt det rett:S Tror du den bremsen vil løse problemet?
Re: Hjelp! :Klossen sliter på dekket
[Re: MartinG]
#98853421/07/201022:36
Sitter her å river meg i håret (nesten), kjøpt en brukt racer som når jeg klemmer inn bakbremsen så går klossen i dekket, problemet er at klossen er justerert helt ned, ser ut som det har vært sånn en stund for er tydelig merke i dekket. Noen forslag til hvordan jeg får justert det riktig? Takker for svar!!
slacken brake wire. rotate the entire brake a couple of degrees clockwise around the frame bridge mounting bolt, thus lowering the pivot point on the right hand side. adjust this screw:
Jeg ser på det jeg har foran meg og gjøre det som må gjøres.