Ingen ting å si på pris, men hadde jeg vært deg ville jeg heller brukt 11000 på å gå opp en modell Trek 2.1 fordi den har girsystemet Shimano 105 som holder leeenge og tåler å blir brukt mye.
Trek 1.5 har Shimano Tiagra som er sikkert bra nok, men skal du satse og virkelig trene mye, vil du ha mer igjen for Shimano 105 gir.
Jeg selv såg på 1.5 men leste litt rundt girsystemet og gikk for 2.1. Super fornøyd med den. Allerede syklet 15 mil på 5 dager og då har jeg giret masse og er super presis.
Ett annet argument for å gå for Trek 2.1 kontra 1.5 er at om du finner ut at racer ikke var tingen for deg, så er det lettere å få solgt en sykkel med Shimano 105 enn med Tiagra.
Kan hende jeg tar feil. Har ikke erfaring med Tiagra annet enn at jeg har lest anbefalinger om å gå for minimum shimano 105 om en tenker trene mye og seriøst.
Har erfaring med Sora som er hakket under Tiagra og det har vært
rimelig dårlig over lengre tid, upresist og sykkeltreningen blir irritasjon mer enn glede.
Som sagt, kan hende Tiagra blir bra, men Shimano 105 vil du få kvalitet som duger til både trening og ritt.
Redigert av Fjellberta; 20/07/2010 20:36.