Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Stisykling Hemsedal

Re: Stisykling Hemsedal [Re: wasabi] #1617024 31/05/2013 09:26
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Paalbn, her er ruta du kan prøve deg på forresten:

http://app.strava.com/activities/21144663

Insta
VIMEO
2023 Forestal Siryon lett eMTB
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Stisykling Hemsedal [Re: Tallak] #1618341 02/06/2013 18:11
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Tallak
Paalbn, her er ruta du kan prøve deg på forresten:

http://app.strava.com/activities/21144663

Takk Tallak.
Nå ble denne dessverre ikke prøvd denne helgen, da det regnet en god del de to gangene jeg var ute å syklet. Slik at det ble litt sykling oppe på fjellet bak skisenteret.

Har studert sporet og har rimelig call på hvor du syklet, så får satse på FS og noe bedre vær neste gang jeg er oppover.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Stisykling Hemsedal [Re: Tallak] #1655788 08/08/2013 14:29
N
ninja-joar Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
N
BØØØØ (-mp)

Jeg tar deg gjerne med på denne turen om du er i traktene!

Står detta ved lag fortsatt?

Er nyinnflyttet i Hemsedal og vil gjerne ut å finne godstiene, så hvis du er tilgjengelig en dag, blir jeg gjerne med!!

Obs: Etter lengre skadeavbrekk er jeg treig oppover og feig nedover, men gira på å komme meg ut og ha det gøy åkkesom!

Hvis ikke det innsalget skremmer deg, så ta gjerne kontakt med meg på "førtien tjuesju femtifire trettini", har ikke internett foreløpig!

-Joar

Re: Stisykling Hemsedal [Re: wasabi] #1656160 08/08/2013 22:52
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Det får vi sikkert til Joar, men det må nok bli i løpet av de nærmeste par ukene, vi flytter nerrover igjen til Høvik og sier farvel til Hemsedal i denne omgang.

Bedre stisykling i Oslo-området....

Insta
VIMEO
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Stisykling Hemsedal [Re: Tallak] #1661609 16/08/2013 19:45
N
ninja-joar Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
N
Det får vi sikkert til Joar, men det må nok bli i løpet av de nærmeste par ukene, vi flytter nerrover igjen til Høvik og sier farvel til Hemsedal i denne omgang.

Bedre stisykling i Oslo-området....

Dro ut her om dagen, og prøvde å følge stravaloggen din. Tror jeg klarte å følge den for det meste, men knota en del et par steder. Masse fin sykling - litt i overkant spennende å sykle over hengebrua ved fossen ICON_SHOCKED Er et lite stykke unna klare å sykle hele stien både opp og ned, men hadde vært kult å kjøre der med noen som har vært der før og veit at det går, så tar gjerne en tur opp der med deg hvis du takler den labre farta mi! Eventuelt om du veit om andre fine toppturer for sykkel så tar jeg gjerne imot tips!
Bilder fra turen:

Nasjonalromantikk + sykling = sant

På toppen

Mongo med skilt!

Redigert av ninja-joar; 16/08/2013 19:50.
Re: Stisykling Hemsedal [Re: wasabi] #1661635 16/08/2013 20:27
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Det blir litt trist å forlate Hemsedal, spesielt når jeg ser slike fine bilder..

Men bortsett fra at du bommet litt ved å sykle over hengebrua og ikke opp til Gummiskogen og så retur NED forbi Rjukandefossen så det ut som du hadde en knakande fin tur.

Fløtter i morra!

Insta
VIMEO
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Stisykling Hemsedal [Re: ninja-joar] #1667750 25/08/2013 20:17
S
Saffer Offline
Medlem
Medlem
S
Sitat: ninja-joar
[
Er nyinnflyttet i Hemsedal og vil gjerne ut å finne godstiene, så hvis du er tilgjengelig en dag, blir jeg gjerne med!!

Obs: Etter lengre skadeavbrekk er jeg treig oppover og feig nedover, men gira på å komme meg ut og ha det gøy åkkesom!

Hvis ikke det innsalget skremmer deg, så ta gjerne kontakt med meg på "førtien tjuesju femtifire trettini", har ikke internett foreløpig!

-Joar

Det er en egen FB-gruppe som heter 'Hemsedal Stisyklister'. Det er en del sykler i dalen, men det virker som at folkene, meg inkludert, er dessverre litt trege.

Når det gjelder godstiene, så tror jeg det fortsatt er klassikerne som gjelder. Jeg har i hvert fall ikke hørt om noe særlig nytt. Disse er: Totten (med fare for pisking), Kariset/Tuv, Torset, Kjølen og Slettefjell.

Utvalget for hardtail er atskillig større, og det er nesten ikke noe poeng å ramse dem opp.

Det virker som at det er litt lite nybrottsarbeid i dalen, altså få nye stier og lite stibygging (med unntak av i heisen). Dette til tross for at det er husdyr og elgtråkk over alt. Den mest lovende stien/dalen jeg vet om er antakeligvis ikke syklet i sin helhet. Så det er en del spennende ting å bruke tiden mens man venter på snøen.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support