Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

gamelt spørsmål, ny vri

gamelt spørsmål, ny vri #986239 17/07/2010 16:55
S
Scheele93 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
I starten av fjorårssesongen hadde jeg en fantstisk form, og gjorde det veldig bra i det jeg var med på, men så overbelastet jeg meg, på den måten at beina stoppet meg lenge før pusten. derfor "hvilte" jeg, etter annbefaling fra flere eksperter, resten av sesongen. Da vinteren kom følte jeg meg helt fin i beina, og hadde ingen problemer med å komme opp i pulst (på ski) men på syklen var det nesten som før. I skrivende stund har jeg fortsatt samme problemet, jeg kan forreksempel kjøre et rundbaneritt "uten puls" siste halve rittet, men allikevell hevde meg i toppen. derfor tror jeg at jeg har masse å gå på hvis jeg løser dette problemet. Jeg har ikke trent mye hardt i år (kanskje det kan være årsaken?) så jeg tviler på at det er en overbelastning. Noen som har noen tips til en 17åring?

Re: gamelt spørsmål, ny vri [Re: Scheele93] #987150 19/07/2010 16:55
Ynot Offline
Besatt
Besatt
De fleste 17-åringer pleier å være dårlig på dette:

På treninger over halvannen time ha med deg minst en dobbeltskive med kjøttpålegg/ost, og ha alltid med deg en frukt som du tar etter alle trenigner. Prøv å få spist et skikkelig måltid innen 1/2t etter du er kommet hjem fra trening.
Under konkurranser: få i deg karbohydrater undervegs, selvom det er vanskelig å spise. Smaksløs gel går stort sett alltid å trykke nedpå.

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: gamelt spørsmål, ny vri [Re: Ynot] #987186 19/07/2010 18:07
S
Scheele93 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Tror du undervurderer meg litt her...

Moderator  support