[
Er nyinnflyttet i Hemsedal og vil gjerne ut å finne godstiene, så hvis du er tilgjengelig en dag, blir jeg gjerne med!!
Obs: Etter lengre skadeavbrekk er jeg treig oppover og feig nedover, men gira på å komme meg ut og ha det gøy åkkesom!
Hvis ikke det innsalget skremmer deg, så ta gjerne kontakt med meg på "førtien tjuesju femtifire trettini", har ikke internett foreløpig!
-Joar
Det er en egen FB-gruppe som heter 'Hemsedal Stisyklister'. Det er en del sykler i dalen, men det virker som at folkene, meg inkludert, er dessverre litt trege.
Når det gjelder godstiene, så tror jeg det fortsatt er klassikerne som gjelder. Jeg har i hvert fall ikke hørt om noe særlig nytt. Disse er: Totten (med fare for pisking), Kariset/Tuv, Torset, Kjølen og Slettefjell.
Utvalget for hardtail er atskillig større, og det er nesten ikke noe poeng å ramse dem opp.
Det virker som at det er litt lite nybrottsarbeid i dalen, altså få nye stier og lite stibygging (med unntak av i heisen). Dette til tross for at det er husdyr og elgtråkk over alt. Den mest lovende stien/dalen jeg vet om er antakeligvis ikke syklet i sin helhet. Så det er en del spennende ting å bruke tiden mens man venter på snøen.